2022-05-01, 18:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommunerna Norberg och Halmstad.

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Det är nog lättast för afghaner och andra flyktingar som känt mannen, att hjälpa till att försöka komma underfund med var hon är

Jag tror inte att han rört sig utanför sina bekvämlighetszoner. Barnen kanske kan förhöras av polis. Det bästa vore om han kunde knäckas (dvs knäcka hans psykets mönster) till att börja berätta.

Om det var i början av 2020 hon försvann så bodde väl familjen på Spenshults f. d. vårdhem?

I s f kan hon ha försvunnit även i Halland. Fast MGM hade bra kunskap om Norberg med omnejd. Han bodde väl kvar på Spenshult när BO hamnade i gruvhålet? Eller försvann hustrun redan 2019?
Citera
2022-05-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det du skriver måste vi alla hålla med om. Det är så sorgligt att denna kvinna tvingas lämna sin hemmiljö och familj där hon är född, när hon gifter sig med detta avskum till man. Hon fick inte ett bättre liv. De rättigheter som socialkäringar och andra godhetsapostlar har själva, var inget de erbjöd henne, Trots att alla inblandade i svensk asylhantering som haft med den slags män som MGM, vet att hon inte kunde värja sig.

Denna trebarns mor hade ett ensamt liv, i en ofattbar utsatthet bland främlingar där alla männen är lika vidriga. Det var det Sverige erbjuder en kvinna från Afghanistan, medan de gullar med männen. Inga rubriker eller insatser efter en försvunnen kvinna i detta fall, säger allt om hur lite hennes liv betyder. Det gör mig så arg.
Jag håller med till fullo. Vi som istället bryr oss och skulle lägga tid på det har istället varken resurser, kan inte de olika språken, många av oss har knapphändiga kunskaper om kulturen (jag möter inte hederskulturen i mitt liv och umgänge). Finns en mängd försvårande saker. Det enda vi kan konstatera är just den enorma utsattheten. Hennes bilder 😭 Det är ansiktet hos någon som inte haft ett lätt liv.
Citera
2022-05-01, 18:17
Medlem
Med tanke på att man måste färdas en längre sträcka och in på område där man normalt inte går för att komma fram till gruvhålorna, så kan vi nog konstatera att den kvinna som överlevde blev kastad ner i gruvhålan utifrån en planering och erfarenhet från liknande händelse.

Denna liknande händelse är alltså gärningsmannens försvunna exfru.

Jag är ganska säker på att exfrun ligger i någon av gruvhålorna. Kanske t o m samma gruvhåla. Jag har inte hört eller sett något att polisen har varit där och letat igenom gruvhålan efter kvarlevor från en annan mördad kvinna.

De borde dock göra denna undersökning, något annat är tjänstefel.

Däremot om han slängt ner sin exfru i en annan gruvhåla (enligt vad jag förstår finns där många) kan det kanske bli svårt att hitta hennes kvarlevor.
Citera
2022-05-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Om det var i början av 2020 hon försvann så bodde väl familjen på Spenshults f. d. vårdhem?

I s f kan hon ha försvunnit även i Halland. Fast MGM hade bra kunskap om Norberg med omnejd. Han bodde väl kvar på Spenshult när BO hamnade i gruvhålet? Eller försvann hustrun redan 2019?

Nej, barnen bodde i Norberg tills någon gång i vintras. Rimligtvis med pappan?
Citera
2022-05-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojmast
Barnen är ju med i skolkatalogen som fotades i höstas så de bodde i Norberg då.
Vet du något konkret om var och med vem barnen bodde?
Citera
2022-05-01, 18:28
Medlem
Citat:
Du har rätt. Jag har läst att gärningsmän också vill vara trygga. De väljer brottsplatser de känner till och är bekväma med.
Ja till stor del. Sedan kan deras kännedom variera. Minns inte vilka kategorier av gärningsmän som är så här nära det egna hemmet, är väl tjugo år sedan kriminologi intresserade mig och bättre kunskaper bör tillkommit. Synd att GW inte väntade lite (för mer information innan) med att uttala sig men han blev väl tillfrågad. Jag tror karln inte är så smart och därmed kan hon vara nära någon av boplatserna. Så långt ifrån Kärrgruvan var det inte för att man inte skulle gissat en gärningsman därifrån omedelbart om hon upptäckts för sent. Som polis (okunnig i mycket) hade jag omedelbart utrett t.ex de boende där först, för att ringa in förövaren.
Citat:
Barnen är ju med i skolkatalogen som fotades i höstas så de bodde i Norberg då.
Okej då har mannen möjligtvis inte själv haft hand om dem och då kanske de inte har tagits om hand om av socialtjänsten. Förhoppningsvis har de gjort det
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Hm. Om han lämnat barnen att gå i skolan i Norberg behöver han inte helt räknas som boende där. Men ja frun kan ha "försvunnit" i samband med att barnen varit någon annanstans.

