2022-04-22, 01:31
  #39049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeIslamillegal
Ska vi byta spelsystem så behöver vi byta tränare. Man måste veta hur man spelar 343-433 och det tvekar jag på att Janne vet.
Precis, och därför ska han bort!
Citera
2022-04-24, 00:32
  #39050
Medlem
Aston Villa håller på att köpa loss Robin Olsen. Han är ju andra målvakt där pga hård konkurrens med en av PL's bästa målvakter före sig så hur kommer han stå sig i landslaget framöver tror ni? Ska vi ha en bänkvärmare som första målvakt? Han visar ju dessutom prov på girighet snart slut som väljer pengar och smicker från Gerrard framför speltid i en annan klubb. Låg moral.

Helander snart i Villa också btw om vi får tro ryktena. Känner Gerrard ni vet.
__________________
Senast redigerad av TrippieDead 2022-04-24 kl. 00:34.
Citera
2022-04-24, 00:47
  #39051
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Sist Näzan startade gick det lika dåligt. Till och med sämre eftersom Georgien är ett betydligt sämre lag än Polen. Lägg ner zlatanismen, den är utdaterad nuförtiden.
Ja men tacka fan för det. Tror Du han skulle slita ut sig i den åldern när får ynka knappt 10 minuter på sig. Zlatan har aldrig gjort succe i landslaget men det är inte hans fel. Han har helt enkelt inga spelar runt sig som ens kommer i närheten likt de han har i sina klubblag.
Och jag håller med Dig Zlatanismen går verkligen mot sitt slut. Men med den åldern ska det ju vara så.
Någon ny spelare likt honom får vi statistiskt aldrig mer uppleva i Sverige för så få är vi.
Han blir ihågkommen av de som verkligen älskar fotboll och som grävt ner jantelagen att en av de största vi haft. Och i omvärlden likaså fast där finns ju någontill.
Att Zlatan i dag driver med sig själv och säger att han är bäst inför press o dylikt. De har han råd med. Han tar inte sig på så stort allvar själv men en talang att trilla en foboll kan ingen ta ifrån honom.
Citera
2022-04-24, 01:27
  #39052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Ja men tacka fan för det. Tror Du han skulle slita ut sig i den åldern när får ynka knappt 10 minuter på sig. Zlatan har aldrig gjort succe i landslaget men det är inte hans fel. Han har helt enkelt inga spelar runt sig som ens kommer i närheten likt de han har i sina klubblag.
Och jag håller med Dig Zlatanismen går verkligen mot sitt slut. Men med den åldern ska det ju vara så.
Någon ny spelare likt honom får vi statistiskt aldrig mer uppleva i Sverige för så få är vi.
Han blir ihågkommen av de som verkligen älskar fotboll och som grävt ner jantelagen att en av de största vi haft. Och i omvärlden likaså fast där finns ju någontill.
Att Zlatan i dag driver med sig själv och säger att han är bäst inför press o dylikt. De har han råd med. Han tar inte sig på så stort allvar själv men en talang att trilla en foboll kan ingen ta ifrån honom.
Ingen mer narcissistiskt störd jugge i landslaget som sprider olycka runt omkring sig låter som en bra deal i mina öron. Jag skiter i enstaka prestationer på planen. Han har spridit otur med sig går inte att förneka.

Lagkamraterna är inte det stora problemet utan det är hans personlighet som borderline-diva alla har haft svårt för. Han sparkar Cassano i ansiktet för skoj skull. Säger en del om hur störd han är.
Citera
2022-04-25, 08:11
  #39053
Medlem
OvissFramtids avatar
I helgen startade Gudmundsson som fullfjädrad vänsterback återigen och gjorde det bra, det tidigare snacket om att han fungerar bättre som wingback kan vi alltså lägga åt sidan nu. I podcasten Lundh uppmärksammas också hans frånvaro i landslaget:

Citat:
Vänsterbacken Gabriel Gudmundsson har etablerat sig i franska Lille.
Men från det svenska A-landslaget är det knäpptyst.
- Jag tycker att jag är redo för det klivet, säger Gudmundsson i podcasten Lundh.

Sverige stöp i VM-playoff mot Polen i mars och därmed blir det inget VM i höst. Nästa uppgift för herrlandslaget är Nations League i juni med fyra matcher och sedan två i september.

