2022-05-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Vill inte skriva ut hans ålder av privata skäl men det var i samband med publicering som barnen på skolan började puckla på honom och reta honom. Han går inte till skolan tills en lösning har hittats men undervisas online för tillfället. Familjen har även fått hjälp av kommunen så förhoppningsvis kommer det bli bättre när vi familjen flyttar.

Förstår. Fruktansvärt tragiskt med att han fick ta skit i skolan för detta.
Bra att skolan och kommunen hjälper till så gott dem kan. Jag önskar dig och särskilt din brorson och hans mor all lycka i framtiden.

/G_T
Citera
2022-05-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Fast du måste ju hålla med om att om han inte sökt efter barn till att börja med så hade inget av detta hänt, eller hur?
Sen att några idioter ger sig på anhöriga är rent förfärligt, vilket många här påpekat flera gånger, men just den detaljen verkar du inte ta in.

I grund och botten, utan att blanda in känslor mm, vems fel är allt detta?

https://dumpen.se/2022/04/17/cannabisgaddan-napp-igen/

På länken är en som träffade fiskaren på BC. En hemsida som kräver att användaren är 18år.
Citera
2022-05-03, 13:57
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Forumsdelen handlar om Dumpen och jag utgick inte ifrån något förutom situationen vi befinner oss i. Du frågade mig en fråga och fick svar på frågan. Säg dessutom inte åt mig vad jag ska göra och att jag ska släppa det som har hänt, vem fan är du att säga åt mig vad jag ska göra när dessa individer skonlöst har utsatt barn och oskyldiga för enorma lidanden helt i onödan. Jag stöttar min brorson och hans mamma så gott det går, några få skrifter på ett forum förändrar ingenting.

Hur tänkte du där? "Utsatt barn och oskyldiga för enorma lidanden ".
Vad jag förstått så är det väl din bror som var ute efter att göra det.
Verkar mycket märkligt att just din brorson får så mycket skit av omgivningen.. Absolut att det finns idioter här och där men som du beskriver det känns väldigt märkligt, att aaallla vill åt ett litet barn för pappan är pedofil. Hm neh känns jäkligt udda.
Dina inlägg framstår mer som personligt hat mot dumpen, än som omtanke av din brorson.
Och om din brorson är i behov av omtanke nu för att någon varit dum behöver han nog sin familj hos honom och inte på flashback.
Hur som helst, din brorson kommer fixa detta.. Vad han eller något annat barn troligtvis inte fixat är att bli utsatt av en pedofil.
Men du verkar inte riktigt kunna väga de grejerna mot varandra.
Av dina inlägg att döma här så verkar du ju dock inte särskilt smart, framförallt inte när du kallar alla i tråden för sjuka i huvudet, pedofiler osv.
Har du funderat på professionell hjälp själv?
Citera
2022-05-03, 14:08
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja det är den sorts anställning han har

Det roliga är att han har 2-3 ggr högre inkomst än både putte och sara
Citera
2022-05-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Hur tänkte du där? "Utsatt barn och oskyldiga för enorma lidanden ".
Vad jag förstått så är det väl din bror som var ute efter att göra det.
Verkar mycket märkligt att just din brorson får så mycket skit av omgivningen.. Absolut att det finns idioter här och där men som du beskriver det känns väldigt märkligt, att aaallla vill åt ett litet barn för pappan är pedofil. Hm neh känns jäkligt udda.
Dina inlägg framstår mer som personligt hat mot dumpen, än som omtanke av din brorson.
Och om din brorson är i behov av omtanke nu för att någon varit dum behöver han nog sin familj hos honom och inte på flashback.
Hur som helst, din brorson kommer fixa detta.. Vad han eller något annat barn troligtvis inte fixat är att bli utsatt av en pedofil.
Men du verkar inte riktigt kunna väga de grejerna mot varandra.
Av dina inlägg att döma här så verkar du ju dock inte särskilt smart, framförallt inte när du kallar alla i tråden för sjuka i huvudet, pedofiler osv.
Har du funderat på professionell hjälp själv?

Alltså du verkar uppenbarligen inte ens ha läst mina inlägg. Du menar att det inte är ett enormt lidande för ett barn att först behöva gå igenom ett trauma helt självförvållat av hans egna far, för att sedan själv bli offer av skolkamrater i form av mobbing och ett fall av att han blev slagen samt att han inte kan gå till sin fotboll mer. Samt att han inte klarar av att gå till skolan längre. Det är inga vuxna som varit elaka mot honom men när hela ens skola på video får se ens far bli publicerad på Dumpen så mår man inte bra kan jag säga.

