Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Dessa människor går inte att hålla reda på eller komma ihåg. Det behövs någon som kan maskinlärning och strukturerar upp denna gärningsmans alla Facebookar för att utreda familj och vänner.
Det jag tycker är angeläget är att hitta den försvunna mammans familj, eller vänner till henne. Det skulle ge svar på många frågor om vad som har hänt henne och varför. Barnen är stora nu och jag tror de vet en hel del om sin bakrund och var de befann sig innan de kom till Sverige.
Svenska staten som ytterst ansvarig för tre moderlösa barns lidande, är genom rättsväsendet skyldiga att ge dem ett avslut.
Jag ser inte vänlistor och ingen länkar dem. Kommer inte in själv på vad som helst på Facebook. Jag har viss vana med att kunna överblicka. Självklart utan att kunna utforska personer mer än så men jag tror jag är hyfsad ibland. Tid har jag också. Däremot tror jag inte att jag hittar det jag vill, ungarna. Kroppen till deras mamma saknar jag såklart helt möjlighet att klura ut var den ligger, förutom det har jag gjort vissa gissningar som till viss del stämt.
Grekland tror jag. Sedan vet vi inte hur länge de var där. Barnen kan mycket väl ha lite (eller felaktig) information om ursprung och bakgrundshistoria. De behöver inte vara födda vid tid Iran/Pakistan. Kan likaväl befunnit sig i ett annat land.
Skyldiga och skyldiga. Jag ger inte ett piss för rättsväsendet eller socialtjänsten i Sverige. De kommer inte göra mycket om det inte blir en"stor" utredning. Inte säkert det. Bekvämt och billigt att lägga ner utredningarna. Modern är ett solklart "brott kan ej styrkas". Nåväl jag vet inte kriterier för "ligger ej i allmänhetens intresse" oftast skiter de i att göra något alls, längst ner i högen (ej prioriterat) så ser det inte lika uppenbart illa ut. Hur tror du annars det här gått till? Ett juridiskt ombud till och med försökte göra sin röst hörd för att kvinnan svävade i livsfara. Glöm inte bort att det är en samhällsvärdelös individ vi pratar om. För dig och mig, en trebarnsmor, för polis och åklagare en obekvämlighet. Myndigheter har delegerade uppgifter från politiskt håll. Det innebär inte att de
måste behandla människor likvärdigt eller
slösa resurser när det inte rör medelklassen eller måhända män i arbetarklass med gott anseende. Kvinnor överlag saknar ett värde när de utsätts för brott. Det är onödigt att anmäla.