Citat:
Ursprungligen postat av
bridge
Ja, så extremt barnsligt och omoget av Hayes att bete som en gorilla och skrika, hota och allmänt bete sig hotfullt. En normal trygg människa hade ju bara sagt, "du Mattias, jag gillar inre ditt beteende och vill inte bli din vän så vi behöver inte prata och umgås mer än vi måste." Nu är det ju mera ap beteendet som kommer fram.
Jag tänker att Hayes inte haft den bästa förebilden i sin barndom, därav oförmågan att hantera konflikter. Han borde gå i terapi, men då måste man våga se sig själv och sin smärta. Aggressivitet kommer ofta från inre smärta, rädsla eller sorg om man börjar betrakta den och upphovet till den. Prova! nästa gång ilskan kommer upp. Många kriminella har haft taskig och våldsam barndom, tur att Hayes har klarat sig från den kriminella banan. För jag antar att tv4 gör bakgrundscheck? Nu var det ju i och för sig en som fick lämna pga av knarksmuggel, men det var ju inget våldsbrott han hade begått iallafall. Själv skulle jag också blivit rädd för Hayes; stor, stark, aggressiv och hur är det med impulskontroll? Krävs en bra barndom oftast för att bli en "normal trygg människa".