2022-04-26, 12:47
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Hon såg hans leende, han har ett väldigt ”flickigt” kroppsspråk.
Håller verkligen med! På något sätt har han blivit skadad i livet. Han håller tillbaka sitt riktiga jag och det är sjukt avtändande!
Mesig och mjäkig, jag förstår Märtha.

Hoppas hon hittar en riktig karl och att Axel vågar ta för sig och slutar vara låtsasbög.
Citera
2022-04-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ja det återstår att se om årets upplaga av Kalles-Kaviar har några skelett i garderoben, känns väl ändå ganska sannolikt om man är desperat nog att söka in till gift vid första ögonkastet?

Jag undrar om han kanske har supit mycket eller drogat, och nu tagit sig i kragen?
Citera
2022-04-26, 14:17
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaindes
Det hörs tydligt att han är uppväxt i östra Skåne/Blekinge. Inte en tillstymmelse till västgötska.

Exakt. Samma speciella satsmelodi som Ola Lindholm och Jimmie Åkesson.
Citera
2022-04-26, 14:30
Medlem
timpanis avatar
Hade Märtha sagt till produktionen att hon tänder på blekfeta rödskäggiga soyboys?
Citera
2022-04-26, 14:34
Medlem
Apropå de här testningarna som ligger för grunden för matchandet av paren. Bloggaren Bert som var med skrev om detta, och att ett hembesök ingick, psykologiska tester via internet och två djupintervjuer gjorda av "experterna". Han har gjort djupare och mer seriösa uttagningar till jobb han sökt. I mina öron låter det som att de andra ländernas MAFS har lagt ner mycket mer tid och möda på matchandet, än man gör i den svenska produktionen.
Berts betraktelser: https://bertsblogg.wordpress.com/2015/01/24/bert-betraktelser-castingen/

Bert skriver också att det är castingpersonal som väljer ut deltagare åt experterna:
"Sök inte. Sannolikheten att träffa en livskamrat är minimal och slumpmässig. Ingen matchning i min omgång blev lyckad, absolut inte vetenskaplig och objektivt genomförd. Den är dåligt förankrad i teorier och för styrd av experternas subjektiva syn. För att inte nämna castingpersonalen som väljer ut deltagare åt experterna. Ytterst subjektiv vilken förstör uttagningen. Inget av paren är bättre matchade än vad vilken vän eller nära familj kan åstadkomma själva. Vill du göra en personlig resa? Ta ett lån och gå i terapi! Det kommer ge dig mer."
Berts betraktelser: https://bertsblogg.wordpress.com/2015/04/21/ny-sasong-sok-inte/
Citera
2022-04-26, 14:41
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Apropå de här testningarna som ligger för grunden för matchandet av paren. Bloggaren Bert som var med skrev om detta, och att ett hembesök ingick, psykologiska tester via internet och två djupintervjuer gjorda av "experterna". Han har gjort djupare och mer seriösa uttagningar till jobb han sökt. I mina öron låter det som att de andra ländernas MAFS har lagt ner mycket mer tid och möda på matchandet, än man gör i den svenska produktionen.
Berts betraktelser: https://bertsblogg.wordpress.com/2015/01/24/bert-betraktelser-castingen/

Bert skriver också att det är castingpersonal som väljer ut deltagare åt experterna:
"Sök inte. Sannolikheten att träffa en livskamrat är minimal och slumpmässig. Ingen matchning i min omgång blev lyckad, absolut inte vetenskaplig och objektivt genomförd. Den är dåligt förankrad i teorier och för styrd av experternas subjektiva syn. För att inte nämna castingpersonalen som väljer ut deltagare åt experterna. Ytterst subjektiv vilken förstör uttagningen. Inget av paren är bättre matchade än vad vilken vän eller nära familj kan åstadkomma själva. Vill du göra en personlig resa? Ta ett lån och gå i terapi! Det kommer ge dig mer."
Berts betraktelser: https://bertsblogg.wordpress.com/2015/04/21/ny-sasong-sok-inte/
Men känns det inte som att matchningarna varit liiite bättre de senaste säsongerna i alla fall?
Citera
2022-04-26, 14:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag tror att många kvinnor skulle tycka Axel är intressant, vad är det för fel på en trevlig, empatisk karl?! Han kommer att bli het vid fyrtio. .
Det är väl ingenting som tyder på att Axel är trevlig & empatisk bara för att han pratar lite mjukt

Så vad du säger är att från 1-40 handlar det om utseende & attraktion, och efter 40 kommer vänskaps koefficienten in i bilden och först då då blir empatisk efterfrågat hos kvinnan på ålderns höst?

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Skillnaden mellan honom och Märta är väl att han ville låta det utvecklas medan hon är impulsiv och plötsligt får kalla fötter.
Öhm, kalla fötter betyder att man inte vågar av någon anledning, fel ord
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-26 kl. 15:10.
Citera
2022-04-26, 14:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Jag gillade Bert. Jävligt skön. Och han var vuxen nog att genomföra programmet även om det var tydligt hur det skulle sluta. Se och lär där till somliga.
Citera
2022-04-26, 14:52
Medlem
dialektikers avatar
Vad det gäller Axel så tror jag produktionen hittar sina favoriter som de blir KÄRA i, som de till varje pris vill para ihop med någon.

De går i taket för en mjuk feminist-soyapojks-kille och vill till varje pris hitta någon till honom. Speciellt om han inte haft det så lätt?

Ellen Tälje var ju också en sån där favorit hos produktionen och även Raw-Daniel. De är så avslöjande, expertteamet då de pratar om sina favoriter.

Jonas och Louise
Hon ser ju ut som hon varit en riktig diva på instagram-bilder.
Tror att de killar som hon dejtade innan stroken var en helt annan typ än Jonas?

Känns som att hon gjort en helomvändning efter stroken, och förstått att hon behöver en snäll kille istället för sina bad boys tidigare.
(Ja, hon sa ju nåt om snälla killar i första avsnittet.)
Men jag tycker inte Jonas verkar vara hennes typ.
Han verkar rätt färglös. Hon kräver mer, men hon vet nog inte vad hon är ute efter?
Jag kan faktiskt tänka mig att hon själv blir lite elak mot honom framöver.
Även om hon vill ha en snäll kille så vill hon inte ha någon hon kan sätta sig på?
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-26 kl. 15:31.
Citera
2022-04-26, 15:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Moster var det väl?
Nej kolla i höger hörn https://imgur.com/uuv4WmT Tror hon behöver vara med i stylingakuten i Go Kväll bara så löser det dig, deras morsa såg hela 14 år äldre ut än storasyster

Och Hasse ser ut som ett tvångsgifte mellan Tage Danielsson & Thore Skogman http://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/901210/images/2009/bild-455_53667239.jpg
Bodil is out of his league
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-26 kl. 15:02.
Citera
2022-04-26, 15:01
Medlem
dialektikers avatar
Jag kan inte tänka mig ett one night stand med Hans nu när jag sett honom lite tydligare.
Det erbjudandet vill jag ta tillbaka.

Jag kan väl också se fel, i första anblick, precis som deltagarna gör missbedömningar av utseendet vid första ögonkastet vid bröllopet.
Citera
2022-04-26, 15:05
Medlem
dialektikers avatar
Bortsåg Louise från Jonas tavlor förresten, då hon ville flytta in hos honom?
Jag blev deprimerad av att se dem bara genom tv-rutan.
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-26 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in