2022-03-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qasa
I slutet av senaste vloggen när de ligger i sängen, så säger Linn att hon är trött för att hon har en bebis i magen och att Simon alltid är borta så hon alltid är själv med sina stora bebisar.

Men hon har ju valt detta liv, hon måste ju ha märkt av innan hon blev gravid att Simons stora intresse är Hockey..och hon hade ju redan två barn innan hon blev gravid en tredje gång. Alla mammor vet hur fruktansvärt trött man kan bli av bara ett barn..och hon har valt att skaffa ett tredje(för det var ju enligt Linn planerat).

Hon kan inte ligga i sängen och ge Simon dåligt samvete då..han verkar göra så gott han kan.

Men kanske är hon sur för att han inte böjer sig för hennes vilja och ger upp hockeyn.

Jag skulle aldrig kunna bete mig så mot min man..det är känslomässig utpressning..då älskar man inte den andra personen som individ..man vill bara ha sin vilja fram och struntar fullständigt i hur den andra kommer att må. Det är inte kärlek.

Fast där måste jag faktiskt ge Linn rätt. När man väljer att skaffa barn (eller leva i en familj med barn) får man göra plats för det i sitt liv, vare sig man är mamman eller pappan. Det kan innebära sådant som att byta jobb eller ta paus från en hobby under småbarnsåren. Man kan inte lägga allt ansvar på den ena föräldern, för att få fortsätta med sin hobby, som Simon verkar göra.
Citera
2022-03-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qasa
Känns som att personen som skapar Vloggarna inte tycker om Linn.
Det kanske bara funnits en minuts material om allt mindre smickrande om Linn redigeras bort

Tonläget och uttrycket kring Simon höll kameran så lät ju Linn även till Markus i Unga mammor och antagligen till Gabbe också.
Citera
2022-03-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limedricka
Fast där måste jag faktiskt ge Linn rätt. När man väljer att skaffa barn (eller leva i en familj med barn) får man göra plats för det i sitt liv, vare sig man är mamman eller pappan. Det kan innebära sådant som att byta jobb eller ta paus från en hobby under småbarnsåren. Man kan inte lägga allt ansvar på den ena föräldern, för att få fortsätta med sin hobby, som Simon verkar göra.
Kanske ett sådant samtal man också kan ta utanför vloggen. Kanske innan man skaffar barn eller ingår i en ny famil?! Sådan bör väl ingå i planeringen med att skaffa barrn... Jag förstår att det svårt att hinna med då de knappt han flytta ihop innan hon blev gravid.

Antar att Simon inte både ska jobba och hålla på med hockeyn samtidigt. Det kommer aldrig att fungera i längden för någon.
Hade han bara hockeyn innan eller något annat jobb? För detta jobb han har nu har han väl skaffat under tiden tillsammans med Linn?
Citera
2022-03-30, 12:14
Medlem
Citat:
Håller med dig där.
Simon verkar tänka att Linns barn, minns ansvar. Att han ska ta ansvar när hans bio barn föds. Men det funkar inte så om man gett sig in i leken med en mamma som redan har två småbarn. Då får man oavsett om man är far till barnen eller ej, ta ansvar och hjälpas åt i hemmet. Inte bara spela hockey.
Citera
2022-03-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Kanske ett sådant samtal man också kan ta utanför vloggen. Kanske innan man skaffar barn eller ingår i en ny famil?! Sådan bör väl ingå i planeringen med att skaffa barrn... Jag förstår att det svårt att hinna med då de knappt han flytta ihop innan hon blev gravid.

Visst är det så. Ett lifehack till Simon i efterhand vore ju att använda kondom tills han har lärt känna sin partner eller åtminstone hunnit ha det samtalet.
Citera
2022-03-30, 12:29
Medlem
Citat:
Visst är det så. Ett lifehack till Simon i efterhand vore ju att använda kondom tills han har lärt känna sin partner eller åtminstone hunnit ha det samtalet.
Haha! Visa bara att de inte planerat barnet - iaf inte på sättet som man bör planera barn.
Citera
2022-03-30, 12:41
Medlem
Fast Simon har ju tidigare hyllats här för att ta hand och funka bra med Linns barn?
Kändes mest som att hon gav det som motargumentation när han sa att hon var jämt trött. Inget konstigt med det som gravid, två barn och ett driva eget företag samt studera.
Fast även Linn kanske får begräna sig och vänta med studierna - om det blir för mycket.

