2022-04-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det känns som sagt som att det åtminstone ett sådant experiment varje säsong. Och det känns inte schysst. Dom spelar liksom inte i samma liga i något. Experterna vill bara väcka något dolt inom dom.

Jag skulle annars i så fall vilja se lite andra typer av normbrytande i så fall. Tex:

-Invandrarman (gärna svart) med svensk kvinna.
-Där kvinnan märkbart längre än mannen.
-Där ena parten lider av ett synligt handikapp eller övervikt.
Etc.
Men båda ska spela i samma sociala och/eller utseendemässiga liga i övrigt. Hade varit intressant. Det vågar dom sig aldrig på.

Eller invandrarman med en förståndshandikappad kvinna vars godeman måste ge samtycke innan samlag för att det inte ska räknas som våldtäkt.
Citera
2022-04-26, 18:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Så moder Jord-typer attraheras av mjuka män, varför?

A men jag tänker mig såna där Moder-Jord-älskar-med-träd-naturister
Som den här Mathias Risberg

https://www.expressen.se/noje/mathias-26-har-sex-med-skogen-i-kanal-5/

Fördelen med såna här nudist-föreningar är ju att man FÅR inte vara för snygg, för det skulle faktiskt inte fungera på deras läger.
(Alltså jag har själv funderat på varför folk i sådana där nudistsällskap ofta är hiskeligt fula överlag på sina campingplatser, då jag sett någon dokumentärfilm, och min egen teori varför det är så, är ju att det skulle ju inte funka med för snygga människor, för alla kan ju inte gå omkring och vara konstant upphetsade på varandra.)

https://www.expressen.se/premium/nyheter/kallar-sig-sexsekt-varvar-smabarnsliv-med-amatorporr/

Mathias Risberg ( som jag tycker är ganska ful) har hittat en rätt snygg tjej tycker jag.
(Hon till vänster i bild här https://images.app.goo.gl/1X187fzbwaTHzVQx9 )
Och jag tror att det beror på att han är sådär outsider och utflippad.

Och jag tror att Axel är en wanna-be-outsider också.

Tacka mig Axel för att jag leder dig in till sällskap där du kan få napp, till skillnad från vad experterna klarar av.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-26 kl. 19:06.
Citera
2022-04-26, 20:03
Avslutad
Alla årets deltagare verkar störda på något vis. Saknar taco-paret.
Citera
2022-04-26, 20:10
Medlem
Vet nån om det går att se gamla säsonger (svenska upplagan) nånstans? Tror jag sett ca 3-4 säsonger men detta är ju tydligen säsong 8!?
Citera
2022-04-26, 20:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Vet nån om det går att se gamla säsonger (svenska upplagan) nånstans? Tror jag sett ca 3-4 säsonger men detta är ju tydligen säsong 8!?

Du får skriva och önska det. Om många skriver och önskar program kan de ju sända dem i Öppet Arkiv.
Citera
2022-04-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Alla årets deltagare verkar störda på något vis. Saknar taco-paret.

Ja, att ingen bor i husbil är helt stört.

Tacos på fredag.
Citera
2022-04-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Men känns det inte som att matchningarna varit liiite bättre de senaste säsongerna i alla fall?

Jo, en aning bättre!
Citera
2022-04-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Intelligens per se vete tusan om kvinnor generellt tänder på, då är styrka och aggressivitet viktigare.
Sen går kvinnor igång på statuts och makt, de flesta män som har status och någon form av makt är intelligenta.
Det är klart bättre att vara en halvkorkad badboy än en intelligent och välklädd snällis om du vill för dina gener vidare om vi skall generalisera.
Det kommer dröja många generationer före att det förändras om det någonsin gör det.

Av ren nyfikenhet. Vad bygger du det på? Dina egna erfarenheter från den lokala pizzerian kl 02.30?
Citera
2022-04-26, 21:57
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Intelligens per se vete tusan om kvinnor generellt tänder på, då är styrka och aggressivitet viktigare.
Sen går kvinnor igång på statuts och makt, de flesta män som har status och någon form av makt är intelligenta.
Det är klart bättre att vara en halvkorkad badboy än en intelligent och välklädd snällis om du vill för dina gener vidare om vi skall generalisera.
Det kommer dröja många generationer före att det förändras om det någonsin gör det.

Tror jag inte på.

Styrka OCH intelligens tänder mig iallafall. Ihop med att han är händig och intellektuell, samt människokännare i ett paket (min sambo alltså).
Sen har han ju massa andra brister.
Vi får jobba som attans på vår relation hela tiden.

Sen tyckte jag det var spännande att slussas in i hans intressen och talang som jag inte var så bekant med.
Det där som Raw-Freddan säger att det underlättar om man har exakt samma intresse är skitsnack.
När jag dejtade tyckte jag det var skitkul med folk som höll på med intressen som jag inte var bekant med. Det kan vara jättespännande.

Intressen förresten, det har varierat hela livet för mig.
Fan, vad trist att ha ett banalt intresse som ett tävlingsprogram på tv och kolla på det resten av livet.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-26 kl. 22:05.
Citera
2022-04-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatter1719
Man behöver inte vara högempatisk för att läsa av att något är på tok här (jag menar, vem behöver egentligen ”egentid” dagen efter sitt bröllop?), och Axel lyckas med det. När Märtha lägger korten på bordet verkar han – faktiskt – hantera situationen exemplariskt: icke-konfrontativt, lugnt och utan anklagelser eller något känslomässigt svar. Personligen känner jag att allt det Märtha säger utöver kärnbudskapet (att hon saknar attraktion) här blir lite som att strö salt i såren, men det är nog ingen lätt sak att säga, eller, för den delen, höra, hur det än lindas in.
Bra observerat. Jag håller med om att Axel hanterade situationen på ett sätt som var moget, empatiskt och helt enkelt - manligt! Man kommer att tänka på när motsvarande situation uppstod mellan Elahe och Jacob. Vad jag minns var Jacob betydligt mer av en hysterika (och då hade han ändå sett det komma ett par ljusår bort).

Vad Märtha anbelangar, well, det finns inget snyggt sätt att avfärda en man som sexuell varelse. Som Ace i Starship Troopers säger: "Funny with women. They rip your heart out and then they want to be friends". Märtha hanterade det väl inte sämre än någon annan.

När det gäller Jonas och Louise kan jag delvis hålla med dem som menar att Jonas beter sig lite som om han fyndat sin drömbil på Blocket och precis har upptäckt att växellådan rasslar oroväckande. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2022-04-26, 22:07
Medlem
dialektikers avatar
Ja, jag håller med om att Axel tog det väldigt lugnt och sansat. Det var det som gör att jag tycker han ändå verkar reko.
Citera
2022-04-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Av ren nyfikenhet. Vad bygger du det på? Dina egna erfarenheter från den lokala pizzerian kl 02.30?

Axel är säkert en jättesnäll, smart kille.
Men så osexig så klockorna stannar.
Allt går inte alltid att förklara, det bara är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in