2022-05-03, 14:32
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hittade sammanslagninsgstranden på Google Maps!

Sammanslagningsstranden (forna Syd-stranden):
https://goo.gl/maps/xLdLKYTnJw4krwNF8

Som ni säkert såg på länken ovan så finns det bebyggelse 150 meter från stranden. Det är ett gäng ENORMA lyxvillor:
https://www.google.com/maps/place/Playa+Mor%C3%B3n/@19.3173745,-69.4187838,11a,43.8y/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipO7cJLBduaDeRKueqLyq00_12 6gjsRI9t0THeej!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleu sercontent.com%2Fp%2FAF1QipO7cJLBduaDeRKueqLyq00_1 26gjsRI9t0THeej%3Dw222-h100-k-no!7i4000!8i1800!4m5 !3m4!1s0x8eaeef65093a37b9:0x56a1746d58f7ce00!8m2!3 d19.3173745!4d-69.4187139?hl=en-SE

När den här drönarbilden från Robinson tas är alltså villorna bara 30-40m till vänster i bild:
https://anonfiles.com/J1h1A1c2y3/Screenshot_2022-05-03_at_08.45.14_png

________

Gränslandets strand:
https://goo.gl/maps/xLdLKYTnJw4krwNF9

Det är 57 minuters skoterväg för Anders om han tar sig från Gränslandet (till vänster) och Sammanslagningsstranden (till höger):
https://anonfiles.com/R4b8A1c1y5/gra_nslandet_till_sammanslagningsstrand_png

Blev något fel med länken i förra inlägget, man hamnar vid gränslandet av någon anledning.

Här är stranden för sammanslagningen:
https://goo.gl/maps/fCn9Cv2yeZ93hJLY9
2022-05-03, 14:52
Medlem
skaldjuspuddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Blev något fel med länken i förra inlägget, man hamnar vid gränslandet av någon anledning.

Här är stranden för sammanslagningen:
https://goo.gl/maps/fCn9Cv2yeZ93hJLY9
Men va!?
Jag som trott att dom är på en öde ö, eller iallafall inte 200 meter från ett gäng lyxmansions..
2022-05-03, 15:01
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Faan, Megahäxan Shevin har pajat hela Robinson. Det är omöjligt att gilla nån i lag Nord nu och det stör mig att hälften av deltagarna (Nord) är falska.
Å Angela sjunker ju som en sten.
Det är milt sagt. Hon har verkligen förstört och det är omöjligt att tycka om någon i lag nord. Och som du skriver Angela sjunker
2022-05-03, 15:18
Medlem
2022-05-03, 15:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Har oerhört svårt att förstå hur nån kan försvara Hayes beteende om man inte står honom nära och har en annan orsak än att vara objektiv. Oavsett vad man tycker om Mattias så är Hayes helt galen och reagerar precis som en översittare gör. Där orden tar slut tar nävarna vid. Skrik och skräm tills din motståndare ger upp.
På allvar ett sjukt att TV4 låter honom hålla på.

Jag håller med dig. Dels om detta mellan Hayes och Mattias och likadant om Trojkan i Nord som hållit på mot Joel. Inget av deras beteenden går att försvara på något sätt och vis. De är rena mobbare och dessutom verkar TV4 skita i det - Illa. Vi har sett det alla och det är inte något "småtjafs" utan mycket värre.

TV4 MÅSTE skärpa sig och se till att ta bort sådana deltagare när det är SÅ tydligt och uppenbart!
2022-05-03, 15:24
Medlem
TheGhostLords avatar
Fattar inte hur ni kan ha med Jessica på er kn*llista. Filip är hetare än hon är och han ser ut som en skitig luffare.

Appropå luffare så har nu Tommie gått från att vara en naken tågluffare som spelar näcken och knarkar till att bli lagkapten i Robinson med väldigt mycket makt.

Hela Lag Nord är ursh.
2022-05-03, 15:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Fattar inte hur ni kan ha med Jessica på er kn*llista. Filip är hetare än hon är och han ser ut som en skitig luffare.

Appropå luffare så har nu Tommie gått från att vara en naken tågluffare som spelar näcken och knarkar till att bli lagkapten i Robinson med väldigt mycket makt.

