2022-05-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vilket utav de två alternativen tror du är lättast att få till?

Att göra något är bättre än att inte göra något.

Jag tror det bästa är att gå till fots, att se det som ett viktigt uppdrag där man har en fin naturupplevelse i kombination att man gör nytta på flera plan. Ett äventyr med en kunnig person som styr upp letandet efter kvarlevor bland allt bråte. Jag tycker det är vidrigt att naturen blir en soptipp för skräp. Om det ska till att man letar efter lik för att få upp däck som man såg på bilderna, är det win win, oavsett vad man får bort. Ser man något misstänksamt tillkallar man polis.

Jag går ofta i skogen. Gillar att ha ett syfte, som att plocka svamp, ha en sjö dit man går för att bada och ha picknick. Hade jag bott i närheten hade jag sett lik och sakletande som ett intressant projekt och anmält mitt intressent att få delta.
Citera
2022-05-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag menade att mammans och äldste sonens konton upphör samtidigt i oktober resp. december 2017.

Sedan har sonen ett nytt konto 2018 med ett svenskt kvinnonamn och med två inlägg (från han själv och pappan) som upphör i oktober samma år. Han har alltså inte någon uppdatering på något av sina tre konton (han kan ha flera) mellan december 2017 - oktober 2018.

Dottern har också tre konton, där två upphör i januari resp. mars 2018.
¨
På det tredje kontot finns inga uppdateringar så det går inte att se när det startat eller upphört.

På alla kontona har hon äldre brodern, pappan och K*llskolan i Norberg (*ä) samt flera lärare som vänner.

Ar*zu Am*n*. * i

Det är den yngste sonen som har kontot med kvinnonamnet. Den äldre sonen har konton i sitt namn.

För övrigt så poserar MGM i Klackberg på flera av sina profilbilder. Där finns gott om gruvhål
Citera
2022-05-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Jag såg det där. Sen där Karimi eller vad hon hette (Khan är väl också ett namn som ofta dyker upp) hon verkar särskilt stödjande. Det framstår som något outtalat i det där inlägget. Kan nada om koranen då jag aldrig direkt dejtar någon särskilt troende. Men ser iallafall inte ut som särskilt troende människor.

De som inte är lika, de är rädda många gånger. Man måste förstå det. Men den där alireza är väl en återkommande figur med tveksamma kommentarer som först reagerar illa när det är parodi om IS. Där blev det tydligen känsligt. Om jag minns korrekt, har kollat runt så mycket utan att hitta det jag vill, spår efter vart barnen tagit vägen så de inte är på villovägar och glott många profiler. Kan ju blanda ihop saker också.

Dessa människor går inte att hålla reda på eller komma ihåg. Det behövs någon som kan maskinlärning och strukturerar upp denna gärningsmans alla Facebookar för att utreda familj och vänner.

Det jag tycker är angeläget är att hitta den försvunna mammans familj, eller vänner till henne. Det skulle ge svar på många frågor om vad som har hänt henne och varför. Barnen är stora nu och jag tror de vet en hel del om sin bakrund och var de befann sig innan de kom till Sverige.

Svenska staten som ytterst ansvarig för tre moderlösa barns lidande, är genom rättsväsendet skyldiga att ge dem ett avslut.
Citera
2022-05-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Dessa människor går inte att hålla reda på eller komma ihåg. Det behövs någon som kan maskinlärning och strukturerar upp denna gärningsmans alla Facebookar för att utreda familj och vänner.

Det jag tycker är angeläget är att hitta den försvunna mammans familj, eller vänner till henne. Det skulle ge svar på många frågor om vad som har hänt henne och varför. Barnen är stora nu och jag tror de vet en hel del om sin bakrund och var de befann sig innan de kom till Sverige.

Svenska staten som ytterst ansvarig för tre moderlösa barns lidande, är genom rättsväsendet skyldiga att ge dem ett avslut.
Jag ser inte vänlistor och ingen länkar dem. Kommer inte in själv på vad som helst på Facebook. Jag har viss vana med att kunna överblicka. Självklart utan att kunna utforska personer mer än så men jag tror jag är hyfsad ibland. Tid har jag också. Däremot tror jag inte att jag hittar det jag vill, ungarna. Kroppen till deras mamma saknar jag såklart helt möjlighet att klura ut var den ligger, förutom det har jag gjort vissa gissningar som till viss del stämt.

Grekland tror jag. Sedan vet vi inte hur länge de var där. Barnen kan mycket väl ha lite (eller felaktig) information om ursprung och bakgrundshistoria. De behöver inte vara födda vid tid Iran/Pakistan. Kan likaväl befunnit sig i ett annat land.

Skyldiga och skyldiga. Jag ger inte ett piss för rättsväsendet eller socialtjänsten i Sverige. De kommer inte göra mycket om det inte blir en"stor" utredning. Inte säkert det. Bekvämt och billigt att lägga ner utredningarna. Modern är ett solklart "brott kan ej styrkas". Nåväl jag vet inte kriterier för "ligger ej i allmänhetens intresse" oftast skiter de i att göra något alls, längst ner i högen (ej prioriterat) så ser det inte lika uppenbart illa ut. Hur tror du annars det här gått till? Ett juridiskt ombud till och med försökte göra sin röst hörd för att kvinnan svävade i livsfara. Glöm inte bort att det är en samhällsvärdelös individ vi pratar om. För dig och mig, en trebarnsmor, för polis och åklagare en obekvämlighet. Myndigheter har delegerade uppgifter från politiskt håll. Det innebär inte att demåste behandla människor likvärdigt eller slösa resurser när det inte rör medelklassen eller måhända män i arbetarklass med gott anseende. Kvinnor överlag saknar ett värde när de utsätts för brott. Det är onödigt att anmäla.
Senast redigerad av Fibonaccy 2022-05-01 kl. 17:51.
Citera
2022-05-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för dessa uppgifter.