Frågan är om Gabriel Gudmundsson har en plats när landslaget startar om efter VM-missen. Vänsterbacken flyttade från Groningen till Lille och efter en höst med mindre speltid har det blivit mer och mer. Under söndagen startade Gudmundsson och spelade 90 minuter när Lille slog Strasbourg med 1-0. Totalt har han nu varit involverad i 32 tävlingsmatcher varav 17 från start.

- Det är såklart mer än vad man trott. Jag tycker att jag passar in bra och passar in bättre och bättre desto mer jag får spela, säger Gabriel Gudmundsson i podcasten Lundh.

Hur har tillvaron varit om du ser sju månader tillbaka?
- För min del har det varit bra och jag tycker att jag tagit kliv i min utveckling sen jag kom hit, samlat på mig erfarenhet och även fått spela en del så att överlag är det väl bra.

Du har sagt att nästa mål är landslaget, hur var det att följa VM-playoff och inte vara med?
- Jag har alltid tittat på landslaget och det var såklart väldigt tråkigt med det som hände.

Trots allt så var du ett namn som det snackades om och det nåddes säkert du också av? Att en del hade velat sett dig där om man ser till den utvecklingen du har haft. Hur är det att höra att folk tycker att du ska vara med?
- Det är ingenting jag lägger fokus på men det är klart att man uppskattar när folk ser att man gör det bra här också. Sen har jag alltid varit väldigt noggrann med att fokusera på saker som jag kan påverka. Och det är ju att vara i Lille, se till att göra bra ifrån mig här och sen får man se vad som händer.

Vilken kontakt har du med Janne Andersson som väl tränade din pappa en gång i tiden?
- Jag har ingen kontakt med honom.

Fortfarande ingen kontakt alls?
- Nej, vi har inte pratat.

Har du hört av någonting från Peter Wettergren?
- Nej.

Vi har en ung kille som drömmer om landslaget och alltid följt sitt land från sidan, gör det bra i en storklubb i en toppliga och som dessutom har många spännande egenskaper på en position där vi är ganska svaga. Detta räcker inte för Janne som förlitar sig på sina vapendragare i Martin Olsson som är passé och saknar utvecklingspotential. Janne har fortfarande inte ringt och grattat Gabriel för sin framgång, inte ens förmått sig att höra av sig och säga att "Vi har koll på dig".

Nej Janne visar sin rätta sida mer och mer, det är något som inte stämmer med honom och landslagsledningen.

Jag skrev ett argsint inlägg i samband med matcherna mot Tjeckien och Polen där jag ifrågasatte det galna i att ta ut 8 spelare som kan spela som anfallare och inte ta ut Gabriel när vi har 2 skadedrabbade vänsterbackar i Augustinsson och Olsson. Och Bengtsson som varit tredjeval senaste tiden. Där de två senare närmar sig 35 års åldern och tillhör Allsvenska klubbar. Med tanke på Gudmundsson's flexibilitet och förmåga att spela på ytterligare 2 positioner är det helt oförståeligt att Janne och pajasarna inom ledningen hållit och fortsätter hålla honom utanför.

Janne's månadslön ligger på ca 300.000 +- och nu när landslaget inte spelar och inte gjort på 3 månader när NL-matcherna bär av i juni undrar jag vad han gör för att förtjäna den lönen? Hans arbetsuppgifter ligger väl i att scouta utlandsproffsen och ha en någorlunda kontakt med dessa? Vad gör han för göra sig förtjänt av lönen han lyfter? Jag såg honom på läktaren på TV när DIF spelade mot Norrköping tror jag det var. Tycker Janne det är roligare att sitta och trycka hemma i Sverige och följa den inhemska bländande fotbollen medan vi har utlandsproffs som gör det bra i toppligorna?

Jannes fotbollsdemens gör sig uppenbar gång på gång. Efter att ha varit en stor försvarare och hyllare av Janne har jag nu tappat mycket av förtroendet som fanns för honom. Han skadar just nu mer än vad han gör nytta.

Jag hade till och med en mardröm för några dagar sedan om landslaget, vaknade upp kallsvettig med hög puls av nyheten att Janne startade med Marcus Berg, Thelin och Toivonen på topp i en NL-match i juni. Det är fan inte normalt att ha mardrömmar om fotbollslandslaget. Det har Janne åsamkat mig.

