2022-04-27, 22:17
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Fy fan vilken jävla tomte, nu börjar man ju fundera på om inte frun också dumpats någonstans, som flera skrivit så går ju inte en mamma bara upp i rök, ngn måste veta var hon är.
Fy fan vilken jävla idiot, och han är bara en av alla, hur många till liknande fick vi 2015.
Enligt samnytt har hon innan hon försvunnit uppgett att hon är rädd att hedersmördas om de återvänder för att MGM ska upprätthålla sin familj/släkts heder.

Han har uppgett att de flytt pga att hennes släkt utgör ett hot pga att det inte accepteras med äktenskap mellan olika grupper men googlar jag https://sak.se/lar-kanna-afghanistan/befolkning/ står det att det är vanligt att gifta sig över etniska gränser. Nu ser ju barnen ut som hazarer och han lite som uzbeker. Kanske med pashtuner i släkten.

Förstår inte det med uniformen? Fanns det någon annan med samma uniform?

Jag tror att han flytt av helt andra skäl än fruns släkt. Men absolut att han kan ha gjort något som riskerar hedersmord. Det jag inte tror på är att det är äktenskapet de flydde för och varför var då frun rädd att hedersmördas om han återvände till sin släkt? Vad är han för något egentligen?
Citera
2022-04-27, 22:17
Medlem
LeBronThurmans avatar
Bra jobb där exoticspice!
När man lyfter på stenarna (om uttrycket tillåts i denna tragiska tråd) så hittar man pusselbit efter pusselbit, som bl.a. den vidrige Mohamm4d T4her 4mini (4=A) försöker sopa under mattan.
notknapparen postade infon nedan ifrån källan i din länk med en förtydligande text om kvinnans två olika namn. Intressant att hon anger alfabetism som svar till varför hon kallat sig för både Theres4 och Paris4.

Jag finner det inte alltför otroligt att detta "vider" till person MGM MTA möjligen också kan ha något att göra med hans tre barns moders möjliga/troliga försvinnande att göra.😠

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Tack för hjälpen

Nu kommer det fram att ex-fruns namn är Theres*.... Det kanske inte den P*ris* som vi har trott hela tiden, eller har hon flera förnamn. Kan det vara så att han har två fruar, P och T?

Theresa har i överklagandet vidare anfört att hon tror att hennes make vid ett återvändande kan komma att döda henne för att upprätthålla familjens heder.

https://samnytt.se/gruvhalsafghanen-kan-fa-brak-i-svensk-tvattstuga-problem-om-jag-aker-hem/
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samma källa:

"Mohamads fru fick även hon avslag på sin asylansökan, men hennes ärende behandlades som ett separat mål. Migrationsverket skriver bland annat i beslutet att hustruns identitet inte är styrkt, och att hon uppgett två olika namn under asylansökningsprocessen. Kvinnan har skyllt detta på att hon är analfabet."

//

Citat från Migationsverket:

[...]"Vidare konstaterar Migraionsverket att du har ansökt om asyl i Sverige under namnet Theresa men att du under asylutredningen (den 28 mars 2017) har uppgett att du heter Parisa.[...]"
Citera
2022-04-27, 22:26
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Polisen kommer att dammsuga runt och i gruvhålet och bildlikt och bokstavligt vända på varje sten.

Polisen kommer oxå att dammsuga såväl BO som MGM och deras persedlar.

Allt för att hitta spår, ffa DNA.

Det kommer de att göra. Så kan han fortsätta sitt nekande. Men hon lever och är talbar.
Han hoppades väl på att hon var borta för evigt, men så blev det inte.
Han ska ha sitt straff.
Citera
2022-04-27, 22:26
Medlem
”En man i 40-årsåldern hemmahörande i Halmstads kommun sitter häktad misstänkt för det uppmärksammade mordförsöket och våldtäkten i Norberg. Mannen misstänks ha kastat ner en kvinna i ett gruvschakt.”

Så här korkat skriver Hallands Nyheter.

Så här borde de skrivit

”En sedan, 2017, utvisad afghansk man, skenskriven på Spenshult i Oskarström, sitter häktad misstänkt för det uppmärksammade mordförsöket och våldtäkten i Norberg. Mannen misstänks ha kastat ner en kvinna i ett gruvschakt. Varför inte myndigheterna lyckats utvisa mannen på fem år är inte känt”
Senast redigerad av Midsommardagen 2022-04-27 kl. 22:30.
Citera
2022-04-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Håller med helt! Har själv under många år haft med MENA folk folk att göra ,och helt klart finns den en överrepensation av vålds tendenser i denna grupps män.

Ilskan och våldet ligger alltid under ytan på vissa av dom och det kommer alltid fram om dom inte får som dom vill.

Att GM valde ett ensligt belägget gruvhål känns väldigt utstuderat och väcker obehag , har han använt denna "lösningen" på flera kvinnor tidigare?
pratas i tråden om att hans fru är försvunnen?
Polisen borde absolut ta hjälp av grott utforskare och fjärrstyrda kameror och undersöka flera gruvhål i området runt där GM bodde .

Även jag har fått se verkligheten med kvinnor som flytt från sina galna arabgubbar. Därifrån får de väldigt ofta med hela dennes släkt som fullkomligt backar upp han och hedern, med allt från kusiner till farbröder och svågrar. Kvinnor som får fly i strumplästen för att gubben blivit tokig av en banal sak och som då tar till kniven. Tyvärr går kvinnan ofta tillbaka till gubben då hon inte får tillräcklig hjälp och stöd. Helt och totalt FRUKTANSVÄRT att detta ska accepteras i vår västvärld.

