2022-04-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Tänkte samma sak, så sjukligt trött på de där bilderna nu! Fattar absolut inte poängen heller med att liksom analysera och betygsätta sin egen stil?

Håller med, sjukt trist med samma gamla bilder. Det fattar inte jag heller, särskilt inte när hon ger bäst betyg till det smink och styling som mest liknar hennes nuvarande stil.
Citera
2022-04-29, 15:53
Medlem
MiaWallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Nu kan jag inte hålla mig från att kommentera längre. Jag är uppvuxen på Södermalm i kulturella kretsar och har stött på Elsa Billgren och Sandra Beijer här och där. Vi är i samma ålder. Jag har aldrig följt deras bloggar men har det senaste året börjat läsa Elsas blogg och fascineras av hur hon har utvecklats. Liknelsen med Marie Antoinette är klockren. Jag minns både Elsa och Sandra som populära societetstjejer redan då, alltså när vi var runt tjugo. Sandra var liten och smal med världens utstrålning och hade långt rött hår på den tiden. Hon var en sån som alltid var i centrum av sin kompiskrets och hade alltid någon ny kille. Senare så var jag ihop med hennes killkompis och han klagade på att varje gång dom sågs så skulle hon fota honom och summera hela upplevelsen offentligt. Han störde sig på att hon ofta hittade på och inte beskrev det som det varit. Det lutade med att han slutade umgås med henne. Han var mycket besviken på henne. Då var hennes blogg stor. Jag träffade henne på en förlagsfest för ett tag sedan och då var hon fortfarande lika smal men hade en hållning som Mr Burns i Simpsons. Hon ser inte lika ung ut i verkligheten. Gällande Elsa så hade jag en killkompis som var ihop med henne. Han var helt besatt av henne och dom var båda hipsters. Hon var lång och stor och grov men hade också en otrolig utstrålning precis som Sandra. Hon var en sån som pratade högljutt och alltid stod i centrum på ett positivt sätt. Jag minns att hon var inkastare på en populär klubb och hon lyste som en stjärna i färgglatt smink och färgglada kläder och såg ut att vara typ 180 cm lång. Hon verkade vara en härlig tjej. Jag förstår inte var denna beiga och ängsliga uppenbarelse kommer ifrån och jag fascineras av hennes nya stil på sin blogg. Det är som om hon är en helt omedveten Törnrosa som bara sover…helt omedveten om hur omvärlden ser på. Sandra har ändå utvecklats och mognat och jag tycker att hon verkar vara en väldigt skärpt tjej numera. Elsa not so much. Det var mitt skvaller.

Det här med Sandras killkompis var så intressant, har alltid varit nyfiken på hur det ser ut "behind the scenes" med bloggare som dokumenterar sitt vardags- och sociala liv.

Vad tycker egentligen vännerna om att det ska fotas? Måste Sandra/Elsa hela tiden avbryta konversationer för att de ska dokumentera något? Tycker de aldrig att det är pinsamt (särskilt på dyrare/coolare ställen) att fota en massa?

Själv kan jag träffa vänner och inte ta en enda bild för att jag fokuserar på dem och våra samtal, blir liksom aldrig läge. Och vääldigt diskret och snabbt fota maten på finare ställen för att ha som minne.
Citera
2022-04-29, 18:16
Medlem
Ska bli kul att se hur deras kläder ser ut på Ellegalan, Sofia, Elsa och Frida fixar sig ihop, och jag måste säga att Fridas klänning är inte riktigt är min stil. Är yngre än både Elsa och Sofia (vet inte hur gammal Frida är), men känner mig aningen gammal när jag säger detta: men att visa HELA trosan bak på det sättet ser ju inte klokt ut?!
Citera
2022-04-29, 20:10
Medlem
Fridas klänning såg ut som nåt man drar på seg när man går direkt från stranden för att käka lunch på Mallorca typ
Senast redigerad av Burrata 2022-04-29 kl. 20:14.
Citera
2022-04-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Fridas klänning såg ut som nåt man drar på seg när man går direkt från stranden för att käka lunch på Mallorca typ

Håller med. Extremt oglammigt.
Citera
2022-04-29, 22:12
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata

Haha ja det var ett riktigt bottennapp faktiskt, hela hennes styling ser ut som ett riktigt haveri.
Men Sofia Woods fötter och skor? Brr..

