Jag blev så besviken när Tommie uttryckte sig som han gjorde.
Men som du skriver så säger det en hel del om att han offentligt ber om ursäkt. Alla kan göra fel och säga fel saker. Det var klumpigt men han är förlåten.
Med det sagt så förstår jag ändå inte valet av hans största motståndare Peter och Filip. Känns inte taktiskt alls
Håller helt med. Folk underskattar verkligen hur mycket ett enkelt (och genuint) förlåt kan göra. Och ja, inget smart val. Jag skulle inte bli förvånad ifall han åker ut relativt snabbt. Han kör helt sitt eget race. Jag tror att folk kan ha lite svårt att veta var de har honom, plus att han är ett starkt fysiskt hot.
Väldigt märkliga val av personer av Tommie till "maktens boning". Feministerna går i taket direkt dessutom. Peter är så jävla vidrigt falsk! Vad har han och övriga emot Joel egentligen?
Jani från årets Robinson. Kolla gamla händelser. Rund ring nedanför Följ-knappen.
Ojdå, hade helt missat... Konstigt med tanke på att jag kollar in hennes profil nu som då och att det bokstavligen finns en höjdpunkt som det står "J*ni" på.
Med det sagt, J*ni nu 38 år ska alltså ha påståtts börjat dejta en tjej som då varit 16,5 år... (han var alltså minst 35 år vid tidpunkten dejtandet ska ha påståtts börja). Det är inte okej. Jag ogillar starkt uthängningar och att man bidrar till ett negativt klimat på sociala medier på det sättet. Dock håller jag med henne om att det inte är OK ifall det stämmer. Jävligt weird.
Senast redigerad av Sad-frosty 2022-05-03 kl. 23:31.
Henrik syntes till lite (vänd med ryggen mot kameran) som hastigast i dagens avsnitt när han nätfiskade med Linn.
Okej det missade jag tydligen. Henrik kommer troligtvis att glida omkring lite obemärkt i Robinson. Märkligt att Lag Nord ens valde honom att vara i Örådet och inte t e x Linn. Tror att folk missbedömer honom och inte ser honom som något riktigt hot faktiskt och i så fall kan han vara kvar rätt länge i Robinson.
Sd:ares och [andra] rasisters ständiga "argument" i diskussioner om vem som är svensk...
Självklart är Hayes svensk.
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
OBS vilda spekulationer
Hayes kanske slår sönder Joel? Shevin snackar så mycket skit om J i gränslandet att Hayes beslutar sig för att ta en nattlig promenad genom djungeln och hämta J, därefter binds han fast tillsammans med Matte på en flotte som skickas ut i havet. Givetvis inte utan namnskylt, "Rasseflotten Mattias" går sedan i land på en riktig öde ö (hört att det går en motorväg några hundra meter bort från stränderna i år?) där fanboy och Matte lever lyckliga.
Ännu mer spekulationer
Angela medverkar såklart i Shevins livesändning för att outa och anklaga Gorm för att vara ledaren och hjärnan bakom rassegänget.
🤣
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Väx upp, Mattias gör ett utmärkt roll med att leka offer och se ledsen ut, du och många andra konflikträdda personer ser er själva k honom och är då glada att se någon som er på TV.
Jag är vuxen, tack så mycket. Jag skulle nog kunna vara mamma till många av er.
Sluta kalla mig och andra saker som du inte har minsta belägg för. Att sitta och sätta etiketter på folk utifrån vad de skriver i semiseriösa trådar på Flashback är inte så begåvat.
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Har oerhört svårt att förstå hur nån kan försvara Hayes beteende om man inte står honom nära och har en annan orsak än att vara objektiv. Oavsett vad man tycker om Mattias så är Hayes helt galen och reagerar precis som en översittare gör. Där orden tar slut tar nävarna vid. Skrik och skräm tills din motståndare ger upp.
På allvar ett sjukt att TV4 låter honom hålla på.
