Citat:
Ursprungligen postat av
Totti2013
HUR kan den här människan vilja få det till att barnet är för tidigt född? Det vill väl ingen vettig människa?!
Sedan den där besattheten med att få så små barn som möjligt. Jag fattar bara inte det. Det är väl bättre om det ”finns lite att ta av” om ex. Amningen inte funkar och om barnet magrar som de ofta gör?
Har man den inställningen borde man inte ens få lov att skaffa barn. Det är som att barnen är dockor för henne, mycket obehagligt! Dockor som hon tjänar pengar på. Vi kan iaf ä vara säkra på att det här är varken sista ungen eller sista pappan.
Det finns en sak som jag inte fattar, är själv gravid och barnmorskan har örnkoll verkligen, håller korsförhör om ens släktförhållanden, ens egen uppväxt osv, detta trots att jag har varit i min relation 10 år plus och har ett väldigt ”stabilt liv”! Hur i helvete kan hennes barnmorska inte ana ugglor i mossen över bebismaskinen och slampan Linn?! Hur hon har tagit hem okända män till sina barn osv. Fullständigt obegripligt!
Stackars barn att begåvas med en sådan ”mamma”.
Nej, Linn är så långt från vettig människa man kan komma. Jag tror inte hon ser världen på samma sätt som andra vuxna gör. Hon verkar se på allt som en lek och lever i en egen fantasivärld. Att ens vilja ha ett prematurbarn är riktigt sjukt. Min ena kollega fick sitt ena barn i vecka 25 och barnet vägde knappt 500 gram. De fick bo länge på sjukhuset och det var inte säkert att barnet skulle överleva. Idag är barnet ca 8 år, men har en del hälsoproblem som är vanliga för prematurer. Exempelvis hjärtproblem, lungproblem och allergier. Vilken normal person vill ha ett barn som kommer dras hela livet med dessa problem?
Jag tycker det är helt sjukt att ta hem en främling som får träffa barnen snabbt och flytta in lika fort. Han hade ju kunnat vara en pedofil eller vara en våldsam själ. Linn har haft tur som har träffat normala snubbar.
Häromdagen såg jag en dokumentär om kvinnor som älskar att vara gravida och har fött 15 barn. Av någon anledning tänkte jag på Linn och hur hon verkar älska att vara gravid. Tydligen är det beroende för vissa att vara gravida och bryr sig inte om konsekvenserna. I vissa familjer med många ungar är det vanligt att de större barnen får ta hand om sina småsyskon för att föräldrarna inte orkar. Inte omöjligt att detta blir Tindras framtid