Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Okej, vi har noterat att du är kritisk till den senaste publiceringen. Det har du nu kavlat ut över några dussin inlägg med ungefär samma tjatiga innehåll. Men är du även emot Dumpens arbete i stort? Alltså även i de fall där det inte finns ett faktiskt brottsoffer. Ska en hemsida alls få hänga ut pedofiler enligt dig?
Egentligen är det förstås ingen idé att diskutera med dig då du kommer med nonsenssvar på relevanta invändningar (i stil med "Dumpens arbete leder inte alls till att pedofiler blir avskräckta, det är faktiskt flera stycken som åkt dit flera gånger hos dem.") och spelar dum när det passar dig, men i alla fall. Det verkar tyvärr som att du tycker att pedofilers "rättssäkerhet" är viktigare än att man kan förhindra faktiska övergrepp på barn.
Du vet uppenbarligen inte vad en pedofil är då Dumpen inte bara hänger ut pedofiler, det blir urvattnat när man kallar män som attraheras av 13-14 åringar för pedofiler. Då vet du inte vad pedofili är. Och ja, det är ett groteskt beteende att ragga på 13-14 åringar.
Jag skiter fullständigt i pedofilers rättsäkerhet, jag bryr mig om samhällets rättsäkerhet. Männen som hängs ut skiter jag ärligt talat i men det har framkommit att anhöriga har drabbats och ett pöbelsamhälle leder aldrig till något gott oavsett hur hemska brotten är. Arvsskuld hör inte hemma i Sverige, vi bor inte i Mogadishu.
Och rättsäkerhet berör även flickan i det här fallet och även fallet i sig, det är inte rättsäkert att information och detaljer läcker ut på nätet innan polisen och socialtjänsten hinner göra en förundersökning. Nu har en liten flicka fått sin identitet röjd, trots att brottsoffers identiteter alltid sekretessbelags i domstol och pappan har haft tid att röja eventuellt bevismaterial för att några självgoda vigilanter ville få uppmärksamhet.