2022-04-26, 12:24
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast hon förklarade ju bakgrunden till det och enligt mitt förmenande har hon en poäng när hon säger att det här är ett krig som ingen försvarar och därför ger sig PK på dom som intresserar sig för att nyansera bilden och försöker göra om dom till Putin sympatisörer, fast dom inte är det, i den ständiga jakten på någon att skuldbelägga och frysa ut.
Jag tror det snarare är hon som ville va obstinat och vägrade lita på västs rapporteringar som gjort att det blev som det blev. Hon verkade föredra åsikter och känslor istället för fakta.
Citera
2022-04-26, 12:28
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Den rubriken förtjänar en egen tråd.

Svensk Damtidning reducerar Ekis till en "kvinna" och "ålder".
Det är det enda väsentliga i sammanhanget är biologiska könet.
Sen kallar artikelförfattaren en debatt för "förhör".

Jo visst. Samtidigt så lirar hon kvinno-kortet genom att gråta och ensam-mamma-kortet så hon lyckas reducera sig själv lite tycker jag nog.

Rätt svar hade enligt mig varit : "vem vet, the show must go on Robban. Next question" och inte bara falla tillbaka på kvinnorollen. Det mesta i hennes livsverk är ett uttryck för särartfeminism så det är iofs på sätt och vis förutsägbart att hon går all in med ett typiskt tjej-move vid kritik.
Citera
2022-04-26, 12:30
Medlem
Citat:
Fast där och då fick jag en bild av att känslorna slog ut förnuftet och att hon precis tvärtom inte behärskade språket.

Har du aldrig själv varit i en situation där du plötsligt inser att det här handlar om något annat än sakfrågan och hur satt ur spel man kan bli då?

Möjligt att jag missat det men Kajsa har väl inte ingått i den där värsta gruppen av radikalfeminister som alltid hävdat och velat framstå som lika starka som män på det planet. Om det nu ens är en styrka.

Fast du bygger ju hela ditt inlägg på att det var ett kalkylerat "tillvägagångssätt".

Vilket jag inte tror det var och jag ser inga som helst problem med att någon visar sina känslor oavsett kön. Tvärtom hade jag nog reagerat mer på om journalistkollektivet hånskrattat åt en ensamstående tvåbarnspappa om han fallit i gråt när Robban frågat: "Vad ska du göra nu?" Efter att han först gått in med all kraft för att mobba ut honom.

Ekis Ekman bor i en bostadsrätt på 80m2 - värderad till 3,6 milj. Och det existerar fortfarande socialförsäkringar i Sverige om de ville sig så illa att hon inte fick någon annan anställning nu efter sparken. Det finns A-kassa och det finns socialbidrag, bostadsbidrag, barnbidrag. Man behöver inte ens sälja sin miljonförmögenhet för att få gratis pengar av staten.

Utöver detta vet feministen att barnen har två föräldrar. Så även pappan har en försörjningsplikt gentemot barnen.

Att dra den här snyftvalsen inför folk som själva kan vara i en knipa är ett billigt trick. Den köper inte jag. Hon har varit priviligerad hittills - nu förlorade hon jobbet. Sånt är livet. Det är bara att gå vidare.
Massor av människor har förlorat försörjningen under pandemin oavsett om de har varit ensamstående eller singlar.
Citera
2022-04-26, 12:46
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Lustigt, jag tänkte precis tvärtom att hon även när det gäller klädseln manifesterade att hon inte bryr sig om pk-normerna utan trots att hon är vänster och intellektuell gick mer på vad som var jävligt snyggt.

Det var väl 30 år sedan en kvinna hade något att vinna på att klä sig så där, i den här typen av sammanhang och det utgår jag ifrån att Kajsa är väl medveten om.

Jag kanske är naiv men jag tyckte även känslorna hon visade upp kändes ganska genuina.

Då är du mer än lovligt naiv. Hon skämde ut sig fullständigt i sitt försök att manipulera allmänheten. Well, hon lyckades med dig.
Citera
2022-04-26, 12:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Å andra sidan så är det väl sällan någon som mobbas drar upp sin familj, sin fattigdom, hur hårt man jobbat för lite lön, sina BARN. Man argumenterar med sakargument. Men visst, det är inte roligt när mobben går. Och Aschberg har extrem pondus och honom möter man helst inte.

Han bara låtsas han har pondus, innerst inne är han en rädd fegis, han ger sig g bara på folk när han har ett överläge, när hans eget filmteam filmar etc.

När granskning Sverige (hette det så?) utmanade honom till debatt men det vågade han inte för granskning Sverige skulle filma hela mötet så han inte hade kontroll....

