2022-05-02, 21:50
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Om du läst så har jag inte vänt mig mot själva handlingen. Jag tvivlar starkt på att att Ebba vill behålla en massa bråte oxå, och som du säger är nog det mesta bara värdefullt för Esbjörn. Jag har ingen aning om vad för saker Esbjörn finner värdefulla. Men det stod ju med inventarier på kontraktet. Så är lagfarten hennes så får hon självklar slänga vad hon vill.

Jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre att öppet håna någon om den inte får reda på det. Handlingen och syftet är ju den samma i alla fall.

Vi har samma åsikter om social media. Många visar precis som du säger upp en 2,0 version av sig själv. Men detta betyder ju inte att man måste vara elak eller få liks på billiga poänger. Som att elda upp en gammal mans tillhörigheter exempelvis.

Det är klart hon har röjt, vem skulle inte vilja göra det? Frågan är ju bara om hon fick Esbjörn att skriva på i tron att hon inte skulle göra det.

Fattar du skillnaden, att slänga saker =inte fult. Att visa upp det på Instagram= fult. Att inte vilja bo på en igenväxt tomt =inte fult. Att ha lurats att man vill det= fult.

Ta och lugna ner dig lite är du snäll.

Suck, lugna nu ner dig lite med användandet av invektiv som ”värdefullt för Esbjörn” ” öppet håna någon” ”elda upp en gammal mans tillhörigheter”.
Det som var värdefullt för säljaren och dennes syskonbarn har redan hämtats, skräpet är lämnat.
Hur hånar man någon genom att röja upp, elda skräp och samla ihop metallskrot på sin egen tomt?
Som sagt har säljaren hämtat sina värdefulla tillhörigheter, köparen eldar upp det skräp hon köpt.
2022-05-02, 21:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Om du läst så har jag inte vänt mig mot själva handlingen. Jag tvivlar starkt på att att Ebba vill behålla en massa bråte oxå, och som du säger är nog det mesta bara värdefullt för Esbjörn. Jag har ingen aning om vad för saker Esbjörn finner värdefulla. Men det stod ju med inventarier på kontraktet. Så är lagfarten hennes så får hon självklar slänga vad hon vill.

Jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre att öppet håna någon om den inte får reda på det. Handlingen och syftet är ju den samma i alla fall.

Vi har samma åsikter om social media. Många visar precis som du säger upp en 2,0 version av sig själv. Men detta betyder ju inte att man måste vara elak eller få liks på billiga poänger. Som att elda upp en gammal mans tillhörigheter exempelvis.

Det är klart hon har röjt, vem skulle inte vilja göra det? Frågan är ju bara om hon fick Esbjörn att skriva på i tron att hon inte skulle göra det.

Fattar du skillnaden, att slänga saker =inte fult. Att visa upp det på Instagram= fult. Att inte vilja bo på en igenväxt tomt =inte fult. Att ha lurats att man vill det= fult.

Ta och lugna ner dig lite är du snäll.
Men du får lugna ner dig själv!
Han och släkten hade tidigare hämtat det de ville ha kvar från huset/tomten.
Så vad tjafsar du om?
En massa fantasier och rena lögner slänger du dig med! Men faktum är att du inte vet ett dugg om fallet. Du har farit med osanningar hela tiden. En av dem är att Ebba sagt att hon skulle häva affären om det var vad han önskade. Det stämmer, men sen säger hon också"-om vi kan lösa det här", alltså inte annars och eftersom inte gubben gjorde sig anträffbar och vägrade komma till något möte, så då gick det alltså inte lösa.
Senast redigerad av rubin22 2022-05-02 kl. 21:56.
2022-05-02, 21:55
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Har inget med lagfarten att göra. Köpeavtal, köpebrev och pengar som bytt ägare däremot.

Citat:

Jag upprepar det jag skrev i föregående inlägg: "Dock är det inte Esbjörn man trycker till." Det är ett meddelande till alla som fått för sig att Ebba betalat ett skamligt lågt pris för en jättefin fastighet.

Citat:

Nu är det svårt att elda upp en plåtbit från en bil även om man vill, men hur du får till det att hon eldar upp en gammal mans tillhörigheter förstår jag faktiskt inte. Dels för att det är ris hon eldar och hon håller bara upp mänskligt tillverkat skräp. Hon slänger inte in det i elden, inte ens i närheten.

