Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Varför ska en kvinna ha rätt att döma ett barn till döden? På vilka grunder?
När anser du att livet börjar? Vad är kriterierna för liv?
Att man ska behöva diskutera såna här självklara saker 2022. Lever du på medeltiden?
Sluta kalla ett oönskat embryo utan medvetande ett barn. Om du vill kalla ett embryo ett barn (dvs en människa) och att genomför ett medicintskt ingrepp för att "döda". kan du då förklara för mig varför man ens går att genomföra abort överhuvudtaget, om det nu skulle vara det som du säger, att "döda". Varför är abort lagligt?
Varför ska du ha rätt att tala om för mig hur jag ska leva mitt liv, när du inte själv lyfter ett finger för att göra något för att hjälpa varesej oönsklade barn som du vill tvinga se bli födda eller kvinnor som du vill tvinga till att göra något de inte vill? Är det inte sjuk dubbelmoral du besitter?
Förklara också för mig hur du vill se samhället, och vad du vill förändra. Vill du förbjuda abort?
Hur skulle det förbättra samhället, med att en massa oönskade barn att ta hand om?
Hur är det det bästa för barnet?
Om man andvänder preventivmedel för att skydda sig, fr att man vill inte vill bli gravid, men preventivmedlet inte gör sitt jobb, ska man då ha "rätt" enligt dig att göra abort?
Vid våldtäkt ska man inte heller då ha rätt att göra abort, och isåfall varför inte?
Skulle det vara straffbart att genomföra en abort? Ska vi göra abort olagligt?
Ser du läkare som mördare? Vad för straff ska dom ha enligt dig, om abort blir olagligt?
Vad ska straffet vara, och för vem? För de som utför aborten, för den som gör abort? Hur är det med de män som tvingar kvinnor att göra abort, emot deras vilja? Hur ska dem straffas?
Ska samhället betala för att slå upp en massa hem där man placerar oönskade barn, så du får sova gott
om natten?
Ska skattebetalarna betala den notan för att dessa ska få vård, mat och ha någonstans att bo?
Innan du kommer med massa ogenomtänkta "godhjärtade" åsikter visa isåfall att du tänkt till och kan backa upp dina medeltida åsikter och svara på dessa frågor.