Vem i tråden har jag kallat för pedofil? Varför hittar du på för? Om du ska kalla mig för att inte vara smart så gör du dig själv inte en tjänst att hitta på saker som jag skulle ha sagt som jag aldrig har gjort. Vem i tråden har jag kallat för pedofil?
Citera
2022-05-03, 14:12
Avslutad
Citat:
Spelar du dum nu?
Jag har inte en endaste gång skyllt ifrån min bror, han har skapat ett väldigt stort trauma för sin f.d familj. Enda skillnaden var att traumat gick från att vara en enskild familjs trauma och angelägenhet (även polisens så klart) till att bli något hela orten och främlingar från hela Sverige plötsligt skulle lägga sig i och sätta enorma påfrestningar för både barn och oskyldig partner.

Det är enkelt för dig att skriva förminskande inlägg på följd när du inte är den vars barn har blivit slaget i skolan och mobbat till den grad att barnet inte vill gå tillbaka till skolan och att fotbollsklubben inte är ett alternativ längre. Det är enkelt för dig att skriva när en oskyldig mor blir uppringd och trakasserad av främlingar trots att hon redan hade tagit direkt ställning i saken. Eller att hon blev så pass pressad att hon har sjukskrivit sig och har svårt att möta blicken från lokalbor.

En folkdomstol leder till ett väldigt stort lidande för oskyldiga människor men du verkar inte få in det i ditt huvud.
Du som tagit avstånd från din bror är lika mycket folkdomstol som de som tar avstånd från hans barn. Jag ser inte dina åsikter och ditt tyckande som existensberättigat mer än i en lika falsk och dömande värld som du själv upprätthåller.

Vilken är avgörande skillnad mellan dig och folkdomstolen du klagar på förutom att du nästan är än värre i din dubbelmoral.
I folkdomstol finns antingen bara skyldiga eller oskyldiga där allt beror på opinion och ingenting på lag. Detta vill du inte ha samtidigt som du tar dig rätten att vara precis en sådan själv. Hur vill du ha det...
Citera
2022-05-03, 14:13
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Alltså du verkar uppenbarligen inte ens ha läst mina inlägg. Du menar att det inte är ett enormt lidande för ett barn att först behöva gå igenom ett trauma helt självförvållat av hans egna far, för att sedan själv bli offer av skolkamrater i form av mobbing och ett fall av att han blev slagen samt att han inte kan gå till sin fotboll mer. Samt att han inte klarar av att gå till skolan längre. Det är inga vuxna som varit elaka mot honom men när hela ens skola på video får se ens far bli publicerad på Dumpen så mår man inte bra kan jag säga.

Vem i tråden har jag kallat för pedofil? Varför hittar du på för? Om du ska kalla mig för att inte vara smart så gör du dig själv inte en tjänst att hitta på saker som jag skulle ha sagt som jag aldrig har gjort. Vem i tråden har jag kallat för pedofil?

Vad jag menar och vad du hittar på att jag menade är inte samma sak. Du går direkt i affekt och kastar ur dig samma som du gjort till alla andra som försökt skriva till dig.

Inlägget där du kallade en användare för pedofil verkar vara borta nu, men jag såg det igår. Du sa att en av de vettigaste personerna i tråden är pedofil för han ville ringa och ifrågasätta fotbollsklubben, sen påtalade han att det var enkelt att hitta själv var det var med tanke på att alla dumpens gäddor är uthängda sen tidigare. Då var han pedofil och ville åt din brorson.
Du går på mig nu också som skrev ett sakligt ifrågasättande inlägg till dina miljoner inlägg om samma saker, samt smutskastning av både dumpen, och flera här i tråden.
Citera
2022-05-03, 14:14
Medlem
Citat:
Jag följde tråden igår också och såg att flera av de "bra användarna" fick väldigt mycket hat från denna kvinnan.
Någon ville hjälpa henne genom att ta kontakt med fotbollsklubben, men då var den användaren en pedofil som bara villa komma åt brorsonen.
Då känns det som man är väldigt insnurrad bara på att hata.

Samma person som ville "hjälpa" skrev i tidigare inlägg förminskande inlägg om just utsattheten som min mamman samt barn upplever. Och när denne blev avböjd namnet på fotbollsklubben så skrev användaren att han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill. I en tråd som berör sexuella övergrepp mot barn så är ni helt galna som inte ser några konstigheter med att en främling frågar om vilken klubb pojken spelar i samt att främlingen även skriver att han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill.
Citera
2022-05-03, 14:18
Medlem
Citat:
Vad jag menar och vad du hittar på att jag menade är inte samma sak. Du går direkt i affekt och kastar ur dig samma som du gjort till alla andra som försökt skriva till dig.

