Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Jag tror vi kan glömma att första BO återfinns. Då måste det tas reda på om något trasigt stängsel lagats kring år 2018 och framåt. Och vem vet hur många icke-övertäckta gruvhål som funnits i hans närhet, inte säkert att myndigheterna ens registrerat det så noga..
Då gruvhål nästan funkade perfekt för honom, så har han gissningsvis försökt att återuppta ett vinnande koncept igen. Vi får glädjas åt att hans sadism kommer stt resultera i många år i fängelse, vilket narcissister brukar ha svårt att tolerera efter ett tag.
Och sedan måste de väl inte bara kunna utvisa karln, utan även se till att han sätts på ett flygplan ut ur landet. Inte vårt problem om han inte är välkommen i Afghanistan, det blir hans problem och problem ska han ha. Skicka dit honom utan att berätta vad han gjort, köp bara en vanlig enkelbiljett, eller gör som Anna Lind, följ med dit om han trilskas och dumpa honom där. Vi måste bli av med dessa galningar även om de "riskerar tortyr".
Jag tror inte heller att man kommer att lösa fallet med försvunna hustrun.
Det är många år sedan, förmodligen finns ingen gedigen och grundlig förundersökning och inte någon misstänkt som är granskad. Inget att ha som någon större grund att arbeta utefter. Några förhör kanske, någon koll här och där. Inga tekniska undersökningar, inga samtalslistor, ingar mastuppkopplingar. Kanske inte ens kollade konton, pass osv.
Jag hoppas däremot att denna förundersökning drar ut på tiden och görs desto grundligare. Lite som plåster på såren för att man inte gjort vad man borde för barnens (och hustruns) skull.
Som du säger tolererar sällan en narcissist (jag tror psykopat) att kränkas genom att bli ifrågasatt, misstänkt, ha förlorat ansiktet, blivit påkommen. Att sitta i häkte med restrktoner har jag förstått är inte lätt för någon. Våra långa häktningstider har kritiserats i omvärlden. Även om tiden i häktet sedan dras av på strafftiden (som jag hoppas att han får), så är det en mycket jobbig tid han har nu.
När det väl blir dags för utvisning, kanske situtionen ser annorlunda ut i Afghanistan? Man utvisar inte till det land som man senast kom från?
En fasa är att man varken kan fälla mgm för det här brottet och inte heller hustruns.
Om jag förstod det rätt kommer utvisningshotade afghaner nu ha möjlighet att få sina asylärenden prövade på nytt med tanke på situationen i Afganistan.
Det här är en jättefarlig man, och inte kommer han att bli mindre farlig om han tycker att han överlistat polisen. Obehagligt för barnen också om han inte blir dömd. Kanske han får fortsatt vårdnad om dom.
Jag hoppas att det är en risktagare till man som har gjort många misstag. Som inte har kunskap om hur polisen arbetar rent tekniskt och som kanske har agerat i ursinne, utan att ta säkerheten/planeringen i första hand, utan har lämnat många spår efter sig. Jag hoppas på att hon har kämpat emot, rivit honom och han har skador på sig, hon har hans DNA under sina naglar osv osv. Stenarna som han kastat på henne har hans DNA. Att han kanske t om har lämnat blodspår från sig på henne eller att hon lämnat blodspår i hans bil. Kämpade hon emot i bilen när de kom fram?
Att mobilerna var med, eftersom resan från början kanske var avsedd med annat mål, men som urartade när hon sa nej?
Jag hoppas att han åker dit.
Jobba på nu polisen så inga fler människor får sätta livet till.