• 1
  • 2
2022-04-25, 21:07
Medlem
Alltså jag blir fasen galen alltså, min, fru vill ha det så jäkla varmt hemma så jag inte står ut längre. Just nu är det över 24.7 grader c och jag tycker det är outhärdligt! Alltså jag går för det mesta med mjukisar och tischa hemma, men när hon kommer hem så drar hon på värme och pang så svettas jag sönder. Jag har försök att säga att jag inte kan ta av mig mera än inpå skinnet(Ja, jag sitter ofta och kollar tv med shorts och bar överkropp för att det är så varmt) Jag förstår ju att hon inte vill frysa, men nån jäkla måtta får det ju vara? Jag ska väl inte behöva klä av mig kläder för att det ska vara så otroligt varmt inne att jag inte kan vara inomhus? Det kostar pengar, men det anser hon att det är värt. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra, visst det kanske låter som ett troll inlägg men jag lovar det är inte det. Alla våra gäster klagar på att det är supervarmt hemma men ändå. Jag tycker ju att den enkla lösningen är att hon får klä på sig så kan vi ha 22 grader här hemma. Hon sitter alltså nu med brallor, t-shirt, tjock tröja och filt framför tv. Med 24 grader varmt på värmeblåsen på konstant och klagar på att hon fryser! Liksom vad i hela friden kan jag göra? Vad skulle ni gjort, en frusen tjej(Om det nu, finns så, frusna kvinnor här får gärna svara).
Citera
2022-04-25, 21:11
Medlem
Telepatisks avatar
Hon kanske har Hypotyreos, problem med sköldkörteln alltså. Ändå relativt vanligt bland kvinnor.
Citera
2022-04-25, 21:13
Bannlyst
eller järnbrist
Citera
2022-04-25, 21:17
Medlem
Ät mer kött och fett så slipper ni vara så frusna
Citera
2022-04-25, 21:24
Moderator
Maviels avatar
Har hon alltid varit sån eller är det något nytt? Avgörande för svar.

Här är det tvärtom, vill ha det kallt
Citera
2022-04-25, 21:33
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Vet inte vad som är värst jämfört med min situation där tjejen ska ha fönstret i sovrummet öppet året runt. Precis som att jag inte fattar att hon vill ha det för att jag ska krypa närmare i jakt på värme.
Citera
2022-04-25, 21:36
Medlem
Vaskamansagas avatar
Mys mer och ge henne din värme. Kanske ni kan prova göra Wim Hof också.
Citera
2022-04-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Hon kanske har Hypotyreos, problem med sköldkörteln alltså. Ändå relativt vanligt bland kvinnor.
Kanske det, till historien hör också att hennes jobb har det typ svinkallt, kanske typ 18 grader och dom har försökt i flera år att få dit människor att mäta men de påstår att det är normalt.
Citera
2022-04-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Har hon alltid varit sån eller är det något nytt? Avgörande för svar.

Här är det tvärtom, vill ha det kallt
Hm, mjae vet faktiskt inte, kanske inte alltid men länge.. Reagerade när hon efter jobbet på sommaren när det var 25+ ute drog på sig filt och full värme på sommaren. Man ba: OKEJ! Jag går ut!
Citera
2022-04-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskamansaga
Mys mer och ge henne din värme. Kanske ni kan prova göra Wim Hof också.
Då skulle hon nog frysa ihjäl.
Citera
2022-04-25, 21:52
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigaz
Då skulle hon nog frysa ihjäl.

Man kan börja med en varm bastu och sen kyla, det är skönt! Toleransen mot kyla är något man behöver bygga på ganska sakta, likt som att gymma. Blir jobbigt att gå all in på tyngsta vikten första gången.

Men jag fattar, om man redan fryser så är kyla det sista man vill ha. Men bastu, bastu, kör på bastu!
Citera
2022-04-25, 21:52
Medlem
Be henne betala elräkningen så kanske hon ger sig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem