2019-09-27, 09:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du blir ledsen för att jag talar sanningen. Det spelar ingen roll vad du försöker dig på för att nedvärdera. Jag litar inte på dig och dina gelikar. Ni är onda och förblir onda om ni inte tror på Gud. Så är det och så förblir det.

Jag är frisk till kropp och själ och har ett liv du endast i dina drömmar kan få och allt har jag åstadkommit på egen hand. Den som är psykiskt sjuk är du och dina gelikar.

Baserat på vilka kriterier är man ond om man inte tror på Gud? Exakt vad för egenskap eller skillnad kan du peka på?
Citera
2019-09-27, 09:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Bevisen finns överallt. inom dig, runt om dig och överallt.

Är det så det funkar?
Ok, bevisen för evolutionen finns överallt. Inom dig, runt om dig och överallt.
Är du övertygad nu?
Citera
2019-09-27, 09:46
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Skulle du erkänna att du är ond?
"Black-or-white fallacy" (vet inte om det finns någon lämplig svensk översättning). Världen är inte svartvit.
Citera
2019-09-28, 21:33
Bannlyst
Citat:
Först och främst är det din tro att religion och tro är hämtade ur en sagobok. Det du anser är sagobok är inte allmän sanningen. Samma religiös bok som du anser är en sagobok är värd mer än världens alla böcker tillsammans. Du har inget att säga till om detta i din enfald gällande andras tro. Din mandat och dina rättigheter gällande vad som är sagobok eller inte tar slut vid dina egna läppar men inte längre. Du i din enfald har ingen som helst rätt att tala om för andra vad som är en sagobok eller inte mer än dig själv.

Hur kristna har behandlat sina medlemmar hör inte hit. Bara detta visar på din låga intelligens. Hade vi diskuterat kristendomen hade jag bemött din okunskap kring detta men nu diskuterar vi Gud. Förstår du skillnaden? Knappast!
Jag förnekar ingen rätten till att tro på vad som helt. Ingen kan förneka mig rätten att kalla bibeln för en sagobok. Om jag skulle kalla bibeln för något annat skulle jag ljuga och det vill jag inte.

Bibeln bevisar inte alls att det finns en gud lika lite som en bok om spagettiguden skulle bevisa att det finns en spagettigud.
Citera
2019-09-28, 21:34
Bannlyst
Citat:
Om du kallar DET för bevis förstår jag hur du kan tro på något som inte finns.
Citera
2019-09-29, 17:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Kan du vara lite mer specifik?
Citera
2019-10-11, 02:29
Medlem
kvantlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Isåfall borde det vara enkelt för dig att peka ut dem. Jag väntar...
Att någonting alls ö.h.t existerar, och då t.o.m allt i naturen inkluderande en sådan ofattbar sak som någons människoliv, och att detta otroligt otroliga ändå trots all otrolighet ändå existerar, det tar vissa som bevis på att någon galen gudsfigur har bestämt att just de skall plågas för dennes skull och kommer bli belönade i någon fantasi om efterliv.

Där har du nog svaret.

Människor har fallenhet för att tro på vackra figurer.

Många vill tro att världen är ”rättvis”, att ”godhet” finns eller att livet är ”förutbestämt”.
Därför väljer de att tro på dessa ’falska figurer’.

Att världen ö.h.t existerar är ändå ett mysterium utöver det vanliga, det måste erkännas,
Och några teorier om hur det gått till är inte att vänta från andra än religiösa.
Senast redigerad av kvantlogik 2019-10-11 kl. 02:43.
Citera
2019-10-18, 23:19
Medlem
Vill du ha bevis på Gud? Här har du den!

För er som inte känner till vad det handlar om, detta är forskarnas största mysterium just nu.
Det handlar om ljuspartiklar som beter sig annorlunda när dessa blir observerade av våra ögon.

Att ljuspartiklarna antingen är själva intelligenta eller intelligent styrda av någon?!?

Hursomhelst helt bevisat att det vi observerar med våra ögon påverkar vår verklighet.

Delayed Choice Quantum Eraser Explained
The Quantum Experiment that Broke Reality | Space Time | PBS Digital Studios
Citera
2019-10-18, 23:42
Medlem
Det är kvant-fysik, för övrigt räcker en kamera gott. Därtill kan dom, vad jag förstår även köra två olika race samtidigt. Det har väl inte ett skit med gud att göra?

Det är inte samma sak som att du hamnar i helvetet för att du inte hedrar dina föräldrar. Eller att gud, likt tomten, har en lista.
Citera
2019-10-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky8ball
För er som inte känner till vad det handlar om, detta är forskarnas största mysterium just nu.
Det handlar om ljuspartiklar som beter sig annorlunda när dessa blir observerade av våra ögon.

Att ljuspartiklarna antingen är själva intelligenta eller intelligent styrda av någon?!?

Hursomhelst helt bevisat att det vi observerar med våra ögon påverkar vår verklighet.

Vad har detta med Gud att göra?
Är det någon specifik Gud som detta bevisar, enligt dig?
Citera
2019-10-19, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky8ball

Vad har det med Gud att göra?
Citera
2019-10-19, 01:41
Medlem
[complex]s avatar
Läs gärna denna bok.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Illusionen_om_Gud

Det går för övrigt inte att bevisa eller motbevisa att en entitet existerar. Läs denna bok med kanske om kritiskt tänkande.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Demon-Haunted_World

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in