Inte en enda bild på frun på hans facebooksidor. Vilket hat han burit på mot henne och vilket förtryck hon levt under. Narcissistiskt att vägra ha partnern där, för att vägra erkänna existensen öppet liksom dölja de förehavanden som pågår (interaktioner med andra).
Citera
2022-05-01, 18:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bodde i Norberg vintern 2021-22.

Citat:

Stort tack för den uppgiften.

Barnen bodde alltså troligtvis tillsammans med pappan i Norberg så sent som vintern 2021/22. Då var det under tiden som familjen bodde i Norbergs kommun som hon försvann. Däremot gällande trådens BO så bodde åtminstone fadern i Halland.
Citera
2022-05-01, 18:32
Medlem
Citat:
Just det, minns vi inte lite fel nu? Han blev förflyttad efter att ha börjat lägga beslag på den här kvinnan som han nu försökt mörda. Dvs i nutid. Då kan frun ligga en bit utanför Kärrgruvan.
Citera
2022-05-01, 18:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
En mycket viktig och intressant fråga.

Citat:

Detta är en mycket intressant och viktig fråga.

Varför skulle MGM flytta ner till Halland?
Citera
2022-05-01, 18:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Känner till trakten runt Norberg väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Just det, minns vi inte lite fel nu? Han blev förflyttad efter att ha börjat lägga beslag på den här kvinnan som han nu försökt mörda. Dvs i nutid. Då kan frun ligga en bit utanför Kärrgruvan.

Tack för de här uppgifterna.

Alltså han förflyttades ner till Halland efter att ha velat "ägt" henne. Nu hjälpte tyvärr inte detta. F*nskapet återkom till Norberg för att uträtta ett "viktigt ärende". Var fanns barnen när MGM förflyttades söderut? Var de med honom i Halland eller kvar i Norberg? Ja hustrun kan mycket väl ha blivit nerknuffad i ett gruvhål i Norbergs kommun. Kanske i närheten där BO hamnade? Jag tror att det är där någonstans hennes kvarlevor finns för i den här miljön känner sig MGM hemtam.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-05-01 kl. 18:45.
Citera
2022-05-01, 18:42
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Det förstärker tesen att han, som många andra, sökt sig tillbaka till ett ”bra ställe” som han känner till från förut, när han ska mörda kvinna nr 2(? kanske finns fler).
Citera
2022-05-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tror inte den förklaringen håller. Men antar att de gör allt för att säkra bevisläget
Hoppas de tar DNA på alla stenar i hålet tex

Hans förklaringar behöver ju inte alls vara direkt trovärdiga, de kan vara klart mindre troliga. Men som bekant skall allt bevisas bortom alla tvivel.
Kan kanske bli svårt. Med svensk praxis.

Tror iaf att de kommer att lägga ganska mycket krut på att söka spår etc i hålet. Detta måste vara ett fall som teknikerna ”gillar”.

Citat:

Svenska staten som ytterst ansvarig för tre moderlösa barns lidande, är genom rättsväsendet skyldiga att ge dem ett avslut.

Nu vet vi inte vad som hänt modern men är hon mördad så har väl ändå GM det yttersta ansvaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det förstärker tesen att han, som många andra, sökt sig tillbaka till ett ”bra ställe” som han känner till från förut, när han ska mörda kvinna nr 2(? kanske finns fler).

Ja vid mord och kroppsdumpning så brukar en GM söka sig till kända trakter. Tror/hoppas de kommer att göra seriösa sök därruntikring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in