2022-05-05, 17:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tycker personligen att Jani borde anmäla Hanna för förtal.

Vad har hon skrivit? Hittade hennes Instagram och plågade mig igenom inläggen men hittade inget om Jani. Är det något hon raderat kanske?
2022-05-05, 17:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Rättframt att lägga sig i något hon inte har med att göra? Jag visste inte att jämlikhet och feminism är liktydigt med att tänka, känna åt andra samt bestämma vad andra skall tycka. Jo det visste jag, ser vi prov på varje dag.
Varför skulle hon inte ha med det att göra?
2022-05-05, 17:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Du är snabb att döma. Det kanske bara sas nåt utan nån större eftertanke men som efter att ha visats i tv blåses upp till orimliga dimensioner. Och folk hänger på. Tommie är en schysst kille, det tror jag. Han tycker att både män och kvinnor ska ta hand om varann, det tror jag. Och alla får vara sig själva och det man är bra på. Detta eviga indelande i fack...
Nej, hon tog honom ju åt sidan och frågade vad han menade ... så något som bara slängdes ut i sekunden handlade det ju inte om.

Varför tror du det när det är precis tvärtemot vad han säger?
2022-05-05, 17:19
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bara att kika på bilden så ser du vem som mer saknas.
Superspoiler
2022-05-05, 17:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att man inte förstår att man har en skev värdegrund och är sexistisk gör inte saken bättre.
Han blir inte mindre sexistisk av att det är så ingrott att han inte ens själv kan se det.

Om det fanns kvinnor på plats som hade den styrka som mannen hade och de valde honom enkom för att han var man och därför skulle lyfta så hade det varit sexistisk - jo.

Vill du hävda att bara kvinnor kan laga mat?
Tommy vill ha en kvinna som "kunde ta hand om männen" -- kan inte män ta hand om sig själva? På vilket sätt är det hon skall ta hand om dem?

Han valde kön - inte kompetens. Väljer man kompetens så spelar kön ingen roll.

Dessutom "hon har ju fött fem barn och är omhändertagande" .... Vad betyder det?
Jag har ju själv fem barn så vilken kompetens det ger på en öde ö vore ju jävligt kul att få veta.
Hade jag varit där och blivit invald av främst Elin tack vare att jag som hon då skulle ha uttryckt det har en utsökt förmåga att ta hand om kvinnor ja då hade jag verkligen och stolt svällt och kramat om henne och inte ens lagt märke till någon som helst kommentar om det från vem det än hade varit som fällt den
2022-05-05, 17:43
Avslutad
Citat:
Nej, hon tog honom ju åt sidan och frågade vad han menade ... så något som bara slängdes ut i sekunden handlade det ju inte om.

Han svarade undanglidande för han förstod att hon inte skulle lyssna och ta emot vad han sa. Det var ju en situation där han skulle stå inför en domare, dvs Hanna, bli anklagad och att man ska svara så det behagar den andre, dvs tyck som jag. Han kanske ser en helt annan vinkel men om motparten är helt inne i sin så kan den inte ta emot ett annat synsätt så skär det sig och det är inte ens lönt att försöka. Därav kommunikationsproblemen som finns mellan människor. Man måste kunna lyssna, ta in och begrunda, men en del klarar inte det vilket begränsar dem. Och då tänker jag på Hanna.

Vad de flesta inte förstår är att Tommie, utifrån den omtänksamma person han är, valde de han ville ha med, och kanske lite taktiskt också. "What goes around, comes around". Alltså, det man ger ut kommer tillbaka till en. Är man vänlig och hjälpsam så kommer det tillbaka.

