2022-04-25, 21:54
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Be henne betala elräkningen så kanske hon ger sig

Hahahah!!!!!!!!! Hon får ta den
Citera
2022-04-25, 21:54
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Be henne betala elräkningen så kanske hon ger sig

Ändå rimligt
Citera
2022-04-25, 21:56
Medlem
TrueCs avatar
Jo det kan ju bli så med kvinnor av nån anledning..

Det jag kan säga är att när vi flyttade till ett hus helt uppvärmt av golvvärme krävs inte alls samma inomhustemperatur för att hon inte ska frysa.

Vi behövde också ligga så högt, nu nöjer hon sig med nästan 5 grader lägre
Citera
2022-04-25, 21:59
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigaz
Kanske det, till historien hör också att hennes jobb har det typ svinkallt, kanske typ 18 grader och dom har försökt i flera år att få dit människor att mäta men de påstår att det är normalt.
Då är det inte konstigt att hon vill ha 25 grader hemma och få upp kroppsvärmen när hon fryser på jobbet.

18 grader är vad jag har hemma och när jag är borta hos andra som har 22-23 grader känner jag mig som en människa och inte som en isbit.
Senast redigerad av exoticspice 2022-04-25 kl. 22:01.
Citera
2022-04-25, 22:01
Medlem
Citat:
Hm, mjae vet faktiskt inte, kanske inte alltid men länge.. Reagerade när hon efter jobbet på sommaren när det var 25+ ute drog på sig filt och full värme på sommaren. Man ba: OKEJ! Jag går ut!
Detta är nog ett hyfsat vanligt problem.

Sätt henne på plats bara.
Min fru var likadan, ville ha 27+ grader hemma.
Jag ställde in värmen på 20 och någon timme senare blev de svin varmt och hon hade höjt till 30 grader, hon satte även värmen på 30 när det var mitt i sommaren.....

Jag flippade på henne varje gång och sänkte värmen.
tillslut sa jag att vi inte kan bo ihop om hon ska ha de så varmt.
Sen dess har hon inte ändrat värmen utan det är bara jag som har gjort det och den står på 22 grader på vintern och lite kallare på sommaren (luft värmepump) .
Hon går runt i tjocka tossor och tjocktröja och ligger under en filt för det mesta.

Men som jag sa till henne, så varmt är inte normalt och som du själv säger så kan vi bara ta av oss såpass Mycket medans hon kan klä på sig.
Senast redigerad av Cozi 2022-04-25 kl. 22:06.
Citera
2022-04-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Ändå rimligt
Vi har gemensam ekonomi.
Citera
2022-04-25, 22:04
Medlem
Citat:
Alltså jag blir fasen galen alltså, min, fru vill ha det så jäkla varmt hemma så jag inte står ut längre. Just nu är det över 24.7 grader c och jag tycker det är outhärdligt! Alltså jag går för det mesta med mjukisar och tischa hemma, men när hon kommer hem så drar hon på värme och pang så svettas jag sönder. Jag har försök att säga att jag inte kan ta av mig mera än inpå skinnet(Ja, jag sitter ofta och kollar tv med shorts och bar överkropp för att det är så varmt) Jag förstår ju att hon inte vill frysa, men nån jäkla måtta får det ju vara? Jag ska väl inte behöva klä av mig kläder för att det ska vara så otroligt varmt inne att jag inte kan vara inomhus? Det kostar pengar, men det anser hon att det är värt. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra, visst det kanske låter som ett troll inlägg men jag lovar det är inte det. Alla våra gäster klagar på att det är supervarmt hemma men ändå. Jag tycker ju att den enkla lösningen är att hon får klä på sig så kan vi ha 22 grader här hemma. Hon sitter alltså nu med brallor, t-shirt, tjock tröja och filt framför tv. Med 24 grader varmt på värmeblåsen på konstant och klagar på att hon fryser! Liksom vad i hela friden kan jag göra? Vad skulle ni gjort, en frusen tjej(Om det nu, finns så, frusna kvinnor här får gärna svara).

Kvinnor är känsliga för att få UVI pga att sitta kallt.
Citera
2022-04-25, 22:20
Medlem
Finns kärringar på mitt jobb där ungefär 30% av deras persona är att de alltid fryser.

Ts, 21 grader är en rimlig inomhustemp. Hon får ha på sig mer kläder
Citera
2022-04-25, 22:35
Medlem
maxatdunders avatar
Jag kunde inte ens duscha i samma temperatur som mitt ex, det var skållande hett och jag förstod inte hur hon lyckades duscha så varmt.
Citera
2022-04-25, 22:36
Medlem
TouchMyShadows avatar
Jösses. Köp kläder till henne. En flanellpyjamas och fleecemorgonrock som hon kan skutta runt i. Införskaffa en toppluva med. Glöm inte inneskor. Sen att hon rör sig. Så blodcirkulationen kommer igång.
Citera
2022-04-25, 23:14
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Låter som att du är en snål jävel som vill ha det kallt. Kvinnor blir inte varma av pengar på banken. Håll frun din nöjd så ska du se att livet blir lättare för dig.
Citera
2022-04-25, 23:15
Medlem
Sladdarens avatar
Hört nånstans att det är inte hälsosamt men överdriven strålvärme, bättre att klä sig varmt än att höja tempen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in