Citat:

Så Ebba har påstått att hon inte skulle röja, utan lämna stället exakt så som det var? Nej, det tror jag inte Ebba har påstått, eller Esbjörn skulle ha gått på om Ebba hade sagt det. Att Ebba lovat att bibehålla fastighetens karaktär tror jag nog att hon lovat. Tror till och med att hon är ute efter den. Men den karaktär fastigheten hade i sin glans dagar, där skrotsamlingarna inte hade börjat ansamlas och tomten var lagom beväxt.
2022-05-02, 21:58
Medlem
trngws avatar
Kort sammanfattning

Esbjörn
Var utfattig med skulder tiil fogden när allt började
Sålde sitt hus men ställde till med cirkus
Anlitade ett helt fotbollslag med kriminella, advokater och förfalskande jurister
Har själv visat att han ljuger om så gott som allt han säger
Hängde ut sig själv inför hela svenska folket som den rättshaveristiske tjurgubbe han visat sig vara
Gjorde sig ovän med de få vänner han hade, som dessutom försåg honom med kost och logi, varpå de ville förpassa honom till ålderdomshem
Avslutade med att börja processa mot sig själv, sannolikt för att med säkerhet sätta sprätt på sina sista sekiner också.
Lär sluta lika fattig som han började efter alla omkostnader han dragit på sig

Ebba
Har visat att allt hon sagt varit sant
Blev vald till Årets Kvinna nr 2 av svenska folket
Blev vald till Årets Julvärd nr 3 av svenska folket
Vann tvisten om huset hon köpte
Hyser genomgående ett mycket högt förtroende hos väljarkåren, skyhögt över andra småpartiledare
Lär sluta som statsminister som den omåttligt populära partiledare hon är som går rakryggad igenom storm efter storm som vänstermedia kastar på henne.
Senast redigerad av trngw 2022-05-02 kl. 22:51.
2022-05-02, 22:45
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det är klart att hon har röjt. Frågan är INTE om hon fick Esbjörn att skriva på i tron att hon inte skulle göra det. Istället är det så att vi VET att Esbjörn skrev på inte bara fullt medveten om att hon skulle göra det utan han gav henne också lov att börja med detta redan innan tillträdet.

Pilutta dig din opålästa okunniga lögnare till troll.
2022-05-03, 08:12
Avslutad
Citat:
Men andas människa, du förstår väll att det inte är jag som framstår som ett Pucko när du skriver inlägg som detta. I synnerhet när det är så packat med faktafel och medvetna missuppfattningar.

Jag förstår att du känner dig ensam och liten. Men bara du skärper det lite ska du se att Jesus älskar dig oxå.
Vad driver dig att fortsätta slåss mot väderkvarnar?
Har du inte förstått någonting alls om den mycket väl granskade fastighetsaffär som Esbjörn och Ebba genomfört?

Det som nu pågår, med överklaganden, är väl för att försöka undgå att själva bli ställda vid skranket, granskade för sina oetiska handlingar.
2022-05-03, 08:38
Avslutad
Citat:
Vad menar du att Esbjörn skulle bli åtalad för? Ska Ebba göra en anmälan mot honom nu, det ökar säkert hennes popularitet ska du se.

Jag slåss inte mot några väderkvarnar. Jag slåss mot er. Vad som driver mig? Dels hycklerit inom frikyrkorna och att vara en motröst till er.

Just nu är det bara jag som skriver som är kritisk mot Ebba i denna tråd. En liten röst mot ett 10-tal röster som urskillningslöst dyrkar Ebba. Varför provocerar jag er så mycket? Hade jag provocerar er så mycket om jag kastade ur mig osanningar och omkvädesord? Det tror jag inte, jag tror att det är att jag vägrar sopa sanningar under mattan som gör att det kokar i Ebbotarnas fästen.
Det är inte Esbjörn som ligger risigt till, utan hans "vänner" i olika former.

Varför slåss du överhuvudtaget?
Det är patetiskt hur du drar in politik och frikyrkor i detta?!
Det primära är en fastighetsaffär mellan två parter, som fick medial uppmärksamhet pga köparens arbete.
Majkgård såg bokstavligen "sin" framtida fastighet försvinna framför ögonen, vad hon (eller släkten) haft för planer vill jag inte veta.
Hon är själv över 80 år, så hon står precis som Esbjörn med ena foten i graven.
Det är osmakligt.
2022-05-03, 09:02
Medlem
Citat:
Vad menar du att Esbjörn skulle bli åtalad för? Ska Ebba göra en anmälan mot honom nu, det ökar säkert hennes popularitet ska du se.

