2022-05-06, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Aldrig hört talas om honom.

Men efter en googling verkar han ju lika seriös som Dumpen.

https://www.expressen.se/nyheter/lovenepal-samlar-in-miljoner-med-kandisar-och-bluffar/
Äh fy. Inte igen. Nej fy fan. Det slår fan aldrig fel.
Citera
2022-05-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nu sviker dom själva ett faktiskt barn som påstås ha utsatts för ett sexuellt övergrepp. I Sverige är identiteten på barn och vuxna som utsätts för sexuella övergrepp sekretessbelagda, detta har Dumpen fullständigt struntat i senaste uthängningen istället så hittar man med ett knapptryck vem barnet ifråga är och vad hon heter. Man hittar även bilder på henne.

Och dom försvårar polisens utredning när mannen har haft all möjlighet att förstöra bevismaterial och här sitter du och gnäller på att Dumpen får kritik.

Dumpen hade varit hjältar om dom hade kontaktat polisen omgående, dom hade redan mannens identitet när konfrontationen ägde rum så den var uppenbarligen bara för scoopets skull. Det hade så klart inte genererat i lika mycket uppmärksamhet till Dumpen, men räddat ett barn och låtit polisen få göra en ostörd förundersökning.

Sen har dom på Dumpen mage att gnälla på varför Dumpen inte omnämns i tidningar med sitt namn, var ligger prioriteringen egentligen? Följande har en av personerna bakom Dumpen skrivit på deras Facebook-sida.

Okej, vi har noterat att du är kritisk till den senaste publiceringen. Det har du nu kavlat ut över några dussin inlägg med ungefär samma tjatiga innehåll. Men är du även emot Dumpens arbete i stort? Alltså även i de fall där det inte finns ett faktiskt brottsoffer. Ska en hemsida alls få hänga ut pedofiler enligt dig?

Egentligen är det förstås ingen idé att diskutera med dig då du kommer med nonsenssvar på relevanta invändningar (i stil med "Dumpens arbete leder inte alls till att pedofiler blir avskräckta, det är faktiskt flera stycken som åkt dit flera gånger hos dem.") och spelar dum när det passar dig, men i alla fall. Det verkar tyvärr som att du tycker att pedofilers "rättssäkerhet" är viktigare än att man kan förhindra faktiska övergrepp på barn.
Citera
2022-05-06, 12:49
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I Domar med par som förgripit sig på barn förekommer det alltid att den ena parten skyller på just svaghet och rädsla för att bli ensam, dock visar varken domar eller vittnesmål om personen att det faktiskt är så i många fall .
Fast jag pratar inte om det. Jag pratar om kvinnor som dras till män med kriminellt och/eller gränslöst beteende. För denna typ av män kan ju en uthängning (i värsta fall) innebära att de lättare får kontakt med den typ av kvinnor man till varje pris bör undvika att de får kontakt med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia

Tänk Ted Bundy eller Ubåts-Madsen som ha(r/de) en uppsjö kvinnor som tyckte de var "känsliga och missförstådda" och just därför tog kontakt med dem.
Citera
2022-05-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Okej, vi har noterat att du är kritisk till den senaste publiceringen. Det har du nu kavlat ut över några dussin inlägg med ungefär samma tjatiga innehåll. Men är du även emot Dumpens arbete i stort? Alltså även i de fall där det inte finns ett faktiskt brottsoffer. Ska en hemsida alls få hänga ut pedofiler enligt dig?

Egentligen är det förstås ingen idé att diskutera med dig då du kommer med nonsenssvar på relevanta invändningar (i stil med "Dumpens arbete leder inte alls till att pedofiler blir avskräckta, det är faktiskt flera stycken som åkt dit flera gånger hos dem.") och spelar dum när det passar dig, men i alla fall. Det verkar tyvärr som att du tycker att pedofilers "rättssäkerhet" är viktigare än att man kan förhindra faktiska övergrepp på barn.

Du vet uppenbarligen inte vad en pedofil är då Dumpen inte bara hänger ut pedofiler, det blir urvattnat när man kallar män som attraheras av 13-14 åringar för pedofiler. Då vet du inte vad pedofili är. Och ja, det är ett groteskt beteende att ragga på 13-14 åringar.

