Citat:
Ursprungligen postat av
ollemolle
Oj miss av mig. Han verkar bara följa Joel.
Ja, jag har också läst hans inlägg kring lag nord där det bara väller positivitet om alla medlemmar. Jag tror till 100% att Filip och många fler upplevde Shevin och Peter som bra, trevliga och goda människor om man blev välkomnad i Lag nord. Men oavsett hur deras personliga upplevelser varit så tycker jag att dom bör gå ut offentligt och fördöma deras beteenden som får människor att må dåligt om dom själv besitter någon form av medmänsklighet.
Hanna som annars är snabbt ute på Instagram och pratar om jämställdhet och samtycke bör ju också kunna uttala sig om detta. Men enligt Hanna har inte Shevin gjort något fel, hon är bara rak och tydlig och det är pga hennes kvinnliga kön som hon får hat och att Joel inte alls blir utsatt. Jag undrar hur det hade låtit i Hannas instagramflöde om Joel hade varit en tjej? Hade det varit skillnad?
Har Hanna sagt så? Det var lågt. Nu sjunk hon också. Att dra upp kvinno-kortet när Shevin mobbas i tv. Bara för att Shevin är kvinna kan hon inte få bete sig hur som helst, det är inte hennes kön någon hatar på. Och ingen hyllar Joel för att han är man. Det är två människor där den ena trycker ned den andra, det är vad det är.
Är du säker på att det var Shevin som Hanna pratade om och inte Isabella? Den enda gången jag sett att kvinno-kortet kan användas var väl med Isabella, hon var ganska
maskulin och tittare störde sig på det, men vill hon vara som en man varför inte? Hon skadade ingen med sin maskulinitet.