• 4
  • 5
2022-04-26, 16:26
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Kvinnor är jävligt märkliga gällande deras klimathysteri kontra inomhusklimat. Säg åt henne att sänka temperaturen för att rädda planeten.
Citera
2022-04-26, 17:14
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigaz
Källa på det?

Det är allmänbildning men visst.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17929604/
"The thermoneutral ambient temperature for naked and resting humans is ca. 27 degrees C."

https://woolpower.se/en/about-us/clo...-all-weathers/
https://sciencenorway.no/adaptation-...nimals/1397429
https://www.sciencedirect.com/scienc...66123320300763
"From Figs. 6 and 7, it is observed that the influence of thermal resistance on the thermo-neutral environment for inpatients. For example, thermo-neutral temperatures are 28.9°C and 27.1°C at the clothing thermal resistance of 0.6 clo and 1.1 clo respectively for a seated patient with 40 W/m2 metabolic rate at 60% relative humidity"
Senast redigerad av Tropicals 2022-04-26 kl. 17:17.
Citera
2022-04-26, 17:16
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Alltså jag blir fasen galen alltså, min, fru vill ha det så jäkla varmt hemma så jag inte står ut längre. Just nu är det över 24.7 grader c och jag tycker det är outhärdligt! Alltså jag går för det mesta med mjukisar och tischa hemma, men när hon kommer hem så drar hon på värme och pang så svettas jag sönder. Jag har försök att säga att jag inte kan ta av mig mera än inpå skinnet(Ja, jag sitter ofta och kollar tv med shorts och bar överkropp för att det är så varmt) Jag förstår ju att hon inte vill frysa, men nån jäkla måtta får det ju vara? Jag ska väl inte behöva klä av mig kläder för att det ska vara så otroligt varmt inne att jag inte kan vara inomhus? Det kostar pengar, men det anser hon att det är värt. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra, visst det kanske låter som ett troll inlägg men jag lovar det är inte det. Alla våra gäster klagar på att det är supervarmt hemma men ändå. Jag tycker ju att den enkla lösningen är att hon får klä på sig så kan vi ha 22 grader här hemma. Hon sitter alltså nu med brallor, t-shirt, tjock tröja och filt framför tv. Med 24 grader varmt på värmeblåsen på konstant och klagar på att hon fryser! Liksom vad i hela friden kan jag göra? Vad skulle ni gjort, en frusen tjej(Om det nu, finns så, frusna kvinnor här får gärna svara).

Edit: hon kanske är sjuk, har ni tänkt på det?
Citera
2022-04-26, 17:23
Avstängd
Citat:
Alltså jag blir fasen galen alltså, min, fru vill ha det så jäkla varmt hemma så jag inte står ut längre. Just nu är det över 24.7 grader c och jag tycker det är outhärdligt! Alltså jag går för det mesta med mjukisar och tischa hemma, men när hon kommer hem så drar hon på värme och pang så svettas jag sönder. Jag har försök att säga att jag inte kan ta av mig mera än inpå skinnet(Ja, jag sitter ofta och kollar tv med shorts och bar överkropp för att det är så varmt) Jag förstår ju att hon inte vill frysa, men nån jäkla måtta får det ju vara? Jag ska väl inte behöva klä av mig kläder för att det ska vara så otroligt varmt inne att jag inte kan vara inomhus? Det kostar pengar, men det anser hon att det är värt. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra, visst det kanske låter som ett troll inlägg men jag lovar det är inte det. Alla våra gäster klagar på att det är supervarmt hemma men ändå. Jag tycker ju att den enkla lösningen är att hon får klä på sig så kan vi ha 22 grader här hemma. Hon sitter alltså nu med brallor, t-shirt, tjock tröja och filt framför tv. Med 24 grader varmt på värmeblåsen på konstant och klagar på att hon fryser! Liksom vad i hela friden kan jag göra? Vad skulle ni gjort, en frusen tjej(Om det nu, finns så, frusna kvinnor här får gärna svara).

