2022-05-03, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Jag tar självklart avstånd från min bror när han har förstört livet för sin hustru och barn och när det har bekräftats att han har sökt upp en minderårig för träff. Det är en i min familj som har begått en hemsk och omoralisk gärning.

Folkdomstolen är främlingar som förstör livet för hans barn och (ex)fru, det är inte på något sätt samma sak. Hans barn och och (ex)fru har inte gjort någonting fel.
Att ta avstånd får du självklart göra då det inte än är olagligt men lika självklart får du räkna med att andra agerar på samma självklara sätt gentemot hans barn eller vem de än må finna vedervärdiga.
Den mest omoraliska gärningen är faktiskt du och jag väljer att ta avstånd från dig på samma grunder. Folkdomstol förespråkar du och det fick du.
Citera
2022-05-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Nu kallar du mig dåre också. Trist när du inte inser ditt eget beteende utan du bara är ett offer hela tiden.
Jag kan läsa mycket väl.

Nej. Jag har aldrig kallat någon i denna tråden för pedofil, att du påstår det visar bara att du inte kan läsa vidare bra. Och ja, du är en dåre som inte ser några konstigheter med att en främling på nätet frågar om fotbollsklubben som ett barn spelat i samt skriver att han kan "hitta barnet på 5 minuter om han vill" säger mycket om dig.
Senast redigerad av Torleifsdottir 2022-05-03 kl. 14:41.
Citera
2022-05-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
Att ta avstånd får du självklart göra då det inte än är olagligt men lika självklart får du räkna med att andra agerar på samma självklara sätt gentemot hans barn eller vem de än må finna vedervärdiga.
Den mest omoraliska gärningen är faktiskt du och jag väljer att ta avstånd från dig på samma grunder. Folkdomstol förespråkar du och det fick du.

Det är ju ett helt bisarrt skrivet av dig. Att en person begår en destruktiv, otäck och ful gärning och dennes anhöriga tar avstånd från mannen med anledning av hans gärning så är det inte samma sak som att ett oskyldigt barn som inte har något med saken att göra eller hans mamma får ta skuld för något som mannen har gjort.

Det du förespråkar är en skuld baserat på att man har oturen att känna en individ, och inte att man får stå sitt kast om man själv begår en ful gärning.
Citera
2022-05-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark

Räkna med att hans barn utsätts negativ för att hon tar avstånd från sin bror? Varför då? Skruvat värre hörru.
Citera
2022-05-03, 14:43
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Nej. Jag har aldrig kallat någon i denna tråden för pedofil, att du påstår det visar bara att du inte kan läsa vidare bra. Och att du dessutom inte ser några konstigheter med att en främling på nätet frågar om fotbollsklubben som ett barn spelat i samt skriver att han kan "hitta barnet på 5 minuter om han vill" säger mycket om dig.

Som sagt. Du fick förklarat för dig att så inte var fallet. Du fick förklarat för dig att du tolkade det inlägget på fel sätt. Du fick förklarat för dig att användaren syftade på att det var enkelt med tanke på att gäddorna är identifierade via tråden.
Och nu skriver du det ändå ytterligare en gång.
Det finns ingen som verkar kunna prata med dig utan du går direkt i affekt. En person som är så snabb att ta till det beteendet har ofta själv något att dölja. För att undvika att du ska säga att jag menade att du skulle vara pedofil så säger jag direkt att jag inte syftar på det. Däremot tror jag din historia innehåller mycket osanning och det är därför du är så snabb till att gå i affekt för att inte sanningen ska komma fram. Vilket faktiskt känns som din personliga vendetta mot dumpen, eller att du desperat försöker skydda någon, och jag tror inte det är din brorson.

Nu kommer jag lämna denna diskussionen och dina inlägg. Jag har fått fram det jag vill.

Sök hjälp
Citera
2022-05-03, 14:48
Medlem
Vore intressant med en uppföljning på alla gäddor. Där dumpen går igenom vad som hänt i deras liv sedan deras uthängning.
Citera
2022-05-03, 14:49
Medlem
Kongruensbojds avatar
Candykent har en Pinterest. Med en pinnad bild. Ni kan ju tänka er vilken slags bild…

(Man får fram den genom att helt enkelt googla hans för- och efternamn som syns tydligt i chattloggarna på Dumpen.)

Torleifsdottir, vi icke sektmedlemmar lider med dig, din syster och din brorsdotter. Men du kan inte övertyga precis alla i tråden och få dem att hålla med dig till punkt och pricka. Håll oss gärna uppdaterade om tidningsartikeln. Är det lokal- eller riksmedia? Vet du några detaljer bakom, som att ert case ingår i en större serie med andra familjer med samma problem?

Vi är nog många som anser att det bör finnas något slags längre latensperiod mellan avslöjande och publicering för att säkerställa yngre familjemedlemmars väl och ve. Varför så ej redan sker beror antagligen på att det skulle bli komplicerat för Dumpen att göra gränsdragningar; vem ska fällas omedelbart och vem ska (tillfälligt åtminstone) frias? Det kan vara ekonomiska incitament bakom också, eller känslan av att behöva backa för kritik.

