Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-26, 00:39
  #409
Medlem
Det lär ju bli ett Mecca för demagoger nu. Alla ska prata om hur jävla bra hästmedicin är mot covid, och hur JFK jr. är vise president. Stor risk att hela skiten överges och miljarderna rinner ut i sanden.
Citera
2022-04-26, 00:43
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Dagens vänster är som gårdagens vänster.
Det finns en anledning till varför Soviet och hela östblocket föll en gång i tiden,en anledning till att vänsterideologiska länder är helt havererade.Vänstern är en totalitär ideologi,att vänstern skulle vara för ett fritt samhälle är skrattretande.
Dagens liberaler är dock fascister och så var det inte förr när dom faktiskt var för yttrandefrihet etc. Vad hände egentligen med ”liberaler”?
Citera
2022-04-26, 00:51
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Det lär ju bli ett Mecca för demagoger nu. Alla ska prata om hur jävla bra hästmedicin är mot covid, och hur JFK jr. är vise president. Stor risk att hela skiten överges och miljarderna rinner ut i sanden.

Tar han bort block funktionen så försvinner vänstern på en gång.
Citera
2022-04-26, 00:53
  #412
Medlem
Stones avatar
Studio Ett har problem att gilla yttrandefrihet och att en person köper ett så stort social nätverk. Prinsen av Saudi Arabien satt i styrelsen, inte ens det berättar det. Elon säger rätt ut att nu blir det free speech och svensk kommunistmedia har problem med det.
Citera
2022-04-26, 00:57
  #413
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Det lär ju bli ett Mecca för demagoger nu. Alla ska prata om hur jävla bra hästmedicin är mot covid, och hur JFK jr. är vise president. Stor risk att hela skiten överges och miljarderna rinner ut i sanden.
-
Du är i en vänsterextrem bubbla.
Citera
2022-04-26, 00:58
  #414
Medlem
De flesta vänstermänniskor, inklusive mig, hade gärna sett att Trump fick tillbaka sitt twitterkonto. Det var ju fan guld att se vad han hade att säga, en av vår tids största komiker. Musk däremot är en pinsam grifter-tönt som försöker passa in i för många sammanhang. Skaffa barn med Grimes som är ickebinär samtidigt som han postar memes om hur pronomen är bullshit. Han lurar in folk i att investera i crypto trots att det helt uppenbart är ett pyramidspel. Att vara 50 år och miljardär och fortfarande ha ett sådant sjukt bekräftelsebehov, det är riktigt tragiskt. Många desillusionerade fanboys som försvarar honom men jag förutspår att det snart kommer ebba ut, för liksom alla hans andra projekt så kommer detta bli en besvikelse.
Citera
2022-04-26, 01:00
  #415
Medlem
Stones avatar
Vad skall vänstern ta sig till när Trump kommer tillbaka? De kan knappast överge Twitter. Där får de ju sin narsissism tillgodosedd.
Citera
2022-04-26, 01:03
  #416
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Tar han bort block funktionen så försvinner vänstern på en gång.

Han kan börja med mute. Och banna alla som kör kampanjer mot enskild användare. Oavsett så flyr vänstern.
Citera
2022-04-26, 02:08
  #417
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Visst, Elon Musk framstår inte som någon av horden censurivrare som till varje pris vill följa Kinas exempel och utnyttja sociala mediers totalitära potential.

Men vad kan man egentligen förvänta sig?
Även om Musk försöker skapa förändring så har exempelvis amerikanska och europeiska myndigheter en lång rad rad potentiella verktyg för att tvinga fram komformism av företaget.

Jag skulle tro att han kommer vilja decentralisera Twitter-nätverket så att det inte går att stoppa av myndigheter. Vi snackar alltså någon typ av blockkedjeteknik eller liknande.
Citera
2022-04-26, 04:40
  #418
Medlem
Första tanken man får: bra, han ser ut att stå upp för yttrandefriheten!

Men jag avvaktar med att fälla omdömen så här tidigt. Detta kan sluta lite hur som helst.
Jag tror inte på den ökade yttrandefriheten innan jag ser den.
Citera
2022-04-26, 04:52
  #419
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Första tanken man får: bra, han ser ut att stå upp för yttrandefriheten!

Men jag avvaktar med att fälla omdömen så här tidigt. Detta kan sluta lite hur som helst.
Jag tror inte på den ökade yttrandefriheten innan jag ser den.

Flera som blivit bannade innan är redan tillbaka som truckers for freedom, vaccinekritiker och läkare. För att inte tala om shadowbanns.
Trump ryktas på väg tillbaka. Äntligen en platform som inte är genomdränkt av vänsterns totalitära pk bajs.
Citera
2022-04-26, 05:04
  #420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Lite småirriterande när man pratar med någon som verkligen inte har någon aning vad han pratar om.

Anledningen att jag inte nämner SpaceX är delvis för att det inte är ett börsnoterat bolag, så man vet mycket mindre om det. Sedan kan väl även du lista ut att det inte är Elon Musk som har löst raketen själv, men visst, han har betalat det mesta.

Ingen har sagt att det skulle ta 50 år innan elbilar skulle konkurrera, och Musk var som sagt inte ens personen som startade Tesla. Utöver detta så har fortfarande inte Tesla 'self-driving', för med det så anses givetvis level 4 eller level 5.

Tesla har level 2, med andra ord så måste någon sitta och hålla uppkik över bilen. Mercedes har gått om Tesla och har level 3, med andra ord har de redan blivit omsprungna. Till viss del var det för att Musk skulle envisas att inte ha LIDAR, vilket för alla var den överlägsna teknologin men han tyckte det var för dyrt. Därför som inte Tesla kan se skillnad på månen och ett gult ljus.

Uppenbart att du har noll koll på vad du pratar om, utan gillar bara att sitta och suga folks kukar på internet.

Så nej, mycket av det du säger är fortfarande faktuellt felaktigt, men meningslöst att diskutera med någon som har sådan bristande kunskap, läs på först och sedan diskutera.

Vad har du för utbildning? blir orolig för dig om du är seriös!

Nej Elon har knappast gjort det mekaniska arbetet själv, eller målat teslabilarna eller Space x raketerna för hand. Han startade inte heller Tesla nej. so fucking what?

Du säger att han "visserligen betalat för det mesta ingenjörerna gjort" men att han inte gjort något imponerande själv!?

Som entreprenör har han självklart varit drivande och avgjort hur resurser ska investeras och optimeras för att pusslet ska gå ihop, och för att tesla ska gå från vad det var när tog över, till vad det är idag.

Du måste vara en riktigt avundsjuk bitter liten människa som försöker påstå att mannen inte gjort nåt imponerande nånsin.

Personligen gillar jag inte Elons sätt att manipulera världen, eller att han har så mycket makt, men du är ju totalt verklighetsfrånvänd i dina resonemang. Vem tror du att du är själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback