Citat:
Ursprungligen postat av
Tigaz
Alltså jag blir fasen galen alltså, min, fru vill ha det så jäkla varmt hemma så jag inte står ut längre. Just nu är det över 24.7 grader c och jag tycker det är outhärdligt! Alltså jag går för det mesta med mjukisar och tischa hemma, men när hon kommer hem så drar hon på värme och pang så svettas jag sönder. Jag har försök att säga att jag inte kan ta av mig mera än inpå skinnet(Ja, jag sitter ofta och kollar tv med shorts och bar överkropp för att det är så varmt) Jag förstår ju att hon inte vill frysa, men nån jäkla måtta får det ju vara? Jag ska väl inte behöva klä av mig kläder för att det ska vara så otroligt varmt inne att jag inte kan vara inomhus? Det kostar pengar, men det anser hon att det är värt. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra, visst det kanske låter som ett troll inlägg men jag lovar det är inte det. Alla våra gäster klagar på att det är supervarmt hemma men ändå. Jag tycker ju att den enkla lösningen är att hon får klä på sig så kan vi ha 22 grader här hemma. Hon sitter alltså nu med brallor, t-shirt, tjock tröja och filt framför tv. Med 24 grader varmt på värmeblåsen på konstant och klagar på att hon fryser! Liksom vad i hela friden kan jag göra? Vad skulle ni gjort, en frusen tjej(Om det nu, finns så, frusna kvinnor här får gärna svara).
Haha mitt problem också. 20 grader är nice som max hemma, 21 i sovrummet
Men lösningen hos oss är att jag värmer henne helt enkelt. I soffan är det härliga fräscha Kashmir filtar som också är puffade med "Five Oceans - Brillian Clean" med Sandelwood (bra skit).
Och sen mig som kamin så filten glöder och hon blir varm.
Sängen samma. Hon hoppar in och fryser ihjäl men kör direkt lilla skeden och brukar klämma in sina fötter mellan mina lår så de värms som en våffla när vi ligger på sidan.
Då försvinner det värsta snabbt sen. Och till slut är det så varmt så jag inte kan ligga kvar.
Ja enkla sådana saker helt enkelt. Ja man får ta att det kommer iskalla händer och fötter men bara bita ihop och kyl ner själv 😁
Vintertid lite samma. Har finare ullrockar och blir het under när de är helt stängd. Men får ofta öppna och hon hoppar in med händerna runt innanför och värmer sig.
I Amsterdam när det blåser snålt från vattnet får du typ gå så fastklistrade hela vägen.