2022-04-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Jag ser det intressant att den värdering Sektdrottningen sagts sej ha hela tiden men vägrat visa upp överhuvudtaget, att den nu helt plötsligt finns på riktigt, tr... har själv sett den, så vad var den på, vilka gjorde den, varför har Sektdrottningen vägrat att visa den, många frågor?

tr... upp till bevis! (Eller är allt du skriver lögner)
Det finns värderingar från både Busch och Bolin som bevisar att priset var rimligt, vad är det du inte fattar?
2022-04-28, 09:07
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Så det är du som avgör om en värdering är rimlig? Det är väl ändå den som begärt en värdering som avgör det. Och beställaren verkar nöjd.

Att du, trots massor av förklaringar, inte tar till dig att värderingen utförts innan påskrift men skrivits ut i efterhand på separat begäran med senare datum är tydligen svårt att fatta. Det skulle ju även vittnas om detta.
Men varför bråka om klara fakta när det inte haft nån betydelse om ev handpenning ska återbetald, är återbetaldes i samma brev? Eller deponerats nästan ett år senare?

Huvudsaken är att du får spy lite skit, att det sedan är bevisat fel är ju intressant.
Men jag har ju inte fel. Vilka bevis menar du finns på att Ebba gjort värderingar innan kontraktet skrevs?

Jag har aldrig påstått att jag avgör vad huset är värt. Jag tänker att det är marknaden som styr vad huset är värt. Men intressant att du att beställaren avgör om en värdering är rimlig. I detta fall var beställaren Ebba. Du menar alltså att hon kan ha haft åsikter om hur rimlig värderingen en oberoende mäklare gör?
2022-04-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Att Ebba hamnat i denna situation beror påa tt hon visat på dåligt omdömme. Är man seriös och går genom en bra mäklarfirma händer inte detta. Hon visar IGEN på dåligt omdömme.
Berätta vad hon gjort fel…
2022-04-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ebbotar behöver inte komma med bevis. I sann sektanda räcker det med att säga det för att det ska vara samt.

Om någon av oss ertappades med felaktigheter lite trngw gjorde i mitt förra inlägg. Där hon först hävdar att Esbjörn kom och gick från banken helt själv. För att minuter senare påstå att sanningen är att Esbjörn aldrig var på mötet. Skulle vi bombarderats med inlägg om att vi ljög. Men tänk, när det är trngw som skriver, så tycker ingen att man måste bemöta alls. Intressant, måste jag säga, och sektaktigt. Ledare står i förbund med gud. Att ifrågasätta dom är att ifrågasätta Gud.

Men för att återgå till ditt ämne. Ebba skriver på Facebook att hon gjort två värderingar som Esbjörn fått tillgång till innan kontraktet tecknades.

Den värdering hon visat upp är en värdering gjort 2 månader efter kontakter skrevs på och enligt värderingen så har mäklaren inte varit på plats.

Så enligt mig har Ebba inte levererat någon värderingen. Så jag efterlyser både värdering 1 och 2 faktiskt n

Ett besiktningsprotokoll lämnade hon in till rätten. Man kan ju ifrågasätta varför det skulle vara viktigare än värdering. Med tanke på att det hävdats att hon undsluppit sig att lämna värdering för ingen bett om dom. Bad de om besiktningsprotokoll mån tro.

Både Busch och Bolin har lämnat in värderingar till tingsrätten som visar att priset var rimligt, vad är det du inte fattar?
2022-04-28, 09:10
Medlem
Citat:
Sektdrottningen Ebbas nollor i tråden fortsätter på samma inslagna bana, när de ljugit och inte kan stå upp för sina lögner, då attackerar man andra istället för att svara.

Vilken lögn är det att du har hävdat Esbjörn är dement?

Citat:
En dement äldre man ska helt klart inte köra bil.

Citat:
Inte lätt att som 80+ dement man förstå och säga rätta saker vid rätta tillfällen.

Får inte glömma bort att du inte vet vad Europadomstolen är för något.

Citat:
Men sagan är långt ifrån all ännu, Europadomstolen den är inte lika lätt att trolla bort som våra svenska domstolar hon lyckats lura.

Så man gissar när du skriver Sektdrottningen nollor så skriver du om dig själv. Du erkände att du var mindre begåvad för du inte kände till att man inte kunde bara riva kontakt hur som helst.
2022-04-28, 09:11
Medlem
Citat:
Att Ebba hamnat i denna situation beror påa tt hon visat på dåligt omdömme. Är man seriös och går genom en bra mäklarfirma händer inte detta. Hon visar IGEN på dåligt omdömme.
Det är sant, hon förstod inte vad Bolin var för en usling. Man förväntar sig inte att någon ska agera på det sätt som han gjort.
2022-04-28, 09:16
Medlem
Citat:
Men jag har ju inte fel. Vilka bevis menar du finns på att Ebba gjort värderingar innan kontraktet skrevs?