Aschberg vill helst stå framför någons dörr, när någon oförberedd medieotrönad person öppnar dörren så han får utlopp för hela sin mobbarpersonlighet (har inte själv sett något program, men så har jag förstått att de gick till)
Citera
2022-04-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Då är du mer än lovligt naiv. Hon skämde ut sig fullständigt i sitt försök att manipulera allmänheten. Well, hon lyckades med dig.

Du tror alltså att hon 2022 tänkte; det här kommer jag undan lätt om jag tar den där klänningen som visar mycket ben och bröst och ser ut som hämtad från en porrfilmsinspelning?

Undrar om det inte är du som är lite naiv alternativt 80+ med 90-talet som senast uppdaterad referens.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-04-26 kl. 14:02.
Citera
2022-04-26, 13:19
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
En Putin-anhängare, så oväntat, kanske inte ska kalla andra hjärntvättade. Putin tror på allvar att NATO och Väst vill invadera Ryssland, och att han kan ta ett land om han vill. han kommer att ruttna i fängelse under resten av sitt liv, möjligen döms han till döden för krigsbrott liksom 20 nazister dömdes i Nurnberg.

"Svarta solen som emblem", ja det var ju ett tungt vägande skäl. Klicka på länken om du vill få bort din egen hjärntvätt.

Citat:
Nog inte bara jag som tycker att steget från "Svarta solen som emblem" till "bra att Sverige kollapsar" är väldigt stort.

Jättebra källkritik!

Med det sagt så är hon Ekis lite stereotypisk vänster som börjar gråta när man har fel. Aschberg visade noll sympati när hon gråtandes, tog väskan och gick ner som en dumpad brud, haha!
Citera
2022-04-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Jag tror det snarare är hon som ville va obstinat och vägrade lita på västs rapporteringar som gjort att det blev som det blev. Hon verkade föredra åsikter och känslor istället för fakta.

Ja hon sa ju tom i klartext att hon tycker mediaklimatet i Sverige är ganska begränsat och tillrättalagt. Jag kan inte se något obstinat med det.

Men du tycker mer som Robban att vi har en helt fri media där man får skriva precis vad man vill och att allt vi läser i våra tidningar är korrekt beskrivet?
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-04-26 kl. 13:24.
Citera
2022-04-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Jo visst. Samtidigt så lirar hon kvinno-kortet genom att gråta och ensam-mamma-kortet så hon lyckas reducera sig själv lite tycker jag nog.

Rätt svar hade enligt mig varit : "vem vet, the show must go on Robban. Next question" och inte bara falla tillbaka på kvinnorollen. Det mesta i hennes livsverk är ett uttryck för särartfeminism så det är iofs på sätt och vis förutsägbart att hon går all in med ett typiskt tjej-move vid kritik.

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Jaha.. ja det såg inte riktigt ut som att hon "lirade nåt kort" iaf, såg mer bara ut som hon blev lite ledsen typ. Inte heller klädseln verkade framtagen i något försök att manipulera (jävligt långsökt försök isåfall) men det är väl typiskt psykon att läsa in beräknande beteenden i precis allt eftersom att det är så de själva stapplande navigerar vardagen 24/7 (typ), rätt komiskt
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-04-26 kl. 13:33.
Citera
2022-04-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beach2021-TOPPform
Jaha.. ja det såg inte riktigt ut som att hon "lirade nåt kort" iaf, såg mer bara ut som hon blev lite ledsen typ. Inte heller klädseln verkade framtagen i något försök att manipulera (jävligt långsökt försök isåfall) men det är väl typiskt psykon att läsa in beräknande beteenden i precis allt eftersom att det är så de själva stapplande navigerar vardagen 24/7 (typ), rätt komiskt

Bra poäng! Det är väl mer eller mindre bara psykopater som har förmågan att samla ihop sig och vara helt rationella när man precis förlorat jobbet och blivit avrättad live inför stor del av svenska mediaeliten.
Citera
2022-04-26, 15:54
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ja hon sa ju tom i klartext att hon tycker mediaklimatet i Sverige är ganska begränsat och tillrättalagt. Jag kan inte se något obstinat med det.

Men du tycker mer som Robban att vi har en helt fri media där man får skriva precis vad man vill och att allt vi läser i våra tidningar är korrekt beskrivet?

Vad får man inte skriva?

Ekman får skriva vad hon vill. Men är ingen rättighet bli publicerad i någon annans tidning. Eller anser hon ETC borde tagit in SD:are som krönikörer?
Citera
2022-04-26, 15:58
Medlem
Drozds avatar
Synd att hon inte gav nollan Aschberg en lavett. Aschberg är en sadist som skulle ha trivts bra som KGB-förhörsledare i Lubyanka-fängelsets källare under Stalintiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in