Oavsett så ser vi bara ytterst lite en del av deras liv... men de borde nog ha väntat l med att skaffa barn. För tyvärr verkar det inte vara lika glatt mellan dem som det var i somras.

Egentligen var senaste vloggen mest tragisk borde plockas ner.
Citera
2022-03-30, 12:49
Avslutad
Har just tittat på senaste videon. FyFAN vilket monster hon är.
Man ser tydligt på Simon att han mår verkligen inte bra och när man mår skit så söker man sig även till dåliga människor. Jag tycker så oerhört synd om honom som är fast med detta monster. Han var desperat och nu är han sårbar i Linns tyglar.
Man märker att Simon har ett djupt sår inom sig, han är ärrad från sin barndom.
Familje relationer är faktist det som sätter störst men på en som barn. Hon bryr sig inte ett skit om honom det är bara hon hon hon. Så otroligt känslokall, verklighets frånvarande Oempatisk människa. Hon är ett odjur i mina ögon. Hon skulle aldrig nånsin kunna stötta någon eller prata känslor. Allt ska vara regnbågar och enhörningar i hennes värld.
Simon är en jätte fin människa och det gör ont i mig att se att han kommer bli helt förstörd av henne. han ser så svag ut med henne. Han är värd så mycket mer än att förstöra sitt liv redan nu.
Citera
2022-03-30, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Fast Simon har ju tidigare hyllats här för att ta hand och funka bra med Linns barn?
Kändes mest som att hon gav det som motargumentation när han sa att hon var jämt trött. Inget konstigt med det som gravid, två barn och ett driva eget företag samt studera.
Fast även Linn kanske får begräna sig och vänta med studierna - om det blir för mycket.

Oavsett så ser vi bara ytterst lite en del av deras liv... men de borde nog ha väntat l med att skaffa barn. För tyvärr verkar det inte vara lika glatt mellan dem som det var i somras.

Egentligen var senaste vloggen mest tragisk borde plockas ner.

Det kanske blir bättre nu när hockeysäsongen är över, och Simon bara har ett jobb att fokusera på. Sen till hösten är nog Simon föräldraledig så båda är hemma...
Citera
2022-03-30, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solros89
Det kanske blir bättre nu när hockeysäsongen är över, och Simon bara har ett jobb att fokusera på. Sen till hösten är nog Simon föräldraledig så båda är hemma...
Får hoppas det för deras skull och framför allt barnen.
Citera
2022-03-30, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vad var det för fläck?

En härlig nedrunnen spermafläck såklart
Senast redigerad av Kvalster69 2022-03-30 kl. 13:04.
Citera
2022-03-30, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Har just tittat på senaste videon. FyFAN vilket monster hon är.
Man ser tydligt på Simon att han mår verkligen inte bra och när man mår skit så söker man sig även till dåliga människor. Jag tycker så oerhört synd om honom som är fast med detta monster. Han var desperat och nu är han sårbar i Linns tyglar.
Man märker att Simon har ett djupt sår inom sig, han är ärrad från sin barndom.
Familje relationer är faktist det som sätter störst men på en som barn. Hon bryr sig inte ett skit om honom det är bara hon hon hon. Så otroligt känslokall, verklighets frånvarande Oempatisk människa. Hon är ett odjur i mina ögon. Hon skulle aldrig nånsin kunna stötta någon eller prata känslor. Allt ska vara regnbågar och enhörningar i hennes värld.
Simon är en jätte fin människa och det gör ont i mig att se att han kommer bli helt förstörd av henne. han ser så svag ut med henne. Han är värd så mycket mer än att förstöra sitt liv redan nu.
Starka och kraftfulla ord, riktigt bra skrivet!! Håller med till punkt och pricka! Så skönt att någon mer verkligen ser igenom henne och vad hon gör mot honom. Han förtjänar sååå mkt bättre!! Jag hoppas verkligen Simon läser ditt starka inlägg!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in