Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Förtal är en brottsrubricering. Du kan kalla det för att baktala någon - men hon gör inte det heller. Hon har haft en rak kommunikation med honom och hon har gett honom - hon uttalar sedan sina åsikter om själv företeelsen och schablar inte ner hans person.
Jo, det har ganska stor betydelse om en person är offentlig och om uppgiften är offentlig när man talar om en person offentligt.
Ja offentligheten påverkar till viss del. Men jag skulle personligen säga att en tidigare påstådd relation för en små-offentlig person inte riktigt faller under samma offentlighet som exempelvis politiker.
Hon har ju uppenbarligen velat hänga ut män och honom specifikt och klankar ner på hans leverne och tycker han ska "own it" och att han är feg för han inte erkänner.
Detta har exempelvis ändrat/påverkat min bild jag har av grabben och förmodligen i flera människors ögon. Hon har hängt ut honom för hans fullt lagliga
påstådda leverne för att hon själv inte tycker det är okej. I mina ögon uppenbart fall av förtal men vad vet jag.