2022-04-27, 21:07
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Nej, det tror jag då inte alls. Han har dessutom redan nekats och det finns ett utvisningsbeslut.
Det talas ju om att han var en samarbetsman med USA och nu hotas av den nya talibanregimen. Så vi kan nog räkna honom som en ny svensk.
Citera
2022-04-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det talas ju om att han var en samarbetsman med USA och nu hotas av den nya talibanregimen. Så vi kan nog räkna honom som en ny svensk.

Det var ny information för mig. Var kommer den ifrån?
Citera
2022-04-27, 21:08
Medlem
"Mohamad har enligt handlingar Samnytt tagit del av uppgett för Migrationsverket att han är en sunnimuslimsk uzbek som ingått äktenskap med en shiamuslimsk hazarkvinna i Afghanistan. Kvinnan har berättat att hon ”rymde” från sin familj för att gifta sig med Mohamad, och hon är mamma till de tre barn som bor med honom i Sverige. De tre barnen uppges vara födda 2007, 2008 och 2011."

En av de tre ungarna ser verkligen ut som en hazar. Dags att få fram deras mor. Det är totalt sjukt att han säger sig inte veta var hon är någonstans och sjukt att hon inte har kontakt med sina tre barn. Finns hon kvar i Sverige?
Citera
2022-04-27, 21:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om det stämmer som samnytt skriver så kan man fundera på om han helt sonika gjort sig av med frun för att kunna gifta om sig med en kvinna i Sverige. Han kan mycket väl ha trott att det räcker om den nya kvinnan har uppehållstillstånd. Helt fel och ett totalt onödigt brott då det är svårt att få uppehållstillstånd i anledning av giftermål. Man måste bevisa flerårig seriös relation och det är ganska svårt. Speciellt om man inte har haft en sådan relation.

Ja, det är möjligt att han trodde det. Jag läste i nåon av alla artiklar jag läst nu, att det var av den anledningen han ville gifta sig med henne.

Men samtidigt förklarar det inte varken misshandeln eller våldtäkten.
Jag ser en aggressiv och hotfull person som inte bara är ute efter att döda.

Det känns som hämnd, kränka. Plåga.
Citera
2022-04-27, 21:10
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Det var ny information för mig. Var kommer den ifrån?
Det är väl ingen officiell information, men det är vad jag har snappat upp från mina källor.
Citera
2022-04-27, 21:11
Medlem
Såg hålet på tv. Helt nedskräpat. Verkar välbesökt.
Citera
2022-04-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är möjligt att han trodde det. Jag läste i nåon av alla artiklar jag läst nu, att det var av den anledningen han ville gifta sig med henne.

Men samtidigt förklarar det inte varken misshandeln eller våldtäkten.
Jag ser en aggressiv och hotfull person som inte bara är ute efter att döda.

Det känns som hämnd, kränka. Plåga.

Ja, ja absolut. Jag tänker hämnd av en aggressiv person.
Citera
2022-04-27, 21:12
Medlem
Fy fan vilken jävla tomte, nu börjar man ju fundera på om inte frun också dumpats någonstans, som flera skrivit så går ju inte en mamma bara upp i rök, ngn måste veta var hon är.
Fy fan vilken jävla idiot, och han är bara en av alla, hur många till liknande fick vi 2015.
Citera
2022-04-27, 21:24
Medlem
På vilket häkte sitter idioten nu, antar att inte Norberg har ngt häkte.
Citera
2022-04-27, 21:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har MGM utfört detta koncept tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Fy fan vilken jävla tomte, nu börjar man ju fundera på om inte frun också dumpats någonstans, som flera skrivit så går ju inte en mamma bara upp i rök, ngn måste veta var hon är.
Fy fan vilken jävla idiot, och han är bara en av alla, hur många till liknande fick vi 2015.

Detta vet vi förstås inte men det kan vara möjligt.

Hon har tydligen gått i i rök. Kanske insåg redan då att ett gruvhål var ett perfekt ställe att göra sig av med "problem". Kanske tyckte han att konceptet var så "lyckat" att han gjorde det en gång till? Fast nu blev det "problem" för hans del. "Problemet" överlevde vilket definitivt inte var något han hade räknat med.

Ja hur många "gruvhålsgubbar" kan vi ha fått in i landet?
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-27 kl. 21:30.
Citera
2022-04-27, 21:26
Medlem
Det lär ju finnas vattenfyllda gruvhål också, på Svinryggen i Kärrgruvan.
Citera
2022-04-27, 21:28
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Tänk på en religion..

Men tänk om det hade vart den desperate kriminelle med sin asienimport då
Då hade det vart full kalabalik här om den också dött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera