Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Fast där och då fick jag en bild av att känslorna slog ut förnuftet och att hon precis tvärtom inte behärskade språket.
Har du aldrig själv varit i en situation där du plötsligt inser att det här handlar om något annat än sakfrågan och hur satt ur spel man kan bli då?
Möjligt att jag missat det men Kajsa har väl inte ingått i den där värsta gruppen av radikalfeminister som alltid hävdat och velat framstå som lika starka som män på det planet. Om det nu ens är en styrka.
Fast du bygger ju hela ditt inlägg på att det var ett kalkylerat "tillvägagångssätt".
Vilket jag inte tror det var och jag ser inga som helst problem med att någon visar sina känslor oavsett kön. Tvärtom hade jag nog reagerat mer på om journalistkollektivet hånskrattat åt en ensamstående tvåbarnspappa om han fallit i gråt när Robban frågat: "Vad ska du göra nu?" Efter att han först gått in med all kraft för att mobba ut honom.
Ekis Ekman bor i en bostadsrätt på 80m2 - värderad till 3,6 milj. Och det existerar fortfarande socialförsäkringar i Sverige om de ville sig så illa att hon inte fick någon annan anställning nu efter sparken. Det finns A-kassa och det finns socialbidrag, bostadsbidrag, barnbidrag. Man behöver inte ens sälja sin miljonförmögenhet för att få gratis pengar av staten.
Utöver detta vet feministen att barnen har två föräldrar. Så även pappan har en försörjningsplikt gentemot barnen.
Att dra den här snyftvalsen inför folk som själva kan vara i en knipa är ett billigt trick. Den köper inte jag. Hon har varit priviligerad hittills - nu förlorade hon jobbet. Sånt är livet. Det är bara att gå vidare.
Massor av människor har förlorat försörjningen under pandemin oavsett om de har varit ensamstående eller singlar.