Inlägget där du kallade en användare för pedofil verkar vara borta nu, men jag såg det igår. Du sa att en av de vettigaste personerna i tråden är pedofil för han ville ringa och ifrågasätta fotbollsklubben, sen påtalade han att det var enkelt att hitta själv var det var med tanke på att alla dumpens gäddor är uthängda sen tidigare. Då var han pedofil och ville åt din brorson.
Du går på mig nu också som skrev ett sakligt ifrågasättande inlägg till dina miljoner inlägg om samma saker, samt smutskastning av både dumpen, och flera här i tråden.

Nej, din dåre.
Jag sa inte att personen var pedofil, du kan bara inte läsa. Jag skrev att det är väldigt sjukt att personen i en tråd där denne och flera andra menar att pedofiler hänger i ber om privata uppgifter om ett barn. Och när personen inte fick privata uppgifter om barnet så skrev personen att han "kan hitta min brorson på fem minuter om han vill". Hur fan vill du att att jag ska tolka när en främling på nätet skriver att han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill samt att han vill ha namnet på hans fotbollsklubb?

Jag känner inte personen och tråden berör sexuella övergrepp på barn och när en främling skriver att han kan hitta min brorson på 5 minuter är det klart som fan att jag reagerar. Jag kallade dock aldrig personen för pedofil, det är bara du som inte kan läsa.
Citera
2022-05-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
Du som tagit avstånd från din bror är lika mycket folkdomstol som de som tar avstånd från hans barn. Jag ser inte dina åsikter och ditt tyckande som existensberättigat mer än i en lika falsk och dömande värld som du själv upprätthåller.

Vilken är avgörande skillnad mellan dig och folkdomstolen du klagar på förutom att du nästan är än värre i din dubbelmoral.
I folkdomstol finns antingen bara skyldiga eller oskyldiga där allt beror på opinion och ingenting på lag. Detta vill du inte ha samtidigt som du tar dig rätten att vara precis en sådan själv. Hur vill du ha det...

Jag tar självklart avstånd från min bror när han har förstört livet för sin hustru och barn och när det har bekräftats att han har sökt upp en minderårig för träff. Det är en i min familj som har begått en hemsk och omoralisk gärning.

Folkdomstolen är främlingar som förstör livet för hans barn och (ex)fru, det är inte på något sätt samma sak. Hans barn och och (ex)fru har inte gjort någonting fel.
Citera
2022-05-03, 14:25
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Samma person som ville "hjälpa" skrev i tidigare inlägg förminskande inlägg om just utsattheten som min mamman samt barn upplever. Och när denne blev avböjd namnet på fotbollsklubben så skrev användaren att han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill. I en tråd som berör sexuella övergrepp mot barn så är ni helt galna som inte ser några konstigheter med att en främling frågar om vilken klubb pojken spelar i samt att främlingen även skriver att han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill.

Åter igen så ältar du samma sak trots att du fick förklarat för dig igår i flera inlägg. Du väljer ändå att hålla fast i det trots att fallet inte var som du påstår.
Att du ändå påstår att användaren ville åt din brorson bevisar att du är fast i att hata. Hata allt, hata dumpen.

Om din lilla historia som vi alla hört en miljon gånger nu stämmer, tycker jag det är märkligt att du inte kontaktar någon media om det här. För din brorsons skull.
Jag menar.. Om allt du säger är sant är det väl bara att kontakta någon tidning. Om allt är sant är det väl inget konstigt om tidningen ringer skola, fotbollsklubb etc och belyser deras beteende i det här.
Det känns ju verkligen som det är deras fel att din brorson farit så illa, om han blivit behandlad som du säger.
Och andra sidan skriver du ibland att hela orten gått emot just din brorson, men nyligen skrev du att det var barn som varit taskiga. Så jag kan inte riktigt bedöma vilket som stämmer i all röra du skriver. Det är ju stor skillnad på det i alla fall.
Dumpen har väl oavsett inte med det att göra? Dom gjorde sitt jobb och hängde ut en pedofil.

Don't kill the messenger
Citera
2022-05-03, 14:28
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Nej, din dåre.
Jag sa inte att personen var pedofil, du kan bara inte läsa. Jag skrev att det är väldigt sjukt att personen i en tråd där denne och flera andra menar att pedofiler hänger i ber om privata uppgifter om ett barn. Och när personen inte fick privata uppgifter om barnet så skrev personen att han "kan hitta min brorson på fem minuter om han vill". Hur fan vill du att att jag ska tolka när en främling på nätet skriver att han kan hitta min brorson på 5 minuter om han vill samt att han vill ha namnet på hans fotbollsklubb?

Jag känner inte personen och tråden berör sexuella övergrepp på barn och när en främling skriver att han kan hitta min brorson på 5 minuter är det klart som fan att jag reagerar. Jag kallade dock aldrig personen för pedofil, det är bara du som inte kan läsa.

Nu kallar du mig dåre också. Trist när du inte inser ditt eget beteende utan du bara är ett offer hela tiden.
Jag kan läsa mycket väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in