Patrik Sjöberg är en speciell person, en rubrikernas man från start. Jag tror han anser sig ha rätt - alltid oavsett.
Citera
2022-05-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Candykent har en Pinterest. Med en pinnad bild. Ni kan ju tänka er vilken slags bild…

(Man får fram den genom att helt enkelt googla hans för- och efternamn som syns tydligt i chattloggarna på Dumpen.)

Torleifsdottir, vi icke sektmedlemmar lider med dig, din syster och din brorsdotter. Men du kan inte övertyga precis alla i tråden och få dem att hålla med dig till punkt och pricka. Håll oss gärna uppdaterade om tidningsartikeln. Är det lokal- eller riksmedia? Vet du några detaljer bakom, som att ert case ingår i en större serie med andra familjer med samma problem?

Vi är nog många som anser att det bör finnas något slags längre latensperiod mellan avslöjande och publicering för att säkerställa yngre familjemedlemmars väl och ve. Varför så ej redan sker beror antagligen på att det skulle bli komplicerat för Dumpen att göra gränsdragningar; vem ska fällas omedelbart och vem ska (tillfälligt åtminstone) frias? Det kan vara ekonomiska incitament bakom också, eller känslan av att behöva backa för kritik.

Patrik Sjöberg är en speciell person, en rubrikernas man från start. Jag tror han anser sig ha rätt - alltid oavsett.
Jo, den bilden lades upp här. Är något väldigt mystisk med den bilden, jag får väldigt dåliga vibbar av den. Känns som att den flickan mycket väl har kunnat blivit sexuellt utnyttjad. Vem tar en sådan bild och lägger ut liksom?
Citera
2022-05-03, 14:55
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Jo, den bilden lades upp här. Är något väldigt mystisk med den bilden, jag får väldigt dåliga vibbar av den. Känns som att den flickan mycket väl har kunnat blivit sexuellt utnyttjad. Vem tar en sådan bild och lägger ut liksom?

Det är väl mest pyssel och sån skit som läggs upp där. En gissning så god som någon är att en godtrogen förälder gjort en halloweenutstyrsel till sin dotter och sedan lagt upp den på Pinterest. Varför Candykent hittade just den bilden vete gudarna…
Citera
2022-05-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Som sagt. Du fick förklarat för dig att så inte var fallet. Du fick förklarat för dig att du tolkade det inlägget på fel sätt. Du fick förklarat för dig att användaren syftade på att det var enkelt med tanke på att gäddorna är identifierade via tråden.
Och nu skriver du det ändå ytterligare en gång.
Det finns ingen som verkar kunna prata med dig utan du går direkt i affekt. En person som är så snabb att ta till det beteendet har ofta själv något att dölja. För att undvika att du ska säga att jag menade att du skulle vara pedofil så säger jag direkt att jag inte syftar på det. Däremot tror jag din historia innehåller mycket osanning och det är därför du är så snabb till att gå i affekt för att inte sanningen ska komma fram. Vilket faktiskt känns som din personliga vendetta mot dumpen, eller att du desperat försöker skydda någon, och jag tror inte det är din brorson.

Nu kommer jag lämna denna diskussionen och dina inlägg. Jag har fått fram det jag vill.

Sök hjälp

Nej, jag tolkar det inte fel när en främling på nätet frågar privat information om min brorson för att sedan skriva att "han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill". Det är inte att missförstå och speciellt inte i en tråd som denna när personen i fråga kan vara vem som helst med.

Sluta bete dig som en hobbypsykolog och sluta be mig att skriva i tråden, du behöver hjälp själv som är så bisarr att du tror att jag försöker skydda någon annan är min brorson och hans mamma. Vad du tror berör mig inte alls.
Citera
2022-05-03, 15:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej. Jag har aldrig kallat någon i denna tråden för pedofil, att du påstår det visar bara att du inte kan läsa vidare bra. Och ja, du är en dåre som inte ser några konstigheter med att en främling på nätet frågar om fotbollsklubben som ett barn spelat i samt skriver att han kan "hitta barnet på 5 minuter om han vill" säger mycket om dig.

Att barnet inte får vara med i fotbollsklubben låter väldigt konstigt.
Om jag vore du så skulle jag ta all denna kraft och energi som du har och skälla ut den som leder fotbollsklubben.
Skulle vara intressant att veta vad dom har att säja.
Citera
2022-05-03, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Kanske, kanske inte, en person som visste att det var Patrik och Sara som skulle komma både första och andra gången. Kanske en person som av samma anledning fotograferade sig med tekaka i munnen.
Om det är så kan vi bara hoppas se sanning i detaljerna. Ingen av oss kommer kunna se, förstå, mäta eller korrekt analysera vad beteendet beror på. Han kommer inte ändra sig mer än måhända fortsätta på andra sätt.

Det är inte säkert att det är så enkelt att han verkligen log när han först träffade Sara och inte säkert att han senare gick hem besviken.
Poängen är att ingen ska kunna veta och huruvida vi tror oss veta eller inte ska också sväva i ovisshet för alltid. Det är kanske inte säkert att han ens bryr sig om vad vi tror även angående det sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in