2022-04-26, 16:04
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Synd att hon inte gav nollan Aschberg en lavett. Aschberg är en sadist som skulle ha trivts bra som KGB-förhörsledare i Lubyanka-fängelsets källare under Stalintiden.

Haha som Will Smith.

Om du vill höra en verbal lavett på Aschberg så skall du lyssna på intervjun med Granskning Sverige, låter nästan som Aschberg skall börja grina.
Citera
2022-04-26, 16:10
Medlem
Ironi. Diskussionen mellan Ekis Ekman gällde just yttrandefrihet och när det är dags för publicistklubben att publicera videoupptagningen av debatten står följande text:

"Debattkvällen inleddes med ett samtal med journalisten Kajsa Ekis Ekman. Med hänsyn till hennes personliga sittuation väljer vi att inte publicera det samtalet"

https://www.youtube.com/watch?v=YTBl04Ewk7g

Så vänta nu, för att någon börjasr syfta och böla lite så ska man börja klippa och censurera i dokumentation? Varför tillämpar Aschberg inte denna princip i anmdra sammanhang, spom när han ger sig på folk i program som "Trolljägarna" och annat? Varför är Ekis Ekman ett specialfall som måste hanteras med silkeshandskar? Är hon inte en vuxen kvinna som kan stå för sina egna åsikter och utsagor? Var inte helles hennes resonemang att hon blivit just "censurerad", och nui fortsätter publicistklubben göra exakt samma sak? Nej, det här är SKAMLIGT rent ut sagt! Fy skäms Aschberg! Var en "tuffing" om du vill, men stå för det efteråt och behandla alla enligt samma premiss!
Citera
2022-04-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Då är du mer än lovligt naiv. Hon skämde ut sig fullständigt i sitt försök att manipulera allmänheten. Well, hon lyckades med dig.

Varför skulle hon manipulera menar du?
Menar du att hennes tårar är ett försök att manipulera ... vem? Till att göra.. vad?
Du tror inte det är så att hon är ledsen över att hon förlorat ett jobb och kanske därmed en umgängeskrets?

Själv har jag inget behov av att ställa mig och hata alla kvinnor. Jag tycker det är synd att en kommentar på twitter som säger att RT inte är styrt av Putin leder till att man förlorar sitt jobb.
Borde vi inte stötta yttrandefrihet och sånt?
Inte konstigt vänstern är så skitnödiga när de blir så hårt bestraffade om de har någon åsikt PRIVAT som går utanför den strikta linje som 100% av icketänkande vänsterslödder måste hålla sig till.
Citera
2022-04-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Varför skulle hon manipulera menar du?
Menar du att hennes tårar är ett försök att manipulera ... vem? Till att göra.. vad?
Du tror inte det är så att hon är ledsen över att hon förlorat ett jobb och kanske därmed en umgängeskrets?

Själv har jag inget behov av att ställa mig och hata alla kvinnor. Jag tycker det är synd att en kommentar på twitter som säger att RT inte är styrt av Putin leder till att man förlorar sitt jobb.
Borde vi inte stötta yttrandefrihet och sånt?
Inte konstigt vänstern är så skitnödiga när de blir så hårt bestraffade om de har någon åsikt PRIVAT som går utanför den strikta linje som 100% av icketänkande vänsterslödder måste hålla sig till.
Höll med dig fram till sista stycket. Ingår det inte i yttrandefriheten och i ditt samhälle att ha respekt för andras åsikter? Varför "icketänkande vänsterslödder"?
Citera
2022-04-26, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Vad får man inte skriva?

Det är nog avsevärt lättare om vi vänder på steken och pratar om vad man får tycka och skriva utan att bli av med jobbet.

Citat:
Ekman får skriva vad hon vill. Men är ingen rättighet bli publicerad i någon annans tidning.

Nej och det är just det Kajsa problematiserade runt och många Svenskar håller med henne om.

Citat:
Eller anser hon ETC borde tagit in SD:are som krönikörer?

Det vet jag ingenting om. Däremot försvarade hon Jimmie Åkesson nu i diskussionen om att han låtit sig intervjuas av samma tidning.
Citera
2022-04-26, 18:05
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är nog avsevärt lättare om vi vänder på steken och pratar om vad man får tycka och skriva utan att bli av med jobbet.

Nej och det är just det Kajsa problematiserade runt och många Svenskar håller med henne om.

Det vet jag ingenting om. Däremot försvarade hon Jimmie Åkesson nu i diskussionen om att han låtit sig intervjuas av samma tidning.