Jag skiter fullständigt i pedofilers rättsäkerhet, jag bryr mig om samhällets rättsäkerhet. Männen som hängs ut skiter jag ärligt talat i men det har framkommit att anhöriga har drabbats och ett pöbelsamhälle leder aldrig till något gott oavsett hur hemska brotten är. Arvsskuld hör inte hemma i Sverige, vi bor inte i Mogadishu.

Och rättsäkerhet berör även flickan i det här fallet och även fallet i sig, det är inte rättsäkert att information och detaljer läcker ut på nätet innan polisen och socialtjänsten hinner göra en förundersökning. Nu har en liten flicka fått sin identitet röjd, trots att brottsoffers identiteter alltid sekretessbelags i domstol och pappan har haft tid att röja eventuellt bevismaterial för att några självgoda vigilanter ville få uppmärksamhet.
Citera
2022-05-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Är den så kallade sambon möjligen illegalt i landet? Hon finns inte med på bilder och Jonasol säger ”sambo (tror jag det var)”. Vad då tror? Man vet väl vem som bor i ens lägenhet, eller vad?

Jag vet inte om det var sambo eller fru. Men att hon skulle bo i lägenheten med mannen visste jag. Mannen var inte dömd sedan tidigare och kvinnan var från Filippinerna. Jag har kontaktat både polisen och bostadsrättsföreningen idag och jag kommer givetvis upphöra uthyrningen snarast.
Citera
2022-05-06, 12:52
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Roligt för dina bröder, synd att dom inte är involverade i Dumpen. Dina bröder hade givetvis inte varit för att Dumpen konfronterar en eventuell pedofil på detta sätt innan polisen får tag på mannen och riskerar att bevismaterialet förstörs.

Dina polisbröder hade givetvis inte heller varit okej med att identiteten till ett litet barn som eventuellt har utsatts för sexuella övergrepp skulle ha röjts för att en vigilantgrupp tyckte det var rimligt.

Jag förstod att du skulle hugga..

Jag ljög

😊
Citera
2022-05-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonatanalfven
Jag vet inte om det var sambo eller fru. Men att hon skulle bo i lägenheten med mannen visste jag. Mannen var inte dömd sedan tidigare och kvinnan var från Filippinerna. Jag har kontaktat både polisen och bostadsrättsföreningen idag och jag kommer givetvis upphöra uthyrningen snarast.

Skriv inte privat information om kvinnan, din idiot.
Citera
2022-05-06, 12:53
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Är den så kallade sambon möjligen illegalt i landet? Hon finns inte med på bilder och Jonasol säger ”sambo (tror jag det var)”. Vad då tror? Man vet väl vem som bor i ens lägenhet, eller vad?

Det är inte så enkelt att Dumpen #96 har träffat någon ung fattig flicka i Nepal som han gjort på smällen och tagit hit lite diskret? Mamman behöver ju inte heller vara lastgammal!

Det skulle ju förklara varför han känner lägenhetsinnehavaren och frågetecknen kring modern. Och det elliminerar en del märkliga sammanträffanden.

Jag har läst den kända lägenhetsinnehavarens egen inställning.
Citera
2022-05-06, 12:54
Medlem
Citat:

Inte heller visste du om hon var mamma till flickan? Du bara hyr ut till folk som du inte vet vad de har för inbördes connection till varandra? Jag och de flesta hade varit noga med det och de måste ju förklarat sina inbördes relationer till varandra när du träffade dem, ja, så som folk gör naturligt.
Citera
2022-05-06, 12:54
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:

Hur kom du i kontakt med dessa människor?
Citera
2022-05-06, 12:59
Medlem
Citat:
Skriv inte privat information om kvinnan, din idiot.

Känns som att det är något skumt i bakgrunden här.
Citera
2022-05-06, 13:00
Medlem
Citat:
Inte heller visste du om hon var mamma till flickan? Du bara hyr ut till folk som du inte vet vad de har för inbördes connection till varandra? Jag och de flesta hade varit noga med det och de måste ju förklarat sina inbördes relationer till varandra när du träffade dem, ja, så som folk gör naturligt.

Jag vet vilka som bott i lägenheten under uthyrningstiden, men jag tänker inte kommunicera ut här deras band med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in