Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Du har rätt. Jag har läst att gärningsmän också vill vara trygga. De väljer brottsplatser de känner till och är bekväma med.
Ja till stor del. Sedan kan deras kännedom variera. Minns inte vilka kategorier av gärningsmän som är så här nära det egna hemmet, är väl tjugo år sedan kriminologi intresserade mig och bättre kunskaper bör tillkommit. Synd att GW inte väntade lite (för mer information innan) med att uttala sig men han blev väl tillfrågad. Jag tror karln inte är så smart och därmed kan hon vara nära någon av boplatserna. Så långt ifrån Kärrgruvan var det inte för att man inte skulle gissat en gärningsman därifrån omedelbart om hon upptäckts för sent. Som polis (okunnig i mycket) hade jag omedelbart utrett t.ex de boende där först, för att ringa in förövaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
ojmast
Barnen är ju med i skolkatalogen som fotades i höstas så de bodde i Norberg då.
Okej då har mannen möjligtvis inte själv haft hand om dem och då kanske de inte har tagits om hand om av socialtjänsten. Förhoppningsvis har de gjort det
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Om det var i början av 2020 hon försvann så bodde väl familjen på Spenshults f. d. vårdhem?
I s f kan hon ha försvunnit även i Halland. Fast MGM hade bra kunskap om Norberg med omnejd. Han bodde väl kvar på Spenshult när BO hamnade i gruvhålet? Eller försvann hustrun redan 2019?
Hm. Om han lämnat barnen att gå i skolan i Norberg behöver han inte helt räknas som boende där. Men ja frun kan ha "försvunnit" i samband med att barnen varit någon annanstans.
Inte en enda bild på frun på hans facebooksidor. Vilket hat han burit på mot henne och vilket förtryck hon levt under. Narcissistiskt att vägra ha partnern där, för att vägra erkänna existensen öppet liksom dölja de förehavanden som pågår (interaktioner med andra).