Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Menar du att Allah finns för att muslimen säger det, eller vad är din poäng?
Jag personligen, om jag får lägga mig i, anser att det inte finns någon anledning att tro att Gud eller Allah skulle finnas. Därför är det intressant att se vad andra har för anledningar att tro motsatsen och hur man kommit fram till den tron.
Du är kanske är stabil och "rik andligen" som inte har haft behov att klamra sig fast vid något som ligger utanför dig själv.
Jag hade anledning att tro på NÅGOT som gav mej kraft och framförallt sinnesro att ta mej ur drog/alkoholhelvetet.
Var i AA som är ett s.k andligt program. Efter ett lyckorus att kunna vara nykter( jag läste Jesus liknelser, och tyckte mej finna andemeningen i hans budskap och lyckades vara drogfri i många år men kände jag att det inte höll. Jag var tvungen att vara realistisk och leva " life on lifes terms" Beroende av substanser är en känlomässig grej för mej jag kan inte hantera stora känslor utan att ta till droger. Att söka svar i Jesu ord bara förstärkte ett irrationellt, känslomässigt tänk i mej, blev förvirrad och åkte in i en rejäl depression. Tog ur mej den med att bara umgås med rationella, intellektuella människor.
"Ingen kan ta sig till himmelririket utom genom mej"
"Jag är vägen, sanningen och livet"
Jag gick genom honom, check!
Jag är på vägen. Vad gör man på en väg? Går framåt, eller bakåt eller stampar på stället?
Väljer gå framåt(check!)