Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Hennes senaste artiklar är ren smörja och hon blev otroligt besviken eftersom hon trodde att hon skrev precis det Vänstern ville höra. Hon kan skriva vad som helst för pengar är mitt intryck.
Varför skulle hon bry sig om vad "vänstern" tycker?
Detta handlar inte om vänster vs höger.

Vad var det som var smörja i senaste artikeln?
Exempel please
Citera
2022-04-26, 11:07
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Tror att det inte är helt enkelt att hålla sig från känsloargument i hennes läge. Visst, kvinnor som tar till lipen när de inte får som de vill är ju en klassiker, men det ÄR ett jobbigt läge för henne.
Det ska inte synas att det är jobbigt! Gäller alla som har ett utåtriktat arbete. Att dra in privatlivet för inte diskussionen vidare och ökar inte kompetensen. Och ingen utom kvinnor bryr sig ändå om ditt privatliv.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-04-26 kl. 11:13.
Citera
2022-04-26, 11:11
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Varför skulle hon bry sig om vad "vänstern" tycker?
Detta handlar inte om vänster vs höger.

Vad var det som var smörja i senaste artikeln?
Exempel please
Hon skriver i Sverige mest klassiska Vänster-tidning? Med enbart Vänster-läsare?

Du känner till att det är Putins koncept att Ukraina måste rensas på nazister, fullständigt påhittat?

Ganska lätt att hitta fel i hennes artikel. jag nöjer mig med en länk.
https://blog.zaramis.se/2022/04/11/l...s-ekman-i-etc/
Citera
2022-04-26, 11:15
Medlem
Citat:
Hon skriver i Sverige mest klassiska Vänster-tidning? Med enbart Vänster-läsare?

Du känner till att det är Putins koncept att Ukraina måste rensas på nazister, och fullständigt påhittat?

Ganska lätt att hitta fel i hennes artikel. jag nöjer mig med en länk.
https://blog.zaramis.se/2022/04/11/l...s-ekman-i-etc/
Hon skriver väl för att tjäna till sitt uppehälle?
Spelar väl ingen roll för henne vilken tidning som köper hennes artiklar?

Att det finns många nazister (hela bataljoner) i Ukraina vet väl alla, det trodde jag var allmänbildning?

Men vill du tro på en bloggare som säger att "näää så är det ju inte" så be my guest
Citera
2022-04-26, 11:17
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Hon skriver väl för att tjäna till sitt uppehälle?
Spelar väl ingen roll för henne vilken tidning som köper hennes artiklar?

Att det finns många nazister (hela bataljoner) i Ukraina vet väl alla, det trodde jag var allmänbildning ?
Exakt, hon kan skriva vad som helst och ha vilka åsikter som helst, för att försörja sina barn. Nu trodde hon nazister var inne, men det var en Putin-lögn och hon föll i fällan. Klicka på länken och lär dig mer. Eller fortsätt tro på Putin.
Citera
2022-04-26, 11:19
Medlem
Citat:
Exakt, hon kan skriva vad som helst och ha vilka åsikter som helst, för att försörja sina barn. Nu trodde hon nazister var inne, men det var en Putin-lögn och hon föll i fällan. Klicka på länken och lär dig mer. Eller fortsätt tro på Putin.
Jag vet att Azovbataljonen har svarta solen som emblem.
Varför tror du dom har det?

Oj vilken hjärntvättad människa du är...
Citera
2022-04-26, 11:25
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Jag vet att Azovbataljonen har svarta solen som emblem.
Varför tror du dom har det?

Oj vilken hjärntvättad människa du är...
En Putin-anhängare, så oväntat, kanske inte ska kalla andra hjärntvättade. Putin tror på allvar att NATO och Väst vill invadera Ryssland, och att han kan ta ett land om han vill. han kommer att ruttna i fängelse under resten av sitt liv, möjligen döms han till döden för krigsbrott liksom 20 nazister dömdes i Nurnberg.

"Svarta solen som emblem", ja det var ju ett tungt vägande skäl. Klicka på länken om du vill få bort din egen hjärntvätt.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-04-26 kl. 11:28.
Citera
2022-04-26, 11:28
Medlem
Citat:
En Putin-anhängare, så oväntat. En Putin-anhängare kanske inte ska använda ordet "hjärntvättad". Putin tror på allvar att NATO och Väst vill invadera Ryssland, och att han kan ta ett land om han vill.

