Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-26, 05:05
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Flera som blivit bannade innan är redan tillbaka som truckers for freedom, vaccinekritiker och läkare. För att inte tala om shadowbanns.
Trump ryktas på väg tillbaka. Äntligen en platform som inte är genomdränkt av vänsterns totalitära pk bajs.

Ja, vi får hoppas på att det blir bra!

Ser att Tusk tänker låta algoritmerna och källkoden bli open source - så att alla kan se! För transparensens skull.
Citera
2022-04-26, 05:08
  #422
Medlem
Förhoppningsvis innebär detta att den demokratihatande VD:n Parag Agrawal lämnar.
Citera
2022-04-26, 05:09
  #423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Musk startade inte Tesla, han köpte det. Han startade heller inte PayPal. PayPal köpte dock hans företag och Musk krävde att bli CEO för att gå med på dealen. Folk på PayPal blev dock så trötta på Musk att de senare valde att köpa ut honom.

LOL, mm jag vet.. det spelar liksom ingen roll för argumentet om han grundade tesla eller inte.

Han har varit en ledare och drivkraft till att paypal och tesla blev det blev. Att andra inte tycker om honom eller vill ta över förändrar inte den saken.

Det jag svarade på var att han visst "gjort något imponerande någon gång i sitt liv".

Det betyder inte att jag tycker att han är bra för världen, men självklart har han gjort saker framgångsrikt tidigare. Såsom paypal och tesla.
Citera
2022-04-26, 05:11
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Glöm inte SpaceX.

Hur som helst; allt Elon gjort hittills är bara förberedelser. Hans verkliga potential och makt kommer komma när Starlink-nätverket når hela planeten, Tesla har lyckats med sin AI och SpaceX har fått till full återanvändning av raketer. Förutom det har han även Neuralink och Boring Company.

Då är han dominant på ett sätt ingen annan enskild människa tidigare varit.

Jag besvarade bara ett påstående om att Elon musk aldrig skulle ha gjort något imponerande i hela sitt liv. Självklart kan listan göras längre ja. Oavsett vad jag tycker om hans moral eller intentioner så önskar jag att dom idioterna som påstår något annat bara blir blockade som rasmus paludan.
Citera
2022-04-26, 06:10
  #425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Förhoppningsvis innebär detta att den demokratihatande VD:n Parag Agrawal lämnar.

Och att bra män som Trump blir unbanned. Vi har mycket gråt från vänstern att se fram emot
Citera
2022-04-26, 06:22
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Jag förstår vad det betyder. Och Twitter och Flashback har inte yttrandefrihet då de har regler man måste förhålla sig till när man postar. Det är ok för det är privata företag som bestämmer själva vad som gäller på deras plattform. Om jag ställer mig utomhus och bara pratar så har jag nästan full yttrandefrihet med en del undantag.

Fel. Twitter och Facebook är inte bara ”privata företag”. Det är kommunikationsmonopol som enbart kommit dit med hjälp av den amerikanska staten. Twitter och Facebook är som internets ”öppna torg”, och där skall yttrandefrihet gälla. Att ni vänstermänniskor är så känsliga att ni inte ens orkar med att andra har egna åsikter som inte direkt sammanfaller med era egna är det egentliga problemet.
Citera
2022-04-26, 06:24
  #427
Medlem
Globalisterna bölar ikapp nu.

CNN
Reuters
Financial Times
AP
TT

Alla ovanstående är globalisternas nyhetsbyråer/medier med krönikörer och "experter" som
skriker ut att detta "inte kan vara sant" och att "Musk är sämre än sämst".

Citera
2022-04-26, 06:24
  #428
Medlem
När vänsterliberala och globalister gråter - då vet man att något är på rätt väg!
Citera
2022-04-26, 06:39
  #429
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Fel. Twitter och Facebook är inte bara ”privata företag”. Det är kommunikationsmonopol som enbart kommit dit med hjälp av den amerikanska staten. Twitter och Facebook är som internets ”öppna torg”, och där skall yttrandefrihet gälla. Att ni vänstermänniskor är så känsliga att ni inte ens orkar med att andra har egna åsikter som inte direkt sammanfaller med era egna är det egentliga problemet.
Jag är inte vänstervriden.

Det här med att Twitter och Facebook skulle vara ett "öppet torg" (som Musk säger) är lite farligt. Det handlar om en syn på Twitter som ett nationaliserat bolag som då skulle stå helt under statens kontroll (som t ex SVT). Är det vad Musk vill uppnå?

Finns det amerikanska lagar som skyddar Twitters och Facebooks nuvarande respektive marknadspositioner och förbjuder andra aktörer? Nej, det finns det inte. Hade det funnits hade det varit ett monopol. Ni högermänniskor är ändå väldigt snabba på att kalla dessa företag för monopol, utan stöd i fakta. Ni låter mycket som vänstervridna i Sverige, som gnäller om monopol så fort det är ett företag de inte gillar. Ett företag med många marknadsandelar är inte automatiskt ett monopol - det är ett framgångsrikt företag.

Men den här diskussionen är amerikaniserad. Där råder uppfattningen att företag kan ha åsikter och agera politiskt. Åsikterna går ungefär ut på att ett företags företrädare antas vara "för Trump" eller "mot Trump" , vilket inte är mycket till åsikter.
Citera
2022-04-26, 06:42
  #430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag är inte vänstervriden.

Det här med att Twitter och Facebook skulle vara ett "öppet torg" (som Musk säger) är lite farligt. Det handlar om en syn på Twitter som ett nationaliserat bolag som då skulle stå helt under statens kontroll (som t ex SVT). Är det vad Musk vill uppnå?

Finns det amerikanska lagar som skyddar Twitters och Facebooks nuvarande respektive marknadspositioner och förbjuder andra aktörer? Nej, det finns det inte. Hade det funnits hade det varit ett monopol. Ni högermänniskor är ändå väldigt snabba på att kalla dessa företag för monopol, utan stöd i fakta. Ni låter mycket som vänstervridna i Sverige, som gnäller om monopol så fort det är ett företag de inte gillar. Ett företag med många marknadsandelar är inte automatiskt ett monopol - det är ett framgångsrikt företag.

Men den här diskussionen är amerikaniserad. Där råder uppfattningen att företag kan ha åsikter och agera politiskt. Åsikterna går ungefär ut på att ett företags företrädare antas vara "för Trump" eller "mot Trump" , vilket inte är mycket till åsikter.

Självklart är twitter och Facebook skyddade av den amerikanska staten, och självklart sanktioneras människor som försöker starta alternativa plattformar. Se vad som hände med Parler.

Återigen. Varför gråter ni över att andra har egna åsikter? Jag tror inte Musk är någon Messias. Däremot räcker det att han anser att yttrandefrihet är något bra för att jag ska tycka om honom. Det är något som nuvarande tech-monopol oligarker inte tycker. Skriv att det bara finns två kön på twitter och se vad som händer.
Citera
2022-04-26, 06:54
  #431
Medlem
Pecka-s avatar
Kommer han att stänga ner Twitter på sikt?
Citera
2022-04-26, 06:56
  #432
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Förhoppningsvis innebär detta att den demokratihatande VD:n Parag Agrawal lämnar.

Du kan räkna med att det är det första som händer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback