Nu har levalivet dragit in sina björnpolare i tråden igen på fyllan. Schas!
Kom inte här med dina fiatbilar,
Spaggelius. Och jag spotar fortfartande på den galne matemateikerns kinesiska stålpris.
Nädå, ni är så välkomna, men kom gärna med ett par axietips om vad man ska köpa efter kraschelaschen.
Jag köpte lite valaris jag med, och tycker att det är hyfsat trevligt att shortbusen saktar in så att även de slöa stenade barnen hinner med till skolan. Jag missade att ladda på med oljeservice annat än CGG innan de började röra sig så det här är sig perfekt fyfan för leifi.
Schlumberger daskade ju dasen såatt.
Gjorde ju en bossmanöver med cliffs igår så jag har råd med lite nytt gött och forf 1/3 cash.
Nånstans ska oljan komma från.
Det syns viss demand destruction i Alcoas rapport helt klart. Och kinesernas urballning med lockdowns oroar, inte bara för att deras fabriker står still, utan för att folk kommer snart att ta till våld mot makten om de blir hungriga nog.
Matleveranserna i Shanghai sköttes ungefär lika illa som ryska skrotarméns supplylines. Folk hade inte mat och jag såg en video där en klipsk kines fiskade i en damm 30 våningar ner med en drone och flög hem middagen.
Sköts det lika illa i Bejing nu finns risk för uppror på riktigt och då är allt up shit creek.
En lockdown i Anshan skulle å andra sidan bli raketbränsle för stålpriserna internationellt.
Kabelhärvorna plus lite annat småkrafs till nazi-vindkraft-deutchlands kebab- och oligarkbilar (BMW och merca) tillverkas förresten i Ukraina så de står litgrann still just nu. Det bör ha viss negativ effekt på stålefterfrågan.
Min gamla nazi-wagon från jobbet ska doneras till Ukraina och jag ska få en fyrhjulsdriven fårrd.