2022-05-05, 16:19
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Känns som du tolkat mitt inlägg helt fel. Läs igen. Och Hannas "feministiska historia" har diskuterats några inlägg tidigare, att hon anklagat någon gympalärare och så var det något mer. Produktionen ser väl en chans att hon ska skapa konflikter i tv.
Självklart. Men du kan ju inte vara förvånad över att media väljer karaktärer?

Det jag undrar över är om de blir instruerade att göra socialt självmord. Undrar lite mer såklart
2022-05-05, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Självklart. Men du kan ju inte vara förvånad över att media väljer karaktärer?

Det jag undrar över är om de blir instruerade att göra socialt självmord. Undrar lite mer såklart….
Alltså va? Förvånad, varför skulle jag vara förvånad över att hon är med? Du borde läsa mitt inlägget du citerade först en gång till.
2022-05-05, 16:23
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Alltså va? Förvånad, varför skulle jag vara förvånad över att hon är med? Du borde läsa mitt inlägget du citerade först en gång till.

Nja…. dina analyser kör jag på uppstuds. Men kan ju missat något.

Du är ju kvar i något och jag går vidare med programmet
2022-05-05, 16:25
Medlem
Hoppas Shevin kommer tillbaka.
Vill höra henne snacka upp sig inför tävlingar.
Är det inte brottning eller basket så kanske det kommer en balanstävling
där hon "som gammal skateboardåkare" eller liknande kan ge en fördel.

Btw.
Har tv4 tagit bort momentet där dom ska käka ögon, insekter och annat gott?
2022-05-05, 16:36
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Btw.
Har tv4 tagit bort momentet där dom ska käka ögon, insekter och annat gott?

Många gamla moment som verkar borttagna:
- låsa fast någon i bur/kedja runt foten (klassikern; Månsson & Lillemor)
- gömda mynt/amuletter på stranden som genererar immunitet (tack gode gud)
- tävlingen där man 1v1 ska försöka dra en säck in i sitt bo (min favorittävling)
- äta insekter
2022-05-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att ni försöker göra karaktärsmord på henne, ger henne tillmälen och tillskriver henne saker utan belägg.
Det hon gjorde var att ta det ansikte mot ansikte med Tommy och att ge sitt perspektiv på saken.

Det är en väldigt stor skillnad. Den rättframhet och ärlighet som hon står för är inget man skulle få se från syltryggar som er. Ni förstår ju inte ens vad som händer.

När, var, hur?
Har Jani uppfattat sig om förtalad och anmält?
Så att kalla Tommie för "mansgris" och "har dålig kvinnosyn" på bästa sändningstid på TV4 är att inte "försöka [begå] karaktärsmord" på honom? Har du glömt Cissi Wallin och #metoo? Det vi skriver här på FB är knappast att jämföra det Hanna håller på med.

Det är du som inte fattar.

Jani har blivit förtalad. Det är ingen "åsikt" eller "uppfattning" man kan ha. Om han har anmält eller inte är ointressant. Hon har hängt ut honom på sin Instagram. Det är ej lagligt.
2022-05-05, 16:46
Medlem
Citat:
Nej, han blottade vilken värdegrund han har och det borde han ju inte ha gjort. Det är inget vinnande koncept i Sverige i modern tid.

Blev du kränkt av Hanna?
Nej det gjorde han inte. Du väljer att tolka det han sa och dra en slutsats att det speglar hela hans "värdegrund". Vill du leva i ett samhälle där alla drar så snabba slutsatser som du gör? Ditt beteende bidrar ironiskt till det du inte vill. Du bidrar till att man har fördomar om kvinnor och män.