Tycker generellt att allas kläder är riktigt tråkigt, varför så mycket svart?
Elsa är också typ den enda som kör puffärmsklänning, är det slutet på en era vi ser?
Citera
2022-04-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Haha ja det var ett riktigt bottennapp faktiskt, hela hennes styling ser ut som ett riktigt haveri.
Men Sofia Woods fötter och skor? Brr..

Tycker generellt att allas kläder är riktigt tråkigt, varför så mycket svart?
Elsa är också typ den enda som kör puffärmsklänning, är det slutet på en era vi ser?

Ja det var inte speciellt spännande klädval, trist med så mycket svart som du säger!

Så är det kanske? En sista sommar med detta barnsliga och något opraktiska plagg, iaf för mig som ofta fryser.
Citera
2022-04-30, 07:17
Medlem
SunshineUnits avatar
Tycker det är jättetråkigt att Elsa sällat sig till den svarta stilen på röda mattan. Hon brukade sticka ut och köra sin egen grej, men nu är hon ännu en i raden av "sobert" svartklädda skandinaver som tror att det höjer dem över andra att uttrycka sin strävan av att vara sval och svår genom att bara klä sig i svart, grått, beige och vitt.
Jag kollade igenom röda mattan-bilderna på Elle, och slogs av vilken liten löjlig ankdamm det var som gick på galan. Alla med samma stil, vilket tyder på brist på originalitet och överdriven trendkänslighet, och majoriteten av dem är inte kända utanför ankdammen, i alla fall inte så att det nått mig. Det hela slog mig som väldigt tråkigt och oinspirerande. Det blev så överdrivet tydligt att det inte finns utrymme för kreativ mångfald i lilla modesverige. När inte ens Elsa, som ju precis med sin årliga överblick över sina forna outfits påmint om att det faktiskt är möjligt att sticka ut, vill ha en egen stil så tycker jag nästan att det är dags att dödförklara Elle och ellegalan som Sveriges ledande modemagasin och -gala. En klubb för inbördes beundran i den internationella modevärldens periferi men som ändå svällt av i sitt eget tycke viktighet, som i realiteten inte har något större inflytande varken i Sverige eller någon annanstans.
Citera
2022-04-30, 08:33
Medlem
Tyckte som många andra att tråkigt med svart klänning, men Elsa var en av få som vågade bjuda till lite på röda mattan. Hon verkligen strålade medan många andra står och försöker se lite coolt blasé ut. Trots att det vore roligt med mer färg så gillade jag ändå hennes look som helhet.

Men hon måste verkligen se sitt hårklipp som så mkt mer dramatiskt än vi andra 😅 I inlägget där hon recenserar sina gamla galaoutfits så avslutar hon med inspirationscollage för årets look.

https://elsa.elle.se/kalas/elle-galaoutfits-genom-aren-med-betyg-och-kvallens-look/

Och hårbilden visar ju en frisyr som var så kort som jag trodde hon skulle klippa, men minst 20 cm kortare än vad det blev 😅
Citera
2022-04-30, 10:20
Medlem
Enda oväntade från röda mattan är Pontus med sin dragsko-kavaj med taxiuniformskänsla.
Håller med, mörkt ängsligt och identitetslöst i stort. Trist, var är den riktiga fashionen?
Citera
2022-04-30, 10:47
Medlem
Huzzahs avatar
Jag tror hon pajade ringen själv där nere på rivieran så hon kan köpa diamanter med ”gott” samvete.🙃
Citera
2022-04-30, 16:31
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Jag tror hon pajade ringen själv där nere på rivieran så hon kan köpa diamanter med ”gott” samvete.🙃
Hahaha, jag tänkte exakt samma sak😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in