Citat:
Ursprungligen postat av
Dagsattsvara
Lite jag vill ventilera
Shevin: "Jag är gammal basketspelare, jag är född/byggd för det här". Är sämst i alla tävlingar 0 självinsikt. Förlorade mot en gammal tant i att kasta krokarna och nu mot en midget i kasta kokosnötter.
Hon har även en crush på Peter för övrigt. Finns det nattvakt på robinson? Tänker om deltagare kan smyga ut i skogen omärkt och uträtta sina behov
Joel: Hejjat på honom och tyckt synd om honom. Känner att det är too much nu med fanboy grejen med Mattias etc. Jävligt skönt att dom vann senaste tävlingen dock men han får fan chilla lite med sin asperger.
Mattias: En orm i spelet. Han är inte dum och det finns en tanke bakom allt. Stark i tävlingarna med. Man kan ju tycka vad man vill om det, men det är så man måste göra om man ska komma någon vart.
Peter: Tror tyvärr han kommer vinna hela skiten. Är allergisk av hans försök till att bli en influencer med sina instragram "lives" där han har 15 pers som tittar. Och hans Micheal Jordan inlägg gav mig en stroke.
Han ska dock ha credd till tävlingen där han solo carryade och sprang ikapp andra laget.
Filip: Skogsjesus, verkar vara snäll men tror det kan vara väldigt mycket spel för galleriorna. Han kommer gå långt med.
Blev väldigt besviken av att se att deras strand ligger typ 300 meter från en motortrafikled och någon kilometer från en turiststrand.
Jag trodde att man var på en isolerad ö osv... Sen ser det fan inte ut som att någon knappt förlorat någon vikt. Dom blir ju söndercurlade genom att få obegränsat med vatten samt mat hela tiden av Anders. Dom lyckas fan inte fånga in något på egen hand. Känns som att produktionen lägger ut kokosnötter också.
Sen när det är jobbigt och regnar, då får man en regn poncho...
Det var bättre förr. Då var det mer hardcore.
Det finns ingen näring i vatten. Lagmedlemmarna har vid flera tillfällen sagt att de inte får/kan klättra 30 meter upp i en palm och ta ner kokosnötter (förenat med fara helt enkelt och de klarar det inte heller troligtvis) och att ingen föda mer än krabbor finns att fånga och eventuellt någon fisk om de har tur.
Produktionen lägger ut gömmor att leta fram för deltagarna i form av kokosnötter, mango och kassava och ibland får de lite snålt tilltagen matvinst eller en påse ris vilket inte ger så mycket näring. Allt för att de inte ska bli sjuka av svält. Produktionen ger dem INGEN mat bakom kulisserna enligt deltagarna.
Allt detta sammantaget av snålt om föda som ger näring samt att det verkar INTE vara soligt och fint väder hela tiden och ideliga tävlingar som tar på krafterna och lite Jokrar som ramlar in då och då.
= Robinson i ett (kokos)-nötskal.
Man begriper faktiskt INTE varför de ens söker till tävlingen med så små chanser att vinna ens och det verkar endast vara ett enda långt självplågeri