+1
Jag gillade inte helt Mattias attityd i dag, tyckte han kunde be om ursäkt utan att mena det och bara släppa alltihop. Men jag förstår också att han uppriktigt ville att Anders och Hayes skulle förstå hur han kände.
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Glorifieringen utav Mattias är hel absurd.
Du måste ha grava problem med läsförståelsen. Det är ingen som "glorifierar" Mattias däremot kritiserar vi Hayes sjuka attityd och beteende.
Senast redigerad av Charmaine 2022-05-03 kl. 23:42.
Jag tycker att man kan diskutera ämnet men varför måste det gå över i rasism? När det har gjort det ogiltigförklaras allt man har skrivit enligt mig.
Förövrigt tycker jag att hayes har anger issues och att Mattias mycket väl vet vad hayes vill ha en ursäkt för.
Kombinationen av en impulsiv person och en manipulativ person blir bara så konstig.
Också, fyfan för Shevin. Det spelar ingen roll om Joel skulle ha lite asperger, man kan inte göra så mot en annan människa. Det är nästan som om att det är ännu värre att ge sig på joel om han skulle ha svårt för sociala interaktioner, jävligt lågt bara.
Shevin är så dålig att hon är den värsta parten av gränslandet dramat, utan att ens vara med i det. Hon låtsas stå så mycket högre över deras drama, men efter det hon har gjort i robinson är hon värre än Mattias och hayes tillsammans.
En liten disclaimer bara, TV4 har självklart klippt det så att Shevin framstår som en dålig person men det hon har sagt går inte att klippa. Och ni kan också sluta kalla shevin för saker som turkhora, för det hjälper bara henne. Då är det hon som är offret för hat när hon egentligen är en mobbare som måste sättas på plats.
Sd:ares och [andra] rasisters ständiga "argument" i diskussioner om vem som är svensk...
Självklart är Hayes svensk.
🤣
Jag är vuxen, tack så mycket. Jag skulle nog kunna vara mamma till många av er.
Sluta kalla mig och andra saker som du inte har minsta belägg för. Att sitta och sätta etiketter på folk utifrån vad de skriver i semiseriösa trådar på Flashback är inte så begåvat.
+1
Jag gillade inte helt Mattias attityd i dag, tyckte han kunde be om ursäkt utan att mena det och bara släppa alltihop. Men jag förstår också att han uppriktigt ville att Anders och Hayes skulle förstå hur han kände.
Du måste ha grava problem med läsförståelsen. Det är ingen som "glorifierar" Mattias däremot kritiserar vi Hayes sjuka attityd och beteende.
Nej. Hayes är inte svensk. Precis som att jag inte hade varit japan bara för att jag fötts i Japan och pratade japanska eftersom inte mina föräldrar är japanska.
Hahaha, underbart att se Linns och Joels miner när Tommie valde, Joel dom jublade och utgick ifrån att han skulle åka räkmacka den här veckan. Svagt att inte Anders stod på sig och krävde en ursäkt från offerkoftan Mattias, hoppas Shevin bollar ut han men tror det är tveksamt, han har inte visat några skavanker i tävlingar tidigare,
Nej. Hayes är inte svensk. Precis som att jag inte hade varit japan bara för att jag fötts i Japan och pratade japanska eftersom inte mina föräldrar är japanska.
Snark zzzzzzzz. Vem bryr sig ens om vem som är vad.
Mattias har ju spelat precis som vilken annan deltagare som helst. Att Hayes åkte ut är en del av spelet, han åkte ut på ett normalt sätt dessutom till skillnad mot det uppgjorda skit när Mattias åkte ut. Kan inte förstå varför man måste bli så hatiskt och hotfull som Hayes blir så fort nått går emot honom. För att nästa sekund givetvis sitta i synken och säga att han egentligen är så snäll och nallebjörnig.. för att återigen råka bli sådär arg igen. "hoppsan". Snacka om att ha problem med sitt humör. Tänk om Mattias satt upp skylt som det stod "skithuset Hayes" på.. oj oj oj.. King kong är lös.
