2022-04-26, 11:17
Medlem
Ganonitos avatar
2022-04-26, 12:11
Medlem
Måste bara få ut detta även om det är irrelevant vid detta laget, men fan vad Eva sög. Kärringen var helt hopplös, och verkade vara lite trög. Var så satan stelt när hon skulle konfrontera resten innan örådet, som att hon inte var helt värdelös.
2022-04-26, 13:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
2022-04-26, 14:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagsattsvara
Lite jag vill ventilera

Shevin: "Jag är gammal basketspelare, jag är född/byggd för det här". Är sämst i alla tävlingar 0 självinsikt. Förlorade mot en gammal tant i att kasta krokarna och nu mot en midget i kasta kokosnötter.
Hon har även en crush på Peter för övrigt. Finns det nattvakt på robinson? Tänker om deltagare kan smyga ut i skogen omärkt och uträtta sina behov

Joel: Hejjat på honom och tyckt synd om honom. Känner att det är too much nu med fanboy grejen med Mattias etc. Jävligt skönt att dom vann senaste tävlingen dock men han får fan chilla lite med sin asperger.

Mattias: En orm i spelet. Han är inte dum och det finns en tanke bakom allt. Stark i tävlingarna med. Man kan ju tycka vad man vill om det, men det är så man måste göra om man ska komma någon vart.

Peter: Tror tyvärr han kommer vinna hela skiten. Är allergisk av hans försök till att bli en influencer med sina instragram "lives" där han har 15 pers som tittar. Och hans Micheal Jordan inlägg gav mig en stroke.
Han ska dock ha credd till tävlingen där han solo carryade och sprang ikapp andra laget.

Filip: Skogsjesus, verkar vara snäll men tror det kan vara väldigt mycket spel för galleriorna. Han kommer gå långt med.

Blev väldigt besviken av att se att deras strand ligger typ 300 meter från en motortrafikled och någon kilometer från en turiststrand.

Jag trodde att man var på en isolerad ö osv... Sen ser det fan inte ut som att någon knappt förlorat någon vikt. Dom blir ju söndercurlade genom att få obegränsat med vatten samt mat hela tiden av Anders. Dom lyckas fan inte fånga in något på egen hand. Känns som att produktionen lägger ut kokosnötter också.
Sen när det är jobbigt och regnar, då får man en regn poncho...

Det var bättre förr. Då var det mer hardcore.

Det finns ingen näring i vatten. Lagmedlemmarna har vid flera tillfällen sagt att de inte får/kan klättra 30 meter upp i en palm och ta ner kokosnötter (förenat med fara helt enkelt och de klarar det inte heller troligtvis) och att ingen föda mer än krabbor finns att fånga och eventuellt någon fisk om de har tur.

Produktionen lägger ut gömmor att leta fram för deltagarna i form av kokosnötter, mango och kassava och ibland får de lite snålt tilltagen matvinst eller en påse ris vilket inte ger så mycket näring. Allt för att de inte ska bli sjuka av svält. Produktionen ger dem INGEN mat bakom kulisserna enligt deltagarna.

Allt detta sammantaget av snålt om föda som ger näring samt att det verkar INTE vara soligt och fint väder hela tiden och ideliga tävlingar som tar på krafterna och lite Jokrar som ramlar in då och då.

= Robinson i ett (kokos)-nötskal.