Hela Lag Nord är ursh.

2022-05-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Det känns mer som att de grupperat ihop sig på grund av att de klickar med varandra, inte för att de aggressivt sökt upp folk att pakta med. Mattias plockade ju upp Angela direkt hon kom in i laget och röstade ut Anna, just för att Angela var mer villig att pakta.

Men snark, det är alltså bara okej att gå ihop och rösta som en grupp så länge man ”klickar”? Är man inte best buddies är det fult o rösta som en grupp? Idiotiskt tänkt enligt mig.
2022-05-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Men snark, det är alltså bara okej att gå ihop och rösta som en grupp så länge man ”klickar”? Är man inte best buddies är det fult o rösta som en grupp? Idiotiskt tänkt enligt mig.
Jag tycker bara att om man ska diskutera vem som paktar hårdast är det väl naturligt att utgå från anledningarna till det? Jag tycker det finns en skillnad att som i Mattias fall göra det av helt strategiska anledningar "Vi måste ha en stark pakt, alla som inte går med i den ska ut omgående" jämfört med nords "vi tre tycker om varandra, jag röstar hellre ut andra framför att rösta ut er".
2022-05-03, 16:47
Medlem
CS128s avatar
2022-05-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Exakt. Sedan får hon tidernas psykbryt om hon inte får en ros. 😉

Man kan alltid hoppas att de vänligt men bestämt ber honom att lämna. Inte bara för Mattias skull, utan även för Hayes egen. Han mår uppenbarligen inte bra,av delta i sådana här sammanhang.

Tack för komplimangen! 😉 Eftersom du försvarar Hayes antar jag att du också vägrar lyssna på folk och bara vrålar åt dem tills de ger upp?

Om du tycker/tror att "konflikträdd" är samma sak som att inte få en syl i vädret när man försöker förklara sin ståndpunkt alternativt helt enkelt bli fysiskt rädd, bör du nog kolla upp ordets betydelse.

Hayes står för vad han tycker och tänker? Ja, kanske det. Att vara en idiot är visst helt okej, bara man står för det...

Att säga att Mattias "smyger runt", är konflikträdd osv är ju bara larvigt, såg du inte programmet? Han försökte förklara sig, men möttes bara av en vildsint gormande Hayes, en Hayes som är längre, tyngre och starkare och som dessutom hade en machete nära till hands. Jag hade också backat... 😦
Håller med. Mattias fick ingen syl i vädret. Däremot har Mattias berättat hur han kände inför Hayes de gångerna Hayes varit tyst några minuter.
Visst Mattias snackar skit om Hayes bakom ryggen och Hayes gör lika så med Mattias.

Angående Anna så ja hon får väl ett utbrott där hon skriker att hon hatar att komma tvåa. Annas utbrott är iaf bara roliga. Fast varför skulle hon komma två om hon är den enda deltagaren?

Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
Jag håller inte helt med, han är väl en av de som paktat absolut hårdast, "är du inte med oss så är du mot oss" och så vidare.
Det som verkligen fick mig att ogilla honom var när han fick välja utmanare i gränslandet och ställde ultimatumet till först Anna och sedan Hayes att de inte fick välja tävlingen att hänga. Jag tycker att Hayes gjorde helt rätt i att säga "Ja absolut" och sedan inte gå med på det. Självklart ska inte Mattias få sätta upp en massa regler så att han ska få vinna. Men han drog fram offerkoftan, gnällde och fick Hayes att må så dåligt över sitt beslut till den grad att han la sig i tävlingen. Och Hayes valde tillochmed att bli utröstad senare. Mattias verkar fruktansvärt manipulativ.

Det är inget fel med att välja en annan gren än vad som är överens kommet.
Hayes la sig inte i tävlingen för att Mattias gnällde, utan för att säga förlåt för att Hayes blev helt galen där ett tag. Har du sett programmet ser du ju att Hayes får värsta utbrottet på Mattias innan tävlingen och för att gottgöra att han blev så hotfull så lägger han sig sen i tävlingen. Om han la sig frivilligt eller för att produktionen ställde ett ultimatum är fortfarande inte säkerställt.
Senast redigerad av chaga 2022-05-03 kl. 17:18.
2022-05-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in