Citat:
Ursprungligen postat av
NidarosGnomen
Jag måste säga att det är underhållande med alla ursäkter och teorier om vad som är fel med Sverige bara för att det är långa väntetider nu. Det finns mycket att klaga på, men detta är inte det.
Under brinnande pandemi så insåg jag att mitt pass skulle gå ut nästa månad, så jag gick in på nätet och bokade en tid veckan efter, och det var för att det passade mig då, jag tog inte ens den tidigaste tiden. Hade alla som är purkna här i tråden tänkt efter så är det klart att det skulle bli såhär. Nästan ingen har rest utomlands på 2 år. Passen gäller i 5 år. Såklart är det många som är sugna på att åka utomlands när världen öppnar upp igen. Lär er att ha lite framförhållning.
Passtiderna räcker till hela Sverige, bara inte när alla vill ha ett förnyat pass precis samtidigt. Om ni är smarta nu så har ni lite framförhållning om 5 år. Det kommer såklart vara ett lägre tryck då, eftersom en del kommer att låta passet ligga även fast det har gått ut, men det kommer ändå att bli ett högre tryck då än andra perioder. Man kan skaffa ett nytt pass, även om det gamla inte har gått ut än.
Summa summarum - skyll er själva.
Jag tycker det är underhållande med de som till varje pris försvarar ett uppenbart ruttet system. Om någon klagar på hög brottslighet i sitt bostadsområde och att de inte vågar gå ut på kvällarna så kommer ni svara:
"Jaha, så polisen har inte tid att komma till ditt kvarter när det är någon som bryter sig in i ditt hus? Det borde du tänkt på när du valde att bosätta dig i ett uppenbart kaosområde. Polisen upprätthåller lagen i hela Sverige, bara inte när det är väldigt mycket brottslighet på ett och samma ställe.
Själv insåg jag att delar av Sverige är laglöst område så jag planerade i god tid genom att ta ett lån på 25 mille och bosätta mig i ett säkert område. Man kan flytta till ett helvitt och säkert bostadsområde.
Summa summarum - skyll er själva."