2022-05-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid1337
Beror på. Ett glas vin till maten, är det varje måltid? Problem? Supa? Ja, vad?

Ja, inte till frukost, som för människor med ett helt sunt förhållande till alkohol. Men ett glas till middagen. Kanske två, om de känner för det. Frågor på det? Det får du ta med din Blåbandist-rörelse.
Citera
2022-05-02, 22:32
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Om Stig betalar själv kan han dricka både sup eller lättöl till maten. Ingen stoppar Stig från att dricka öl men han får betala själv. Han har rätt till hjälp med inköp och att få lättöl är inget problem.
Vill han ha andra starkvaror har systemet numera hemleverans.
Finns ingen direkt regel som hindrar Stig från att supa sig full om han vill. Osäker på om personalen får hjälpa honom med det om han inte klarar att dricka själv.
Men är du utvecklingsstörd? En lättöl kostar ingenting och är inte direkt starkare än kranvatten.
Citera
2022-05-02, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Ja, inte till frukost, som för människor med ett helt sunt förhållande till alkohol. Men ett glas till middagen. Kanske två, om de känner för det. Frågor på det? Det får du ta med din Blåbandist-rörelse.
Ett glas till middagen är inget sunt förhållande.
Citera
2022-05-02, 22:48
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:

Nej, det är Inte sunt med ett glas till middagen. Risk för vätskebrist det borde vara iaf 2 glas till maten.
Citera
2022-05-02, 22:48
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Jag tror säkert att han får sin lättöl fixat av någon snäll läsare inom kort!
Japp, gubben lär få en hel back med bira inom kort. Fuck DDR-Sverige!
Citera
2022-05-02, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Nej, det är Inte sunt med ett glas till middagen. Risk för vätskebrist det borde vara iaf 2 glas till maten.
Alkohol är som kaffe alltså inte vätskedrivande. Du är bara korkad
Citera
2022-05-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nu går inte arikeln att läsa, men allt tyder på att clownen du nämner är du. Stig har levt ett helt liv och betalt skatt. Nu menar politikerna att han inte är värd ens en lättöl till maten. Plusmeny säger du din clown. Människovärdighet kontrar jag med.
Dessutom betalar Stig sitt matabonnemang, dyrt är det med, skatten han betalt har gått till annat.
Ni som tror att skatten ger åldringsvård är helt fel ute, det kommer en räkning varje månad...
Detta gäller för människor som skött sig betalat skatt och har någon form av kapital, som vanligt får dom som skiter i allt är luspanka samma service utan kostnad.
Sverige i ett nötskal.
Citera
2022-05-02, 22:54
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

Menar du att ett glas lättöl till maten är osunt?

Antingen har jag missförstått kapitalt eller så trollar du, men att trolla i en sådan här tråd är så lågt att jag hoppas att jag bara missförstått. Om du bara trollar så är du bara omänsklig.
Citera
2022-05-02, 22:59
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Dessutom betalar Stig sitt matabonnemang, dyrt är det med, skatten han betalt har gått till annat.
Ni som tror att skatten ger åldringsvård är helt fel ute, det kommer en räkning varje månad...
Detta gäller för människor som skött sig betalat skatt och har någon form av kapital, som vanligt får dom som skiter i allt är luspanka samma service utan kostnad.
Sverige i ett nötskal.
Det är så märkligt. Och de som trycker ner honom ser dessutom ner på sådana som han och importerar samtidigt någon dyr Cognac och röker Cigarrer - på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2022-05-02, 23:00
Avstängd
Citat:
Det förekommer inget supande på äldreboenden och bra är väl det.
Nu har du hamnat i fel tråd.
Vad får du "supande" ifrån??
Här diskuteras en lättöl till maten till en vuxen person!
Dåre!
Citera
2022-05-02, 23:07
Avstängd
Detta är inget annat än ren och skär mobbning mot en äldre person!!
Det är så djävla lågt och så otroligt förnedrande!!!
Och de djävla idioterna pratar om något djävla "klimatmål".
Att svensken är dumknullad sedan länge visste jag, men nu djävlar har de spräckt alla djävla gränser som finns.
Önskar jag fick stå öga mot öga mot den idioten som bestämt denna totala idioti!!!
Fy faan va förbannad jag är!!!!
Senast redigerad av flashbackstasi 2022-05-02 kl. 23:08. Anledning: felstavat
Citera
2022-05-02, 23:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Klimatmål. Hur tänkte kommunen här?
Inte alls förmodligen. Äldre behandlas som barn i Sverige. Detta är bara ett av många exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in