Så roligt att du plötsligt blev intresserad av denna tråd efter Tommies uttalande i programmet. Du var inte intresserad av att kommentera programmet innan eftersom du inte gjort något inlägg innan. Patetiska människa. Feministtroll.
Senast redigerad av david-taxi 2022-05-05 kl. 16:52.
2022-05-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Många gamla moment som verkar borttagna:
- låsa fast någon i bur/kedja runt foten (klassikern; Månsson & Lillemor)
- gömda mynt/amuletter på stranden som genererar immunitet (tack gode gud)
- tävlingen där man 1v1 ska försöka dra en säck in i sitt bo (min favorittävling)
- äta insekter
Även dubloner, som blockerar röster.
2022-05-05, 16:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Så att kalla Tommie för "mansgris" och "har dålig kvinnosyn" på bästa sändningstid på TV4 är att inte "försöka [begå] karaktärsmord" på honom? Har du glömt Cissi Wallin och #metoo? Det vi skriver här på FB är knappast att jämföra det Hanna håller på med.

Det är du som inte fattar.

Jani har blivit förtalad. Det är ingen "åsikt" eller "uppfattning" man kan ha. Om han har anmält eller inte är ointressant. Hon har hängt ut honom på sin Instagram. Det är ej lagligt.
Det är ju vad han ger uttryck för - så nej, det är inte att försöka begå karaktärsmord på honom.

Förtal är en uppfattning - det är Jani som avgör om han förtalats eller inte.
Vill du diskutera Jani så får du länka till det du påstår hon gjort som utgör förtal -- ditt omdöme i frågan är ju knappast något jag tänker lita på.
2022-05-05, 17:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej det gjorde han inte. Du väljer att tolka det han sa och dra en slutsats att det speglar hela hans "värdegrund". Vill du leva i ett samhälle där alla drar så snabba slutsatser som du gör? Ditt beteende bidrar ironiskt till det du inte vill. Du bidrar till att man har fördomar om kvinnor och män.
Nej, jag lyssnar på vad han säger.

Citat:
Så roligt att du plötsligt blev intresserad av denna tråd efter Tommies uttalande i programmet. Du var inte intresserad av att kommentera programmet innan eftersom du inte gjort något inlägg innan. Patetiska människa. Feministtroll.
Jag blev inte "plötsligt" intresserad av tråden därför.
Däremot var du och ett par andra som bröt ihop i en känslogegga och började häva er ur er om deltagare som inte uppskattar sexister och som kände er tvungna att kommentera det jag skrev.

Buhu... någon kritiserade en man för att han är en sexist buhu...
2022-05-05, 17:05
Medlem
Citat:
Därför att ni försöker göra karaktärsmord på henne, ger henne tillmälen och tillskriver henne saker utan belägg.
Det hon gjorde var att ta det ansikte mot ansikte med Tommy och att ge sitt perspektiv på saken.

Det är en väldigt stor skillnad. Den rättframhet och ärlighet som hon står för är inget man skulle få se från syltryggar som er. Ni förstår ju inte ens vad som händer.

När, var, hur?
Har Jani uppfattat sig om förtalad och anmält?

Rättframt att lägga sig i något hon inte har med att göra? Jag visste inte att jämlikhet och feminism är liktydigt med att tänka, känna åt andra samt bestämma vad andra skall tycka. Jo det visste jag, ser vi prov på varje dag.
2022-05-05, 17:09
Avslutad
Citat:
Nej, jag lyssnar på vad han säger.

Jag blev inte "plötsligt" intresserad av tråden därför.
Däremot var du och ett par andra som bröt ihop i en känslogegga och började häva er ur er om deltagare som inte uppskattar sexister och som kände er tvungna att kommentera det jag skrev.

Buhu... någon kritiserade en man för att han är en sexist buhu...

Du är snabb att döma. Det kanske bara sas nåt utan nån större eftertanke men som efter att ha visats i tv blåses upp till orimliga proportioner. Och folk hänger på. Tommie är en schysst kille, det tror jag. Han tycker att både män och kvinnor ska ta hand om varann, det tror jag. Och alla får vara sig själva och det man är bra på. Detta eviga indelande i fack...
Senast redigerad av sirsia0 2022-05-05 kl. 17:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in