2022-04-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
För att fallet är särskilt intressant.

Mannen vägrar uppge ursprungsland.
Tre barn. Vi vet inte var mamman är
Sannolikt afghan. Som tydligen har mängder av folkgrupper. Ser inte ut som hazar eller pashtuner tycker jag (som knappast är kunnig på ursprung) gissar på tadzjiker eller uzbeker kanske.
Kvinnan ville inte gifta sig med mannen som antagligen lurade ut henne i skogen. Där våldtog han henne, kastade henne i gropen och återkom då och då för att kolla om hon dött och kasta stenar på henne i syfte att ha ihjäl henne.
Fallet var 20-25 men 1 m snö har sannolikt räddat livet på henne.
Efter två dygn hittades hon då en man var i skogen med sina barn och hörde svaga skrik på hjälp.

Jag misstänker att han kan tillhört någon gruppering tidigare och gjort sig skyldig till grövre brottslighet och kanske även flytt därför. Gissar att han dödat förr som minst våldtagit.
Någon (vilket kan vara troll el hackare, jag kunde exempelvis inte ta med en favoritlåt då jag inte hade "medlemskap" idag ) har levt om på facebooksidorna. Ändrat så vänner inte synts, ändrat olika bilder och annat och sedan återställt. Jag har en gemensam ytlig bekant men jag vet inte hur de "känner" varandra. Tänker inte kontakta och fråga heller. Jag kan väl sett fel men jag är säker på att det var vänlistan. Nästan alla på listan var hazarer så kan knappast klickat på vänförslag.

Kan du förklara lite närmare vilken sida denna hacker har mipplat med? Vem är du ytligt bekant med? Ytligt bekant med MGM?
Citera
2022-04-27, 20:46
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vainteforsaker
Kan bara hålla med! Så jävla blåögt och naivt att sitta och dra alla män i Sverige över en kam. När det snarare är kultur och kvinnosyn från andra länder som rubbar statistiken i vårt avlånga land.

Håller med helt! Har själv under många år haft med MENA folk folk att göra ,och helt klart finns den en överrepensation av vålds tendenser i denna grupps män.

Ilskan och våldet ligger alltid under ytan på vissa av dom och det kommer alltid fram om dom inte får som dom vill.

Att GM valde ett ensligt belägget gruvhål känns väldigt utstuderat och väcker obehag , har han använt denna "lösningen" på flera kvinnor tidigare?
pratas i tråden om att hans fru är försvunnen?
Polisen borde absolut ta hjälp av grott utforskare och fjärrstyrda kameror och undersöka flera gruvhål i området runt där GM bodde .
Citera
2022-04-27, 20:47
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Du missförstår tyvärr totalt exoticspice mycket välskrivna inlägg.
För att inte du ska riskera att skapa en trådsanning, så flikar jag in att personen P.H. är ifrån en av GM:s tidigare relationer i annat land, och absolut inte BO:t här i Sverige!
Tack för hjälpen

Nu kommer det fram att ex-fruns namn är Theresa.... Det kanske inte den P*ris* som vi har trott hela tiden, eller har hon flera förnamn. Kan det vara så att han har två fruar, P och T?

Theresa har i överklagandet vidare anfört att hon tror att hennes make vid ett återvändande kan komma att döda henne för att upprätthålla familjens heder.

https://samnytt.se/gruvhalsafghanen-kan-fa-brak-i-svensk-tvattstuga-problem-om-jag-aker-hem/
Citera
2022-04-27, 20:49
Medlem
notknapparens avatar
Mannen fortsätter att neka till brotten:

DN:

"Vid det första förhöret på måndagskvällen nekade mannen till brott och har fortsatt att göra det."

https://www.dn.se/sverige/man-som-misstanks-ha-knuffat-kvinna-i-gruvhal-tidigare-brottsdomd/
Senast redigerad av notknapparen 2022-04-27 kl. 20:57.
Citera
2022-04-27, 20:52
Medlem
Rasputin420s avatar
"Gruvhålutforskarna" gärna med Ashberg i spetsen, hade blivit ett populärt program
Citera
2022-04-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
I en polisanteckning från februari 2021, då Mohamad misstänktes för olovlig körning, skriver en förhörsledare på polisens Region Mitt att:

”3 barn som Mohamad försörjer på heltid. Hans fru lämnade Mohamad, alternativt blev placerad någon annanstans för cirka 2 år sedan och Mohamad har ingen aning vart hon är.”