Vet du, på ett ungefär, hur länge barnen bodde där samt när detta var? Deras far har i a f varit mantalsskriven i Norberg.

Måste ha varit 5 år sen han gick i min sons klass..
Citera
2022-05-01, 17:55
Medlem
Kan inte likhundar kolla av hålen närmast där hon hittades nu, chansen är ju påtaglig att även hon finns där...
Citera
2022-05-01, 17:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Oskarström?

Citat:
Ja. Bättre än ingenting om folk som kan, vill hjälpa med de kunskaper de har. Var de bodde när frun försvann är såklart av betydelse. Hittas hennes kropp är det nog lättare att få dit honom ordentligt.

Tror det var i Spenshult, Oskarström, då hustrun/modern försvann?
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-05-01 kl. 18:01.
Citera
2022-05-01, 18:00
Medlem
Citat:
Jag tror att familjen bodde i Norberg då hustrun/modern försvann.
Då är hon sannolikt där någonstans men inte tillräckligt nära byn eller Kärrgruvan och omgivande hus. Bil hade han väl. Finns en del fina ställen och de som känner honom bör veta vilka områden han tyckte om. Trots allt är det inte sannolikt en smart människa.
Citera
2022-05-01, 18:02
Medlem
Citat:
Tror det var i Oskarström i Halland?
Det är nog lättast för afghaner och andra flyktingar som känt mannen, att hjälpa till att försöka komma underfund med var hon är

Jag tror inte att han rört sig utanför sina bekvämlighetszoner. Barnen kanske kan förhöras av polis. Det bästa vore om han kunde knäckas (dvs knäcka hans psykets mönster) till att börja berätta.
Citera
2022-05-01, 18:08
Medlem
Citat:
Jag ser inte vänlistor och ingen länkar dem. Kommer inte in själv på vad som helst på Facebook. Jag har viss vana med att kunna överblicka. Självklart utan att kunna utforska personer mer än så men jag tror jag är hyfsad ibland. Tid har jag också. Däremot tror jag inte att jag hittar det jag vill, ungarna. Kroppen till deras mamma saknar jag såklart helt möjlighet att klura ut var den ligger, förutom det har jag gjort vissa gissningar som till viss del stämt.

Grekland tror jag. Sedan vet vi inte hur länge de var där. Barnen kan mycket väl ha lite (eller felaktig) information om ursprung och bakgrundshistoria. De behöver inte vara födda vid tid Iran/Pakistan. Kan likaväl befunnit sig i ett annat land.

Skyldiga och skyldiga. Jag ger inte ett piss för rättsväsendet eller socialtjänsten i Sverige. De kommer inte göra mycket om det inte blir en"stor" utredning. Inte säkert det. Bekvämt och billigt att lägga ner utredningarna. Modern är ett solklart "brott kan ej styrkas". Nåväl jag vet inte kriterier för "ligger ej i allmänhetens intresse" oftast skiter de i att göra något alls, längst ner i högen (ej prioriterat) så ser det inte lika uppenbart illa ut. Hur tror du annars det här gått till? Ett juridiskt ombud till och med försökte göra sin röst hörd för att kvinnan svävade i livsfara. Glöm inte bort att det är en samhällsvärdelös individ vi pratar om. För dig och mig, en trebarnsmor, för polis och åklagare en obekvämlighet. Myndigheter har delegerade uppgifter från politiskt håll. Det innebär inte att demåste behandla människor likvärdigt eller slösa resurser när det inte rör medelklassen eller måhända män i arbetarklass med gott anseende. Kvinnor överlag saknar ett värde när de utsätts för brott. Det är onödigt att anmäla.

Det du skriver måste vi alla hålla med om. Det är så sorgligt att denna kvinna tvingas lämna sin hemmiljö och familj där hon är född, när hon gifter sig med detta avskum till man. Hon fick inte ett bättre liv. De rättigheter som socialkäringar och andra godhetsapostlar har själva, var inget de erbjöd henne, Trots att alla inblandade i svensk asylhantering som haft med den slags män som MGM, vet att hon inte kunde värja sig.

Denna trebarns mor hade ett ensamt liv, i en ofattbar utsatthet bland främlingar där alla männen är lika vidriga. Det var det Sverige erbjuder en kvinna från Afghanistan, medan de gullar med männen. Inga rubriker eller insatser efter en försvunnen kvinna i detta fall, säger allt om hur lite hennes liv betyder. Det gör mig så arg.
Citera
2022-05-01, 18:11
Medlem
Citat:
Det är nog lättast för afghaner och andra flyktingar som känt mannen, att hjälpa till att försöka komma underfund med var hon är

Jag tror inte att han rört sig utanför sina bekvämlighetszoner. Barnen kanske kan förhöras av polis. Det bästa vore om han kunde knäckas (dvs knäcka hans psykets mönster) till att börja berätta.

Du har rätt. Jag har läst att gärningsmän också vill vara trygga. De väljer brottsplatser de känner till och är bekväma med.
Citera
2022-05-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Måste ha varit 5 år sen han gick i min sons klass..

Barnen är ju med i skolkatalogen som fotades i höstas så de bodde i Norberg då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in