Jag slåss inte mot några väderkvarnar. Jag slåss mot er. Vad som driver mig? Dels hycklerit inom frikyrkorna och att vara en motröst till er.

Just nu är det bara jag som skriver som är kritisk mot Ebba i denna tråd. En liten röst mot ett 10-tal röster som urskillningslöst dyrkar Ebba. Varför provocerar jag er så mycket? Hade jag provocerar er så mycket om jag kastade ur mig osanningar och omkvädesord? Det tror jag inte, jag tror att det är att jag vägrar sopa sanningar under mattan som gör att det kokar i Ebbotarnas fästen.

Du slåss huvudsakligen mot sanningen och fakta.
Du hävdar Mumsbulle vill Esbjörn ska bli åtalad, när Mumsbulle inte ens skrev det.

Det finns flera andra trådar på detta forum där man tar upp Busch. Du är den som fortsätter hävda saker som inte är sanna i denna tråd och sen blir arg när folk ger dig kritik och information. Du är ingen motröst. Vad frikyrkan har med denna tråd är säkert något du har hitta på själv. Skulle inte heller vara första gången.
Ebbotarna är det de som vill att Esbjörn är dement och kan inte bestämma över sig själv men kunde fortfarande bestämma över sig själv när han och hans ombud anklaga Esbjörns fd advokater att tvingat honom skriva på förlikningen?
2022-05-03, 13:34
Medlem
Dagboksbladet: Uppsala TR mål nr Ä 1747-22

Dagboksbladet: 2022-05-03

https://delafil.se/673f1eb5e76948a4/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Dagboksblad_2022-05-03.pdf
2022-05-03, 13:58
Medlem
Uppsala TR mål nr Ä 1747-22 Yttrande från Esbjörn Bolin - ÖFN

Akt bil 20 Yttrande från Esbjörn Bolin

https://delafil.se/7c4c63588f43285d/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_fr%C3%A5n_Esbj%C3%B6rn_Boli n.pdf

Akt bil 19 Missiv från ÖFN

https://delafil.se/f8954b31cf375c45/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_19,_Missiv_fr%C3%A5n_%C3%96FN.pdf
2022-05-03, 14:18
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Clodius, du kommer också att hamna i samma situation som EB om du har otur att möta en esb, oavsett, om du går via hemnet, mäklare mm.

Finns inget en hemnetannons eller mäklare kan göra efter slutet avtal och ännu mindre efter att en köpare har överfört handpenning och uppfyllt köparens åtagande i väntan på att säljaren uppfyller nästa steg. Mäklaren kommer att ta sin betalning ur handpenningen och sedan försvinna till nästa affär.

Du kommer fortfarande att stå med en säljare som stuckit med handpenningen, och vägrar att uppfylla sina kvarvarande skyldigheter. Som köpare kan du antingen då stämma säljaren för bättre rätt eller om du inte gör det riskera att säljaren vidtar ytterligare åtgärder och du kan som köpare förlora betydligt mer än bara handpenningen (i detta fall 390kkr).

Du, Clodius, kommer i detta fall att vara körd. Esb hade tagit ut dig på ytterligare några sköna vändor mer än EB har blivit utsatt för.

Varenda köpare i hela Sverige, inklusive du, riskerar att någon gång råka ut för en Esb.
Nej - det är inte otur som gör att Ebba ständigt klampar i klaveret både privat och i jobbet. Tyvärr beror det på kombinationen av dålig begåvning/ svagt omdömme och ett fullständigt enormt ego - d.v.s. en omotiverad självöverskattning.

Jag har levt ett långt liv och har begått många misstag, men inte i den klass Ebba gör dem. Kritdemokraterna bör följa liberalernas exempel och avlägsna denna katastrof till partiledare.
2022-05-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Akt bil 20 Yttrande från Esbjörn Bolin

https://delafil.se/7c4c63588f43285d/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_fr%C3%A5n_Esbj%C3%B6rn_Boli n.pdf

Akt bil 19 Missiv från ÖFN

https://delafil.se/f8954b31cf375c45/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_19,_Missiv_fr%C3%A5n_%C3%96FN.pdf
Fascinerande!
Såpan verkar ta ny vändning. Han verkar inte gilla att bli av med beslutsförmågan. Var det inte Sture som lämnade in begäran om god man eller förvaltare? Hade han inte nån fullmakt? Det vill jag minnas.

Nu verkar han ångra sin tidigare fullmakt. Vem är överraskad?
Senast redigerad av Volvoellersaab 2022-05-03 kl. 14:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in