2022-05-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vet du något konkret om var och med vem barnen bodde?

Nej, men jag tänker att eftersom om de verkar ha bott i Norberg (fram tills i höstas/vintras) sedan de kom till Sverige och mamman försvann 2020 så bör de ju rimligtvis ha bott med pappan. Eller annan släkting. Tänker att de inte borde ha blivit placerade i fosterhem i Norberg, där de redan bodde?

Men å andra sidan så på bilderna som pappan lagt upp på barnen så har dottern slöja. Det har hon inte i senaste skolkatalogen, där hon går i 7an. Och det känns ju som något som pappan borde ha sett till att hon hade om hon bodde med honom.
Citera
2022-05-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojmast
Nej, men jag tänker att eftersom om de verkar ha bott i Norberg (fram tills i höstas/vintras) sedan de kom till Sverige och mamman försvann 2020 så bör de ju rimligtvis ha bott med pappan. Eller annan släkting. Tänker att de inte borde ha blivit placerade i fosterhem i Norberg, där de redan bodde?

Men å andra sidan så på bilderna som pappan lagt upp på barnen så har dottern slöja. Det har hon inte i senaste skolkatalogen, där hon går i 7an. Och det känns ju som något som pappan borde ha sett till att hon hade om hon bodde med honom.

Hur gamla är barnen nu? Är inte äldste sonen tonåring? Jag har faktiskt svårt med att klura ut det.
Citera
2022-05-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hur gamla är barnen nu? Är inte äldste sonen tonåring? Jag har faktiskt svårt med att klura ut det.

I skolkatalogen går yngste sonen i 5:an, dottern i 7:an och äldste sonen i 8:an. Förutsatt att de inte gått om någon årskurs så är de då/fyller i år 12, 14 & 15
Citera
2022-05-01, 19:55
Medlem
Har någon provat att kontakta barnens facebook-vänner? Kanske de vet var deras mor är?! Alltid värt ett försök.
Citera
2022-05-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Har någon provat att kontakta barnens facebook-vänner? Kanske de vet var deras mor är?! Alltid värt ett försök.
Du tror inte att myndigheter redan har kontaktat anhöriga?
Citera
2022-05-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Nja. Det känns som stalking. Det från någon utan problem gällande det när det gäller vuxna människor. Men jag finner det lite konstigt olustigt om vuxna börjar fråga efter barn vi in vet om vi borde accelerera efterforskningar kring. Kom även ihåg att om de får skyddade uppgifter ska de särskilt upp hittas.

Tycker barnen redan är tillräckligt utsatta av MGM men även vårt nosande. Vi kan självklart inte kontakta barn. Inte heller suspekta människor. Dessutom kommer de hålla ögonen på er sedan. Eller bli lika observanta dem själva. Kom ihåg att vi är olika kulturer och de har inte vår lojalitet till vår kultur. Det här är också en stor tragedi med traumatiska dimensioner för barnen redan. De behöver inte våra ansikten.

Upplever att media borde ha uppdaterat allmänheten om barnen kommit tillrätta. Dvs att de tagits om hand om så de inte driver runt eller är hos andra människor samhället inte har koll på.
Citera
2022-05-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Nej. Vilka anhöriga dessutom?
Citera
2022-05-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
Tror inte man kontaktar sysslingar, men samtliga som kan tänkas få veta.
Citera
2022-05-01, 20:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Släkt i Sverige?

Citat:

Hade de tre barnen någon släkt i Sverige förutom sina föräldrar?
Citera
2022-05-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Nej. Facebook-vänner kanske inte är anhöriga heller. Vi får se hur länge det dröjer innan de hittar hustrun (död eller levande).
Citera
2022-05-01, 20:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer verkligen dessa personer att ev. hjälpa till?

Citat:
Det är nog lättast för afghaner och andra flyktingar som känt mannen, att hjälpa till att försöka komma underfund med var hon är

Jag tror inte att han rört sig utanför sina bekvämlighetszoner. Barnen kanske kan förhöras av polis. Det bästa vore om han kunde knäckas (dvs knäcka hans psykets mönster) till att börja berätta.

Tror du dessa kommer att ev. hjälpa till?

Jag tror inte heller att Gruvhålsmannen har rört sig utanför sin bekvämlighetzon och denna finns i Norberg och trakterna där omkring. Barnen skulle kunna höras bara man vet var de befinner sig. Det bästa vore ju förstås om han kunde knäckas och han börjar att berätta. Jag tror inte det kommer att lyckas. Han kommer inte att berätta någonting förutom att han är oskyldig. Hans samvete är, enligt honom, vitt som snö.
Citera
2022-05-01, 20:17
Medlem
CottageQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Vad gör hon i ett gruvhål? Kan någon Nirk vara inblandad?

Nu har du tjatat om NIRK i en vecka. Dags att tala om vad/vem du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in