2022-05-06, 10:09
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Anna blev ju hemskickad, varför?

Tja, hon åt ju inte proteinet och hon sade tidigt att hon inte behövde mat. Funkar väl inte längre än ca 14 dgr i värme

En värdig Robinson tänker mer långsiktigt i min ”värld”

T ex Peter kommer in med muskelstyrka, men klappar ihop under resans gång.

Anna blev ju sjuk och svimmade flera gånger på kort tid och fick åka till sjukhuset. Hon har sedan berättat (tror det finns en videosnutt - en hälsning - från henne) på Facebook och Robinson-sida som TV4 håller i om att hon avråddes av läkarna att fortsätta. Vi vet inte VAD hon blev sjuk i men det låter i mina öron som att kroppen inte klarade påfrestningarna med svält och annat. Då valde Anna att inte återgå till Gränslandet.
2022-05-06, 10:13
Medlem
peterZiipens avatar
Min topp tre för vinsten är nog:
1. Filip (Allsidig, duktig i alla tävlingar och alltid positiv. Sprang lika länge som Peter i trampa-vatten-tävlingen, men tillskillnad från Peter så svimmar han inte 12 gånger och behöver dropp. Monster)
2. Gamnacken Henrik (den senaste duellen mot Filip - helt jävla sjuk. Rak arm i 30 min med vikt. Monster)
3. Elin (Tror inte hon vinner, men trots motgångar sedan dag 1, verkar hon alltid glad och snäll. Urgullig. Hoppas vinden vänder för henne)
2022-05-06, 10:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Gamnacken? Varför detta epitet.. haha

Han är ju ett förklätt monster, skrev det häromdagen. Han har dolt sin kapacitet, säkert vinnare framöver i de flesta tävlingar. OCH tydligen omtyckt i gruppen
2022-05-06, 10:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Behöver inte vara brottsligt för förtal. Klandervärt, väcka missaktning. Det kan man säga hon gör i sitt inlägg. Om det nu skulle räcka för förtal är en annan femma.
Förtal är en brottsrubricering. Du kan kalla det för att baktala någon - men hon gör inte det heller. Hon har haft en rak kommunikation med honom och hon har gett honom - hon uttalar sedan sina åsikter om själv företeelsen och schablar inte ner hans person.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det krävs inte att någon utmålar någon som brottslig för att det ska vara förtal. Det räcker att man utmålar någon som klandervärd och det har hon definitivt gjort. Det spelar heller ingen roll om någon är offentlig eller inte.
Jo, det har ganska stor betydelse om en person är offentlig och om uppgiften är offentlig när man talar om en person offentligt.
2022-05-06, 10:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Min topp tre för vinsten är nog:
1. Filip (Allsidig, duktig i alla tävlingar och alltid positiv. Sprang lika länge som Peter i trampa-vatten-tävlingen, men tillskillnad från Peter så svimmar han inte 12 gånger och behöver dropp. Monster)
2. Gamnacken Henrik (den senaste duellen mot Filip - helt jävla sjuk. Rak arm i 30 min med vikt. Monster)
3. Elin (Tror inte hon vinner, men trots motgångar sedan dag 1, verkar hon alltid glad och snäll. Urgullig. Hoppas vinden vänder för henne)
Henrik tycker jag hittills har imponerat både i tävlingen och i sitt sätt att vara.
2022-05-06, 10:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Förtal är en brottsrubricering. Du kan kalla det för att baktala någon - men hon gör inte det heller. Hon har haft en rak kommunikation med honom och hon har gett honom - hon uttalar sedan sina åsikter om själv företeelsen och schablar inte ner hans person.

Jo, det har ganska stor betydelse om en person är offentlig och om uppgiften är offentlig när man talar om en person offentligt.

Nej, det har det inte rent juridiskt. Det är bara att kolla på alla som fälldes för förtal ang Näthatsgranskarens djurplågeri trots att uppgiften var offentlig och att han var en offentlig person.
2022-05-06, 10:32
Medlem
Citat:

Ja offentligheten påverkar till viss del. Men jag skulle personligen säga att en tidigare påstådd relation för en små-offentlig person inte riktigt faller under samma offentlighet som exempelvis politiker.

Hon har ju uppenbarligen velat hänga ut män och honom specifikt och klankar ner på hans leverne och tycker han ska "own it" och att han är feg för han inte erkänner.

Detta har exempelvis ändrat/påverkat min bild jag har av grabben och förmodligen i flera människors ögon. Hon har hängt ut honom för hans fullt lagliga påstådda leverne för att hon själv inte tycker det är okej. I mina ögon uppenbart fall av förtal men vad vet jag.
2022-05-06, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det har det inte rent juridiskt. Det är bara att kolla på alla som fälldes för förtal ang Näthatsgranskarens djurplågeri trots att uppgiften var offentlig och att han var en offentlig person.
Det påverkar jo.
Det är inte detsamma som att du kan gå hur långt som helst, men gränserna för vad som är förtal är klart skilda för offentliga personer och icke-offentliga.
2022-05-06, 10:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det påverkar jo.
Det är inte detsamma som att du kan gå hur långt som helst, men gränserna för vad som är förtal är klart skilda för offentliga personer och icke-offentliga.

Nej, det finns inget i förtalslagstiftningen som stödjer det du påstår.
2022-05-06, 10:54
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

T ex Peter kommer in med muskelstyrka, men klappar ihop under resans gång. Letar han mat???

Vuxenbebisen blir främst serverad mat. I sitt forna lag fick han mandlar av Joel och snäckor/krabbor av Angela. Och nu får han prosecco och chark av Tommie.
2022-05-06, 10:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ok. Men det var också en av orsakerna till hennes förlust som hon tryckte upp i Elins fejs.

Lite onödigt tycker jag. Klart Shevin är svagare så… MEN de 12 sek innan förlust berodde nog inte på viktminskningen

Det var ju ett böjt handtag…

Eller?

Hayes hade ju dessutom också gått ner i vikt, men han vann ändå mot Elin i samma gren. Så det hade inget med viktminskningen att göra utan bara om hur skicklig man är.
2022-05-06, 10:56
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vuxenbebisen blir främst serverad mat. I sitt forna lag fick han mandlar av Joel och snäckor/krabbor av Angela. Och nu får han prosecco och chark av Tommie.

Hahaha…. du tydliggjorde poängen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in