Citat:
Ursprungligen postat av
Felix042
Har uppkörning i Farsta den 10 juni kanske tidigare om jag lyckas få en tid för uppkörning tidigare men detta verkar vara helt omöjligt eftersom att allt är uppbokat hela tiden. Så jag undrar var är viktigt att tänka på under uppkörningen och vilka svåra moment har ni som har kört upp i Farsta fått göra ? Vilket område körde ni upp i när ni körde upp i Farsta ? Hade tänkt och åka ditt och övningsköra lite innan för att lära känna området innan.
Om ni har kört upp i Södertälje, Järfälla och Sollentuna kan ni även ge tips på vad man ska tänka på eftersom att det kanske blir så att jag kör upp dar om jag hittar en ledig tid på dessa områden.
Finns det något sätt för att få en notis så fort det finns en uppkörnings tid ledig ?
Hade en kompis som körde upp i Farsta.
Antingen får du söderut på motorvägen mot Nynäshamn i Länna. Du skall alltid ligga i högerfil i motorvägen och passera aldrig någon bil.
Om du får söderut alltså mot Nynäshamn, Haninge C, Länna så är vägen betydligt enklare.
Får du norrut får du köra antingen mot Skarpnäck, Högdalen, Enskede, Tyresö, Hökarängen.
Får man söderut alltså mot Nynäshamn så har man tur. Vägen är rätt enkel. Norrut är svårare.