"Skithuset Hayes"... Ursäkta, jag vet att det är omoget, men.... 🤣
Ser Hayes vredesutbrott framför mig. Och säkert skulle han få det till att det var rasistiskt.
Men allvarligt talat, det där med dasset var fruktansvärt barnsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Av naturliga skäl så blir det ju mycket diskussion kring ex. Shevin, Hayes och Mattias pga hur de beter sig.
Vilken är den person som ni gillar och sympatiserar med mest alternativt den ni ogillar minst?
Den jag gillar och sympatiserar mest är Joel. Jag vet av egen erfarenhet hur det är att vara mobbad, det är hemskt... Joel verkar så rar, positiv och "oskyldig". Hans "Starstruck" över Mattias & co var bedårande.
Den jag gillar minst... Det är två personer; Shevin och Hayes. Shevin för mobbingen, Hayes för hans beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Feministzombie Hanna ska alltså försvara Angela INNAN hon ens vet hur Angela uppfattade det Tommie sa.... Han sa det om/till Angela, INTE om/till Hanna. Varför bryr hon sig innan hon vet hur Angela känner? Hade hon reagerat likadant om någon sagt något "dumt" om en man? Skrattretande hur man kan hög IQ nog att bli jurist men inte tillräckligt hög IQ för allt annat. Varför ska hon skapa en konflikt från ingenting? Försvarar hon Angela eller försvarar hon alla kvinnor på planeten? Hanna utgår från att Angela inte kan försvara sig själv. Varför?
Håller med.
Hanna och Desire och andra unga kvinnor som de är några av anledningarna till att jag vägrar kalla mig feminist. De har gett ordet en dålig innebörd.
Angående jurist och intelligens; vem som helst får kalla sig jurist. Det är inte en skyddad titel som advokat.
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Håller med. Mattias fick ingen syl i vädret. Däremot har Mattias berättat hur han kände inför Hayes de gångerna Hayes varit tyst några minuter.
Visst Mattias snackar skit om Hayes bakom ryggen och Hayes gör lika så med Mattias.
Angående Anna så ja hon får väl ett utbrott där hon skriker att hon hatar att komma tvåa. Annas utbrott är iaf bara roliga. Fast varför skulle hon komma två om hon är den enda deltagaren?
Det är inget fel med att välja en annan gren än vad som är överens kommet.
Hayes la sig inte i tävlingen för att Mattias gnällde, utan för att säga förlåt för att Hayes blev helt galen där ett tag. Har du sett programmet ser du ju att Hayes får värsta utbrottet på Mattias innan tävlingen och för att gottgöra att han blev så hotfull så lägger han sig sen i tävlingen. Om han la sig frivilligt eller för att produktionen ställde ett ultimatum är fortfarande inte säkerställt.
Det är sant, hon skulle ju vara enda deltagaren. Men å andra sidan, att vara enda deltagaren och ändå inte få en ros skulle nog inte tas väl upp... 😉
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Jag tycker bara att om man ska diskutera vem som paktar hårdast är det väl naturligt att utgå från anledningarna till det? Jag tycker det finns en skillnad att som i Mattias fall göra det av helt strategiska anledningar "Vi måste ha en stark pakt, alla som inte går med i den ska ut omgående" jämfört med nords "vi tre tycker om varandra, jag röstar hellre ut andra framför att rösta ut er".
Men till syvende och sist kan bara en person vinna. Att tramsa runt och säga att "vi sätter läger före jaget, vi vinner som ett lag, vi tycker så mycket om varandra och flätar varandras hår och äter varandras löss" är ju jättemysigt för dem, men till slut måste de försöka slå ut varandra. Jag tycker sådant paktande känns mer falskt än det i Mattias-style. Men det är min åsikt! 🙂