Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-06, 13:15
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonatanalfven
Jag hade min lägenhet på uthyrning på Facebook. Lägenheten hyrdes ut från 1 feb.

Du måste fått många svar.
Vilken otur att det blev just gäddan som i slutändan fick den.
Citera
2022-05-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Lite min tanke också. Även en del andra suspekta teorier

Skulle mamman kunna vara från Nepal? (Med tanke på vem som äger lägenheten…)
Citera
2022-05-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, funderar i lite samma banor som du. Likheterna mellan baskergäddan och senaste gäddan är dock möjligen bara skenbara. Varför blev det inte samma ståhej i media och polisingripande och omhändertagande av barn när det kommer till baskern? Detta får mig att spekulera kring om Baskergäddan var mer harmlös än vad som framställs och att det ligger rätt mycket mer skumt bakom den senaste gäddan än vad vi faktiskt vet.

Baskermongots fru har varit inne i tråden och förklarat en del om deras situation. I det fallet har tydligen soc gjort någon slags utredning där man kommit fram till att det troligen bara rörde sig om sjuka fantasier. Inga övergrepp ska ha begåtts. I Dildomongots fall ser det värre ut. Han har ju faktiskt erbjudit sig att ta med barnet för en träff. Det i sig borde ju utgöra grund för arrestering.
Citera
2022-05-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Inte heller visste du om hon var mamma till flickan? Du bara hyr ut till folk som du inte vet vad de har för inbördes connection till varandra? Jag och de flesta hade varit noga med det och de måste ju förklarat sina inbördes relationer till varandra när du träffade dem, ja, så som folk gör naturligt.

Men herregud, varför ska en uthyrare av en lägenhet ta reda vem som är ev. mamma till ett barn.
Eller hur deras familjesituation ser ut?
Hur långt ska man gå tycker du?
Gäller det även förstahandskontrakt, typ HSB måste veta vem som fött barnet?
Citera
2022-05-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Du måste fått många svar.
Vilken otur att det blev just gäddan som i slutändan fick den.

Den där Jonatan är skum. Man får dåliga vibbar av honom. Från och med nu tycker jag att vi granskar honom med lupp. Vad gör han när han "jobbar utomlands"? Skulle inte förvåna mig om hans kamp mot övergrepp är någon slags dimridå. Vi kan ha att göra med en Kapten Klänning här.
Citera
2022-05-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albin77
Men herregud, varför ska en uthyrare av en lägenhet ta reda vem som är ev. mamma till ett barn.
Eller hur deras familjesituation ser ut?
Hur långt ska man gå tycker du?
Gäller det även förstahandskontrakt, typ HSB måste veta vem som fött barnet?

Nej, sånt skiter man ju bara i … Träffar du upp de som ska hyra din lägenhet är det något kommuniceras naturligt med varandra. Alfven säger dessutom att han har koll på deras band, och det är inte band som verkar vara av typen genomsnittsfamilj om man säger så.
Citera
2022-05-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Baskermongots fru har varit inne i tråden och förklarat en del om deras situation. I det fallet har tydligen soc gjort någon slags utredning där man kommit fram till att det troligen bara rörde sig om sjuka fantasier. Inga övergrepp ska ha begåtts. I Dildomongots fall ser det värre ut. Han har ju faktiskt erbjudit sig att ta med barnet för en träff. Det i sig borde ju utgöra grund för arrestering.

Ja, och gäddans ”familjkonstelation” verkar inte vara Svensson direkt …
Citera
2022-05-06, 13:29
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Visst, fast inget av detta visste ju Dumpen innan uthängningen av Basker-mannen.
Citera
2022-05-06, 13:32
Medlem
goofers avatar
Citat:
Den där Jonatan är skum. Man får dåliga vibbar av honom. Från och med nu tycker jag att vi granskar honom med lupp. Vad gör han när han "jobbar utomlands"? Skulle inte förvåna mig om hans kamp mot övergrepp är någon slags dimridå. Vi kan ha att göra med en Kapten Klänning här.

Sätter en röding på att han är på Filippinerna och håller på med snusk och otukt med barn.
Citera
2022-05-06, 13:34
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffanystankar
Skulle mamman kunna vara från Nepal? (Med tanke på vem som äger lägenheten…)
Det finns helt klart saker som pekar på det hållet.
Citera
Bannlyst
Varför inte vara skydda dom som verkligen behöver bli skyddade? Riktiga barn.

En tonårs tjej skulle aldrig gå med på att träffa dessa män. Om hon över någon förmodan skulle vilja träffa en äldre man så rör de sig om någon på Brad Pitts nivå vilket dessa män som hängs ut är långt ifrån. Tjejer i den åldern vet direkt vilka de har en attraktion till.

Skydda riktiga barn istället. Dem behöver de mest, spelar de för roll om en två personer fattar tycke för varandra. Låt folk va.
Citera
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
En några år gammal tråd här om lite skumma saker, en tråd som det kanske kommer att skrivas i snart igen.
(FB) Love Nepal - numera Love and hope. /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in