"Mohamads fru uppgav i samband med att hon överklagade Migrationsverkets beslut att hon var rädd att bli hedersmördad av sin man."
Åh, fy fan. Skulle inte komma som en överraskning om frugan har blivit mördad av denne galning. Antagligen ligger hon i ett gruvhål någonstans.
Citera
2022-04-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Tack för hjälpen

Nu kommer det fram att ex-fruns namn är Theresa.... Det kanske inte den P*ris* som vi har trott hela tiden, eller har hon flera förnamn. Kan det vara så att han har två fruar, P och T?

Theresa har i överklagandet vidare anfört att hon tror att hennes make vid ett återvändande kan komma att döda henne för att upprätthålla familjens heder.

https://samnytt.se/gruvhalsafghanen-kan-fa-brak-i-svensk-tvattstuga-problem-om-jag-aker-hem/

Om det stämmer som samnytt skriver så kan man fundera på om han helt sonika gjort sig av med frun för att kunna gifta om sig med en kvinna i Sverige. Han kan mycket väl ha trott att det räcker om den nya kvinnan har uppehållstillstånd. Helt fel och ett totalt onödigt brott då det är svårt att få uppehållstillstånd i anledning av giftermål. Man måste bevisa flerårig seriös relation och det är ganska svårt. Speciellt om man inte har haft en sådan relation.
Citera
2022-04-27, 20:59
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Om det stämmer som samnytt skriver så kan man fundera på om han helt sonika gjort sig av med frun för att kunna gifta om sig med en kvinna i Sverige. Han kan mycket väl ha trott att det räcker om den nya kvinnan har uppehållstillstånd. Helt fel och ett totalt onödigt brott då det är svårt att få uppehållstillstånd i anledning av giftermål. Man måste bevisa flerårig seriös relation och det är ganska svårt. Speciellt om man inte har haft en sådan relation.
Riktigt tråkigt att höra om kvinnan. Men gärningsmannen får säkert ett lågt straff och belönas med asyl, som vanligt.
Här är det ju alltid mest synd om gärningsmännen, såvida de inte är vita kristna män.
Citera
2022-04-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Riktigt tråkigt att höra om kvinnan. Men gärningsmannen får säkert ett lågt straff och belönas med asyl, som vanligt.
Här är det ju alltid mest synd om gärningsmännen.

Nej, det tror jag då inte alls. Han har dessutom redan nekats och det finns ett utvisningsbeslut.
Citera
2022-04-27, 21:03
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Nja. Inte längre…
De är extremt lika på bilden från samnytt och bilden från fikarasten med banan och granatäpple. Samma gradbeteckning, uniform, patchar, pennplacering samt att man kan urskönja att bådas förnamn börjar på A.
Det känns ju märkligt att det i samma bekantskapskrets finns fler än en Sergeant från den Afghanska Armen.
Men nu när jag ser den sista bilden på MGM så är varken han och verkligen inte ”Mr.Jaquob” speciellt lika den bild som ska föreställa MGM från sin tid i Afghanska Armen.

Ligger den riktiga Sgt.Naqibullah i ett gruvhål i Norberg måntro?
Dom ser ju rätt lika ut med sina uniformer och kepsar när man tittar på bilderna men tyckte nog inte att det stämde riktigt ändå. Den här bilden på Mr J på fruns Facebook kanske hängde ihop med att dom hade en flirt.
Senast redigerad av exoticspice 2022-04-27 kl. 21:09.
Citera
2022-04-27, 21:05
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Nej, det tror jag då inte alls. Han har dessutom redan nekats och det finns ett utvisningsbeslut.
Det talas ju om att han var en samarbetsman med USA och nu hotas av den nya talibanregimen. Så vi kan nog räkna honom som en ny svensk från och med nu.
Senast redigerad av Rimbert 2022-04-27 kl. 21:08.
Citera
2022-04-27, 21:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Tack för hjälpen

Samma källa:

"Mohamads fru fick även hon avslag på sin asylansökan, men hennes ärende behandlades som ett separat mål. Migrationsverket skriver bland annat i beslutet att hustruns identitet inte är styrkt, och att hon uppgett två olika namn under asylansökningsprocessen. Kvinnan har skyllt detta på att hon är analfabet."

//

Citat från Migationsverket:

[...]"Vidare konstaterar Migraionsverket att du har ansökt om asyl i Sverige under namnet Theresa men att du under asylutredningen (den 28 mars 2017) har uppgett att du heter Parisa.[...]"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in