Västvärlden som de för övrigt hatar och vägrar anamma och acceptera. Hit kommer packet för att endast ta emot allt som de kan dra till nytta, exempelvis dyra klockor, jackor, telefoner och bidrag. Ha kakan och äta den med..
Citera
2022-04-27, 22:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Halmstad.

Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Är inte det lite väl långt ifrån?

I o f s men han är skriven i Spenshult utanför Oskarström och den här f. d. köpingen tillhör numera Halmstads kommun.

MGM blev också gripen någonstans söderöver men är osäker på om detta skedde just där. Om jag inte har missat något, så blev han häktad i just Halmstad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
BO rör sig alltså inte om en svenska?

Precis. Ordentliga krafter i samhället måste börja jobba för att drevet går mot politiker, journalister, rättsväsende att de som ska utvisas verkligen utvisas och under inga omständigheter släps lösa i samhället. I annat fall om allt skorpar till sig så får man ta hand om de ansvariga retroaktivt efteråt.

Helt idiotisk att dessa asylsökande släpps lösa i väntan på beslut. Dessa ska naturligtvis låsas in i väntan på beslut. Max en gång ska dessa eventuellt kunna överklaga. Helst inte alls. För dessa hade inte här att göra från första början, utan borde satts på första plan tillbaka.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-04-27 kl. 22:42.
Citera
Medlem
Svt verkar köra en grej att det ska vara stängslat runt gruvhålen för att förhindra olyckor. Det här var ju ingen olycka så jag undrar vad det är för galenskap de driver?
Citera
2022-04-27, 22:33
Medlem
Babydolls avatar
Hustruns försvinnande känns skumt. Kanske borde polisen undersöka gruvhålet med en likhund och se om man hittar något..

Hålet var ju fullt med diverse bråte som slängts ner genom åren (bildäck etc) samt ett snötäcke som kan dölja spår av tidigare brott. Kanske skulle man finna skelettdelar om det visar sig att han har använt hålet tidigare i liknande syfte.
Citera
2022-04-27, 22:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
En otrolig mängd med gruvhål i Bergslagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Hustruns försvinnande känns skumt. Kanske borde polisen undersöka gruvhålet med en likhund och se om man hittar något..

Hålet var ju fullt med diverse bråte som slängts ner genom åren (bildäck etc) samt ett snötäcke som kan dölja spår av tidigare brott. Kanske skulle man finna skelettdelar om det visar sig att han har använt hålet tidigare i liknande syfte.

Om MGM även har knuffat ner sin hustru i ett gruvhål så tror jag att detta har skett i annat.

Kan tänka mig att han i s f kanske skulle ha velat att sprida ut sina "problem". Det finns ju en otrolig mängd gamla gruvhål i Bergslagen.
Citera
2022-04-27, 22:38
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Vad han är för något?
Ett jävla svin!!! Som förhoppningsvis kommer möta karma..
Suck... Inte den biten...

Kan inte mycket om Afghanistan, folkgrupperna och pinsamt nog inte ens om USAs tid där. Men karln ser ut som pashtuner på vissa bilder, uzbeker på andra. Barnen ser ut som hazarer.

Enligt islam, Mellanöstern och tydligen även hur etnicitet bestäms i Afghanistan, beroende på pappan. Jag tänker att MGM s pappa kan ha varit pashtuner och hela pappans släkt men gift sig med en uzbeker. Taliban blev han då och kan ha uppfostrats av just talibaner.

Migrationsverket misstänker att han lämnat Afghanistan 2000. Låt oss säga att det var 2001 istället och att han var aktiv taliban innan. I Iran mötte han frun som är hazar och hans grundläggande natur är satt. Men tänk, inte bara mord och sådant. Säkert våldtäkt och sexuella utnyttjanden av hazarer skulle ju kunnat förekommit och gett honom "smak" för hazarer men äktenskapet om han har en talibansläkt vore inte tipptopp. (jag kan ingenting om hazarer och vet inte om det är fler grupper som ger sig på dem men pashtuner/talibaner iaf o snubben ser ut som pashtuner ur vissa vinklar ibland). De drar vidare. Bor ett tag i Grekland och frun vill inte dö, tycker några namn är fina och väljer dem. Extremister finns överallt. Lika bra att ta något så ingen känner igen henne. Hon är även rädd för sin galna man hon dumt nog gifte sig med. I Sverige öppnar hon för första gången om den rädslan att dö och även om att om de skickas tillbaka är det definitivt hennes dödsdom) (invandrare är naiva som beroende av välvilja) istället får mannen läsa och bestämmer sig för att hon kränkt honom och inser att hon anat att han faktiskt överväger att döda henne. Han är van vid att röra sig i mark som är folktomma och för med sig familjen i någon skog. Där avslutar han frun och dumpar hennes kropp någonstans där hon ännu inte återfunnits.

Vilda spekulationer. Men ändå, något liknande skulle kunna vara möjligt. Åtminstone vissa delar.
Citera
2022-04-27, 22:39
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Om MGM även har knuffat ner sin hustru i ett gruvhål så tror jag att detta har skett i annat.

Kan tänka mig att han i s f kanske skulle ha velat att sprida ut sina "problem". Det finns ju en otrolig mängd gamla gruvhål i Bergslagen.
Men bodde de då i Norberg?

Kan de inte bott på andra orter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in