Citat:
Ursprungligen postat av
Hartlam
Genom att bli ett offer på korset fick Jesus Guds förbannelse över sig.
"you must not leave the body hanging on the pole overnight. Be sure to bury it that same day, because anyone who is hung on a pole is under God’s curse. You must not desecrate the land the Lord your God is giving you as an inheritance." 5 Mosebok 21:23
Det var tråkigt då Jesus verkligen ville bli räddad men den, till skillnad från Jesus, allsmäktiga Guden förådde honom.
"And at three in the afternoon Jesus cried out in a loud voice, “Eloi, Eloi, lema sabachthani?” (which means “My God, my God, why have you forsaken me?”)." Markus 15:34
Jesus är ingen Gud och det bevisar t.o.m. Bibeln, att motbevisa en monoteistisk Gud är dock omöjligt.
Jesus Kristus refererar till den Messianska Psalmen 22. Psalmen beskriver Messias kommande skeenden och uttrycket ”Min Gud, varför har du övergivit mig” är demonstrativt för när Jesu Kristi kropp offras för människors synder.
Lukas; "Fader, i dina händer överlåter jag min ande."
Johannes; ”Det är slutfört”
Gud frälser från döden vilket sker då Jesus Kristus uppstår på den tredje dagen.
Muslimer och andra prestigeryttare saknar förmåga till Gudomlig ödmjukhet vilken Jesus Kristus visar då Han hänvisar till Psalm 22.
”Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?
*
Jag ropar förtvivlat, men du är långt borta.
Min Gud, jag ropar om dagen, men du svarar inte,
*
jag ropar om natten men finner ingen ro.
…......Hela jorden skall minnas vad som skett
*
och vända om till Herren, alla folk och stammar skall tillbe inför honom........
…...ty han grep in.” Slutar Psalmen.
Gud grep in och på den tredje dagen bevittnades den uppståndne Jesus Kristus.
Men de ogudaktiga rycker varje halmstrå för att stadfästa sin brist på tro och för att häda Gud.