Man begriper faktiskt INTE varför de ens söker till tävlingen med så små chanser att vinna ens och det verkar endast vara ett enda långt självplågeri
2022-04-26, 14:50
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Gud vad trött jag är på att de visar samma recaps av tidigare avsnitt i varenda jävla avsnitt. Alla vet att lag Syd inte är i karantän längre, alla vet att Lag Väst kom in, alla vet att Öst förlorade Robinsontävlingen och tvingades rösta ut Elin. Visa sådant som hände i det förra avsnittet istället.
Håller med dej fullständigt. TV4 har ju tappat det helt & hållet.
2022-04-26, 15:06
Medlem
Bakarettans avatar
Gällande Gränslandet...
Denna Anna Frycklund...
Herregud..Hon måste vara den genom tiderna i Robinson som har haft störst bekräftelsebehov av alla.
Nä..jag glömde Shevin & Peter😜
Peter talar till gruppen som om han fortfarande var lagkapten. Jisses 🤪
Sämsta säsongen någonsin!
Börjar också få svårt att sympatisera med lag öst.
Jag har sagt det en gång innan men nu säger jag det igen:
De flesta deltagarna ser otroligt välnärda ut efter att ha "härdat" ut i nästan 4 veckor...
Nä fy faen säger jag!
Jävla spel för gallerian och otroligt att dessa deltagare ställer upp för att få vara med I TV.
Herreguuuud!!!
2022-04-26, 15:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det finns ingen näring i vatten. Lagmedlemmarna har vid flera tillfällen sagt att de inte får/kan klättra 30 meter upp i en palm och ta ner kokosnötter (förenat med fara helt enkelt och de klarar det inte heller troligtvis) och att ingen föda mer än krabbor finns att fånga och eventuellt någon fisk om de har tur.

Produktionen lägger ut gömmor att leta fram för deltagarna i form av kokosnötter, mango och kassava och ibland får de lite snålt tilltagen matvinst eller en påse ris vilket inte ger så mycket näring. Allt för att de inte ska bli sjuka av svält. Produktionen ger dem INGEN mat bakom kulisserna enligt deltagarna.

Allt detta sammantaget av snålt om föda som ger näring samt att det verkar INTE vara soligt och fint väder hela tiden och ideliga tävlingar som tar på krafterna och lite Jokrar som ramlar in då och då.

= Robinson i ett (kokos)-nötskal.

Man begriper faktiskt INTE varför de ens söker till tävlingen med så små chanser att vinna ens och det verkar endast vara ett enda långt självplågeri

I Survivor får deltagarna fixa sin mat själva. Tar deras ris slut så tar det slut. Då får de fixa mer mat på annat sätt eller byta bort något av sina tidigare vunna priser för mer ris. Ozzy klarade av att klättra upp i palmerna och skaka ner kokosnötter själv. Kan inte se varför det skulle vara farligare för de svenska deltagarna än för honom.
2022-04-26, 15:22
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Nej, men varför skulle öht veteranerna vara med? Det jag menar är att veteranerna kunde varit med som reserv och jokrarna fått vara med från början. Det har ingenting med alla avhopp att göra utan det var en prioritering som Tv4 gjorde. Jokrarna hade troligtvis kommit in oavsett.
Jag tror inte att lag väst hade varit med utan avhoppen.
2022-04-26, 15:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
I Survivor får deltagarna fixa sin mat själva. Tar deras ris slut så tar det slut. Då får de fixa mer mat på annat sätt eller byta bort något av sina tidigare vunna priser för mer ris. Ozzy klarade av att klättra upp i palmerna och skaka ner kokosnötter själv. Kan inte se varför det skulle vara farligare för de svenska deltagarna än för honom.

Möjligt - jag har inte kollat den dokusåpan. Men i Sverige och svenska produktioner som kan gå utomlands också ibland så finns det nog regler vad gäller försäkringar på deltagarna så jag tror (men vet ej!) inte produktionen tillåter sådana faror som att deltagarna ska klättra i träd och eventuellt ramla ner och skada sig helt enkelt.
2022-04-26, 15:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
:
Utöver att de inte får klättra i palmerna så får de inte heller gräva för cassava eller fixa palmhjärta som vissa tidigare år då de i år är på en privatägd strand.
2022-04-26, 15:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
Jag tror inte att lag väst hade varit med utan avhoppen.

Klart de hade. Det var inga massavhopp med förra året, men då kom det ändå in jokrar. De flyger inte ner deltagare ända från Sverige halvvägs in i säsongen utan dessa har suttit på hotell i DR fram tills nu.

Men även om de inte hade det, så hade det varit mer rättvist att de varit med från början istället för veteranerna. Veteranerna har haft sin tid/chans i Robinson tidigare.
2022-04-26, 15:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Utöver att de inte får klättra i palmerna så får de inte heller gräva för cassava eller fixa palmhjärta som vissa tidigare år då de i år är på en privatägd strand.

Jösses! Nu Privatägd mark - förra säsongen en Nationalpark = dags för nya platser där man FÅR och KAN förse sig med mat själv som deltagare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in