Ibland blir det fel när man säger nåt, har säkert du också varit med om i sociala sammanhang. Han såg att Angela är en omtänksam person som kunde stötta gruppen, Peter ville han ge en chans att komma på fötter, efter att tydligen fått dropp ett flertal gånger. Filip kände han var en själsfrände som han ville lära känna mer. Simple as that :-)
2022-05-05, 17:48
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Inte bara du som tycker så, sett minst tre till som tycker likadant:
*personlig*

Men visst är det så, hittills är det väl bara två(?) stycken som lämnat på ett naturligt sätt. Gorm och Jani.
tja...tycker nog man i viss mån även kan räkna Janis sorti som onaturlig - som en fallucka i Gränslandet
2022-05-05, 17:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Nu har du flippat igen. 17 inlägg senaste dygnet om precis samma sak. Vi har förstått vad du tycker men ingen kommer att ändra åsikt i ämnet Tommie/Hanna oavsett hur många inlägg du skriver.
2022-05-05, 18:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Han svarade undanglidande för han förstod att hon inte skulle lyssna och ta emot vad han sa. Det var ju en situation där han skulle stå inför en domare, dvs Hanna, bli anklagad och att man ska svara så det behagar den andre, dvs tyck som jag. Han kanske ser en helt annan vinkel men om motparten är helt inne i sin så kan den inte ta emot ett annat synsätt så skär det sig och det är inte ens lönt att försöka. Därav kommunikationsproblemen som finns mellan människor. Man måste kunna lyssna, ta in och begrunda, men en del klarar inte det vilket begränsar dem. Och då tänker jag på Hanna.

Vad de flesta inte förstår är att Tommie, utifrån den omtänksamma person han är, valde de han ville ha med, och kanske lite taktiskt också. "What goes around, comes around". Alltså, det man ger ut kommer tillbaka till en. Är man vänlig och hjälpsam så kommer det tillbaka.

Ibland blir det fel när man säger nåt, har säkert du också varit med om i sociala sammanhang. Han såg att Angela är en omtänksam person som kunde stötta gruppen, Peter ville han ge en chans att komma på fötter, efter att tydligen fått dropp ett flertal gånger. Filip kände han var en själsfrände som han ville lära känna mer. Simple as that :-)
Du menar att han har svårt för att kommunicera med kvinnor och därför valde att vidhålla och förstärka intrycket han gett av att vara sexist?

Då får han ju stå sitt kast.
2022-05-05, 18:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu har du flippat igen. 17 inlägg senaste dygnet om precis samma sak. Vi har förstått vad du tycker men ingen kommer att ändra åsikt i ämnet Tommie/Hanna oavsett hur många inlägg du skriver.
"Flippat igen"
Jag besvarar inlägg där användare citerat mig -- precis som jag gör med ditt nu.

Ämnet är dessutom Robinsson och inte dina små känslor. Diskussionen om Tommy handlar om Tommys beteende i programmet - Robinsson - och är alltså topic för tråden.
Vad du tycker om mig och hur ofta jag svarar är däremot INTE det.
2022-05-05, 18:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Hoppas Shevin kommer tillbaka.
Vill höra henne snacka upp sig inför tävlingar.
Är det inte brottning eller basket så kanske det kommer en balanstävling
där hon "som gammal skateboardåkare" eller liknande kan ge en fördel.

Btw.
Har tv4 tagit bort momentet där dom ska käka ögon, insekter och annat gott?
GL torsd 5 maj
2022-05-05, 18:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hade jag varit där och blivit invald av främst Elin tack vare att jag som hon då skulle ha uttryckt det har en utsökt förmåga att ta hand om kvinnor ja då hade jag verkligen och stolt svällt och kramat om henne och inte ens lagt märke till någon som helst kommentar om det från vem det än hade varit som fällt den
Ingen har ifrågasatt Angela och varför hon tackade jag till möjligheten. Jag tror de flesta glatt skulle ta möjligheten till att få vettig madrass och mycket mat.
Jag är dock inte lika säker på att Angela skulle ha blivit glad över att bli reducerad till något som skall passa upp på män, ta hand om dem och ge dem mat om hon hade varit någon annanstans än på ön.
Men man vet ju inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in