Haha mitt problem också. 20 grader är nice som max hemma, 21 i sovrummet

Men lösningen hos oss är att jag värmer henne helt enkelt. I soffan är det härliga fräscha Kashmir filtar som också är puffade med "Five Oceans - Brillian Clean" med Sandelwood (bra skit).
Och sen mig som kamin så filten glöder och hon blir varm.

Sängen samma. Hon hoppar in och fryser ihjäl men kör direkt lilla skeden och brukar klämma in sina fötter mellan mina lår så de värms som en våffla när vi ligger på sidan.
Då försvinner det värsta snabbt sen. Och till slut är det så varmt så jag inte kan ligga kvar.

Ja enkla sådana saker helt enkelt. Ja man får ta att det kommer iskalla händer och fötter men bara bita ihop och kyl ner själv 😁

Vintertid lite samma. Har finare ullrockar och blir het under när de är helt stängd. Men får ofta öppna och hon hoppar in med händerna runt innanför och värmer sig.

I Amsterdam när det blåser snålt från vattnet får du typ gå så fastklistrade hela vägen.
Citera
2022-04-26, 17:29
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Alltså varför svarar du på min tråd om du ändå inte kommer med något matnyttigt? Har du inget viktigare för dig i ditt liv än att sitta och förstöra trådar med din negativa energi? Jag bad om ett svar, en lösning och tips och råd! Jag kunde tyvärr inte bry mig mindre om pengar än jag redan gör så kom liksom inte och säg att jag är snål, vi har det väldigt bra ekonomiskt ställt så sluta bara.

Okej så bara för att jag är man och hon är kvinna, då ska man enbart lyssna på kvinnan? ett förhållande ska väl vara jämställt? Dina förhållanden kanske inte har sett ut så, men så fungerar iaf ett normalt förhållande(Vårat). Dvs att man lyssnar på varandra och försöker reda ut saker och ting. Tur att det finns människor som faktiskt kan läsa och komma med bra input Angående att jag inte är man så tror jag nog att det är min fru som bestämmer det och inte nån feminist som trollar på flashback = Patetiskt. Men jaja, fortsätt förstöra trådar du. Jag ignorerar dig i framtiden.
Har man det "väldigt bra ekonomiskt" så ställer man inte sådana frågor som du gör. Så enkelt är det. Om du trodde att du hade gott om pengar så är jag ledsen att spräcka din bubbla. Sorry.

Du har säkert ett mycket jämställt förhållande men du verkar inte vilja ta hand om din fru. Detta är inte raketforskning, hon säger att hon fryser och du vill sänka temperaturen för att det ska passa dig. Låter det romantiskt?

Det är ok att bli arg på mig och kalla mig "patetisk". Men det förändrar inte verkligheten. Det enda patetiska här är din uppfattning att du har ett jämställt förhållande med en fru som inte drömmer om något annat.
Citera
2022-04-27, 11:11
Medlem
En likartad frågeställning är hur fn kan folk köra runt med max värme i sina bilar?

Tycker det är ett ganska vanligt problem på vintern. Man får skjuts av någon när det är svinkallt ute. Jag klär mig såklart efter väder och har tjock jacka, halsduk, mössa mm på mig. Så blir man upplockad av en kompis eller kollega som har värmen på MAX. Jag får nästan panik i de situationerna. Man sitter med tjockaste vinterkläderna på sig samtidigt som det är typ 30 grader varmt i bilen. Är för mig helt obegripligt hur dessa människor är funtade.
Citera
2022-04-27, 11:19
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Kanske det, till historien hör också att hennes jobb har det typ svinkallt, kanske typ 18 grader och dom har försökt i flera år att få dit människor att mäta men de påstår att det är normalt.

Korrekt temperatur detta med 18 grader.
För 90% av befolkningen är det en "normaltemperatur" att trivas i.
De 10% som inte trivs i den temperaturen benämns reumatiker, de behöver lite varmare.

Lycka till!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in