Jag har aldrig påstått att jag avgör vad huset är värt. Jag tänker att det är marknaden som styr vad huset är värt. Men intressant att du att beställaren avgör om en värdering är rimlig. I detta fall var beställaren Ebba. Du menar alltså att hon kan ha haft åsikter om hur rimlig värderingen en oberoende mäklare gör?
Är du på riktigt?
Läs inlagorna så finns värderingar inlämnade och förklaringar.
Vem utöver beställaren avgör om beställningen är korrekt? Du tror att jag menar ifall värdet är ok? Det är marknaden men beställaren får en förklaring hur värderingen gått till och vad bedömningen blev.
Du resonerar som nån som aldrig köpt eller sålt ett hus. Om värderingen alltid hamnar rätt behövs ju inga förhandlingar. Jösses.
Du skrev att du inte ansåg att Ebba lämnat in värdering. Det har hon gjort. Det var dessutom Esbjörn som skulle visa ifall priset var fel. Det har han inte lyckats med. Mest troligt att det var rimligt eftersom alla visade värderingar hamnat likvärdigt. Det är bara du som verkar missa det hela tiden.

Dessutom verkar han ju nöjd eftersom han skrivit på förlikning och köpebrev och även då tagit emot köpesumman.
2022-04-28, 09:20
Avslutad
Citat:
Är du på riktigt?
Läs inlagorna så finns värderingar inlämnade och förklaringar.
Vem utöver beställaren avgör om beställningen är korrekt? Du tror att jag menar ifall värdet är ok? Det är marknaden men beställaren får en förklaring hur värderingen gått till och vad bedömningen blev.
Du resonerar som nån som aldrig köpt eller sålt ett hus. Om värderingen alltid hamnar rätt behövs ju inga förhandlingar. Jösses.
Du skrev att du inte ansåg att Ebba lämnat in värdering. Det har hon gjort. Det var dessutom Esbjörn som skulle visa ifall priset var fel. Det har han inte lyckats med. Mest troligt att det var rimligt eftersom alla visade värderingar hamnat likvärdigt. Det är bara du som verkar missa det hela tiden.

Dessutom verkar han ju nöjd eftersom han skrivit på förlikning och köpebrev och även då tagit emot köpesumman.

Det finns bara en värdering den tidpunkten av Sektdrottningen Ebba, lägg ner dina lögner, att den enda värderingen dessutom är en efterhandskonstruktion gör ju det än mer makabert.
2022-04-28, 09:24
Medlem
Citat:
Det finns bara en värdering den tidpunkten av Sektdrottningen Ebba, lägg ner dina lögner, att den enda värderingen dessutom är en efterhandskonstruktion gör ju det än mer makabert.
Efterhandskonstruktion? Sluta ljug nu, om du läser i inlagorna så ser du att jag har rätt.
Men varför bry sig om nåt så tråkigt som fakta….
2022-04-28, 09:33
Avslutad
Citat:
Efterhandskonstruktion? Sluta ljug nu, om du läser i inlagorna så ser du att jag har rätt.
Men varför bry sig om nåt så tråkigt som fakta….

Läs bilagor du, så går jag på vad som verkligen hände där initialt.

Den enda värdering Sektdrottningen Ebba då visade upp, den var gjord i efterhand, den var gjord av mäklare vilka inte ens besökte fastigheten, det är sanningen.

Däremot sa Sektdrottningen att hon hade en värdering till, att tr... nu igår helt plötsligt har sett denna tidigare osynliga värdering är mycket intressant.
2022-04-28, 09:41
Medlem
Xius avatar
Citat:

Clodius, du kommer också att hamna i samma situation som EB om du har otur att möta en esb, oavsett, om du går via hemnet, mäklare mm.

Finns inget en hemnetannons eller mäklare kan göra efter slutet avtal och ännu mindre efter att en köpare har överfört handpenning och uppfyllt köparens åtagande i väntan på att säljaren uppfyller nästa steg. Mäklaren kommer att ta sin betalning ur handpenningen och sedan försvinna till nästa affär.

Du kommer fortfarande att stå med en säljare som stuckit med handpenningen, och vägrar att uppfylla sina kvarvarande skyldigheter. Som köpare kan du antingen då stämma säljaren för bättre rätt eller om du inte gör det riskera att säljaren vidtar ytterligare åtgärder och du kan som köpare förlora betydligt mer än bara handpenningen (i detta fall 390kkr).

Du, Clodius, kommer i detta fall att vara körd. Esb hade tagit ut dig på ytterligare några sköna vändor mer än EB har blivit utsatt för.

Varenda köpare i hela Sverige, inklusive du, riskerar att någon gång råka ut för en Esb.
2022-04-28, 09:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Att idiotförklara mig förändrar inte faktumet om att du ändrar din utsago och där med din sanning.

Du idiotförklaras eftersom du är en idiot, det bevisas inte minst av det faktum att du inte förstår att det är två olika skeenden jag omnämner, och jag har inte ändrat min utsago i något av fallen. Hade du inte varit en idiot, hade du kanske förstått det. Det är ju ganska många inlägg som skrivits som förklaring i den saken, men du har inte fattat ett enda. Att du är en trögfattad idiot är ju ingen nyhet.

Sanningen är vad den alltid varit, vilket är precis vad jag skrev. Inklusive att du är en idiot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in