Hon försvarade RT, ej Jimmie.
Citera
2022-04-26, 18:49
Medlem
Folkkommissaries avatar
Citat:
Har alltid sedan tidigare tyckt Kajsa tillhört den vettiga delen av vänstern och klippet från publicist klubben stärker snarare den bilden. Möjligt att jag missat något där i mellan men i mina ögon får jag mest en känsla av att hon offras av PK och borde snarare få stöd än hat.
Exakt min åsikt! Heja Kajsa och åt helvete med dessa fega människor inom media som älskar att mobba.
Citera
2022-04-26, 19:20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Du tror alltså att hon 2022 tänkte; det här kommer jag undan lätt om jag tar den där klänningen som visar mycket ben och bröst och ser ut som hämtad från en porrfilmsinspelning?

Undrar om det inte är du som är lite naiv alternativt 80+ med 90-talet som senast uppdaterad referens.

Jag syftade mest på hennes teatrala gråtande. Fast hela hennes karriär har hon ju använt sin förmenta sexighet. Tror du hennes operationer var medicinska ingrepp?

Citat:
Ursprungligen postat av Beach2021-TOPPform
Jaha.. ja det såg inte riktigt ut som att hon "lirade nåt kort" iaf, såg mer bara ut som hon blev lite ledsen typ. Inte heller klädseln verkade framtagen i något försök att manipulera (jävligt långsökt försök isåfall) men det är väl typiskt psykon att läsa in beräknande beteenden i precis allt eftersom att det är så de själva stapplande navigerar vardagen 24/7 (typ), rätt komiskt

Det är klart att hon försökte få det till att det var synd om henne. Jag skulle bli själaglad om livet går åt helvete för henne, men det lär finnas många svenska tidskrifter som vill ha mediokra vänsterhoror.
Senast redigerad av Oliveira 2022-04-26 kl. 19:22.
Citera
2022-04-26, 19:30
Medlem
Neolitikums avatar
Kajsa kan ju söka jobb på Nyheter Idag.

De har redan en likasinnad som skriver 99% av deras krönikor.

Citat:
Bengt Robert Mathiasson, född 26 februari 1979 i Lund, är en svensk politiker.

Mathiasson har tidigare arbetat på Volvo Lastvagnar. Mellan 2002 och 2004 var han ordförande i Kommunistiska partiets ungdomsförbund Revolutionär Kommunistisk Ungdom. Han var därefter ordförande för Kommunistiska partiet från 2014 till 2019, då han efterträddes av Ulf Nilsson.

I december 2019 lämnade Mathiasson Kommunistiska partiet helt. Sedan 2020 är han krönikör för den högerpolitiska nättidningen Nyheter Idag, men säger sig trots detta vara "klassisk vänster".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Robert_Mathiasson

https://nyheteridag.se/category/kronika/

https://twitter.com/RobertMathiass2
Citera
2022-04-26, 19:33
Medlem
Citat:
Jag syftade mest på hennes teatrala gråtande. Fast hela hennes karriär har hon ju använt sin förmenta sexighet. Tror du hennes operationer var medicinska ingrepp?

Det är klart att hon försökte få det till att det var synd om henne. Jag skulle bli själaglad om livet går åt helvete för henne, men det lär finnas många svenska tidskrifter som vill ha mediokra vänsterhoror.

Jo.. psykon brukar tycka sånt är kul. Fast jag har ju har ännu så länge aldrig träffat nåt psyko som var nöjd själv med något öht (faktiskt). Mest fokuserade på "andra människor" och deras "misär" sas... vilket väl säger en hel del. Skulle tro hon klarar sig rätt ok utan ett jobb hon inte visste att hon inte ville ha, lol
Citera
2022-04-26, 19:42
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beach2021-TOPPform
Jo.. psykon brukar tycka sånt är kul. Fast jag har ju har ännu så länge aldrig träffat nåt psyko som var nöjd själv med något öht (faktiskt). Mest fokuserade på "andra människor" och deras "misär" sas... vilket väl säger en hel del. Skulle tro hon klarar sig rätt ok utan ett jobb hon inte visste att hon inte ville ha, lol

Var det därför hon försökte gråta och yrade om två barn att försörja? Att hon har kunnat göra den karriären hon har säger väldigt mycket om det intellektuella tillståndet i Sverige.
Citera
2022-04-26, 19:45
Medlem
Citat:
Var det därför hon försökte gråta och yrade om två barn att försörja? Att hon har kunnat göra den karriären hon har säger väldigt mycket om det intellektuella tillståndet i Sverige.

Ska ärligt säga att jag inte vet någonting öht om personen... men det man såg i intervjun var ett fullt rimligt framförande och definitivt ofejkad känslostorm iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in