"Svarta solen som emblem", ja det var ju ett tungt vägande skäl. Klicka på länken om du vill få bort din egen hjärntvätt.
Jag kollade bloggen.
Jag lärde mig inget nytt.

Men jag blir uppgiven av att läsa vad alla idioter skriver, lika bra att Sverige kollapsar så du får lära dig vad som var insatsen i detta spel.
Citera
2022-04-26, 11:31
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Jag kollade bloggen.
Jag lärde mig inget nytt.

Men jag blir uppgiven av att läsa vad alla idioter skriver, lika bra att Sverige kollapsar så du får lära dig vad som var insatsen i detta spel.
Nog inte bara jag som tycker att steget från "Svarta solen som emblem" till "bra att Sverige kollapsar" är väldigt stort.
Citera
2022-04-26, 11:34
Medlem
Citat:
Å andra sidan så är det väl sällan någon som mobbas drar upp sin familj, sin fattigdom, hur hårt man jobbat för lite lön, sina BARN. Man argumenterar med sakargument. Men visst, det är inte roligt när mobben går. Och Aschberg har extrem pondus och honom möter man helst inte.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så HIMLA tröttsamt ändå att en människa som behärskar språket inte försvarar sin ståndpunkt utan ta till det som kvinnor brukar göra: gråta. Och tycka synd om sig själv. Och påpeka att hon är mamma.. ensamstående till och med.

Fast där och då fick jag en bild av att känslorna slog ut förnuftet och att hon precis tvärtom inte behärskade språket.

Har du aldrig själv varit i en situation där du plötsligt inser att det här handlar om något annat än sakfrågan och hur satt ur spel man kan bli då?

Citat:
Den sortens beteende vinner inga poäng hos mig som vill att feminister ska visa att de är lika starka som män - annars kan man ju inte räkna med dem när det blåser.

Möjligt att jag missat det men Kajsa har väl inte ingått i den där värsta gruppen av radikalfeminister som alltid hävdat och velat framstå som lika starka som män på det planet. Om det nu ens är en styrka.

Citat:
Kan inte tänka mig en manlig journalist som skulle ha använt samma tillvägagångssätt: brustit i gråt och sen påpekat att han faktiskt är ensamstående pappa.. Hånskratt skulle ha varit den direkta följden.

Fast du bygger ju hela ditt inlägg på att det var ett kalkylerat "tillvägagångssätt".

Vilket jag inte tror det var och jag ser inga som helst problem med att någon visar sina känslor oavsett kön. Tvärtom hade jag nog reagerat mer på om journalistkollektivet hånskrattat åt en ensamstående tvåbarnspappa om han fallit i gråt när Robban frågat: "Vad ska du göra nu?" Efter att han först gått in med all kraft för att mobba ut honom.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-04-26 kl. 11:37.
Citera
2022-04-26, 11:38
Medlem
Citat:
Nog inte bara jag som tycker att steget från "Svarta solen som emblem" till "bra att Sverige kollapsar" är väldigt stort.
Det finns inget att sätta emot när man diskuterar med idioter som dig.
Du är så genomkorkad och så fullkomligt oförmögen till eget tänk så vad man än skriver blir helt meningslöst.

Det är som att försöka lära en höna att bygga en fjärrkontroll.

Du kommer ändå bara bajsa på komponenterna.

Dina åsikter är så idiotiska så dom är inte ens fel, för att ha fel måste man begripa frågan.

Så vandra du vidare i livet helt oförstående om allting, det blir nog bra.
Jag slutar svara dig eftersom du inte ens förstår vad som diskuteras.
Ha de bra 🙂👍
Citera
2022-04-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Att bestämt hävda att biologiskt kön existerar har inte gjort henne poppis i hbtq-vänstern, så jag vet inte om jag håller med.

Inte heller att hon är emot surrogatbarnfabriker..

Men att hon har haft rätt tidigare i vissa frågor gör ju inte att hon sen kan sprida rena lögner utan konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in