Kan fortsatt inte släppa hans hjärndöda taktik efter underläget mot både Grekland och Polen i slutminuterna. Och varje gång jag ser clownen Håkan Sjöstrand på TV vill jag spy. Han är en stor anledning till att det spårade ur totalt.
Citera
2022-04-25, 08:16
  #39054
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Ja men tacka fan för det. Tror Du han skulle slita ut sig i den åldern när får ynka knappt 10 minuter på sig. Zlatan har aldrig gjort succe i landslaget men det är inte hans fel. Han har helt enkelt inga spelar runt sig som ens kommer i närheten likt de han har i sina klubblag.
Och jag håller med Dig Zlatanismen går verkligen mot sitt slut. Men med den åldern ska det ju vara så.
Någon ny spelare likt honom får vi statistiskt aldrig mer uppleva i Sverige för så få är vi.
Han blir ihågkommen av de som verkligen älskar fotboll och som grävt ner jantelagen att en av de största vi haft. Och i omvärlden likaså fast där finns ju någontill.
Att Zlatan i dag driver med sig själv och säger att han är bäst inför press o dylikt. De har han råd med. Han tar inte sig på så stort allvar själv men en talang att trilla en foboll kan ingen ta ifrån honom.

Snacket om att Zlatan aldrig haft bra spelare runt sig i landslaget som i klubblagen stämmer men bara till viss del. Under början och slutet av 00-talet hade han toppspelare som Ljungberg, Henke, Mellberg och Wilhelmsson i laget men uträttade aldrig någonting. Den enda mörka perioden som det påståendet går att associera med är väl den under Hamrén när vi inte hade någon annan stjärna som stack ut som Zlatan. Konstigt nog gjorde han det bättre i landslaget då. Nu går det väl inte att klaga på spelarmaterialet och komma med samma påstående längre.
Citera
2022-04-25, 09:49
  #39055
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Man kan säga vad man vill om Karlströms satsning som orsaka straffen, men utöver det så har Karlström visat att han är mer komplett än Koffe som centralmitt. Koffe har på senaste 1,5 åren visat väldigt lite av sin kreativitet som han besitter, han kan driva förbi 2 spelare för att sen göra en bakåt eller sidledspass.

Bara det inte blir en vana med att Karlström drar på sig straffar och onödiga frisparkar så ser jag gärna att han tar Koffes plats.

Svanberg är den som ska ersätta fröken Olsson.
Citera
2022-04-25, 10:02
  #39056
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Ja men tacka fan för det. Tror Du han skulle slita ut sig i den åldern när får ynka knappt 10 minuter på sig. Zlatan har aldrig gjort succe i landslaget men det är inte hans fel. Han har helt enkelt inga spelar runt sig som ens kommer i närheten likt de han har i sina klubblag.
Och jag håller med Dig Zlatanismen går verkligen mot sitt slut. Men med den åldern ska det ju vara så.
Någon ny spelare likt honom får vi statistiskt aldrig mer uppleva i Sverige för så få är vi.
Han blir ihågkommen av de som verkligen älskar fotboll och som grävt ner jantelagen att en av de största vi haft. Och i omvärlden likaså fast där finns ju någontill.
Att Zlatan i dag driver med sig själv och säger att han är bäst inför press o dylikt. De har han råd med. Han tar inte sig på så stort allvar själv men en talang att trilla en foboll kan ingen ta ifrån honom.

Jag gillade Zlatan som fotbollsspelare fram t.o.m United-tiden. Han borde lagt av efter skadan och inte stuckit till USA.

Som människa tappade jag honom vid hans fjanteri vid staty avtäckning.
Citera
2022-04-25, 20:05
  #39057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Svanberg är den som ska ersätta fröken Olsson.

Givetvis håller jag Svanberg högst upp tillsammans med Ekdal bland centralmittfältare. Svanberg är bättre redan bättre än Olsson i princip på alla sätt och vis och spelar i en betydligt bättre liga till vardags, Olsson är dessutom bänkad och kritiserad i Anderlecht numera.

Jag påstår inte att Karlström ska ha någon startplats eller är någon superspelare, poängen är mer att jag hellre tar med honom än Olsson då Karlström har visat sig vara betydligt nyttigare.
__________________
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2022-04-25 kl. 20:16.
Citera
2022-04-25, 22:53
  #39058
Medlem
Lundbondens avatar
Lewicki är tillbaka och dominerar som vanligt. Given i Nations Cup.
Citera
2022-04-26, 02:58
  #39059
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Lewicki är tillbaka och dominerar som vanligt. Given i Nations Cup.

Jag förundras än idag över att Gustav Svensson alltid gått före. Haha!
Citera
2022-04-26, 11:21
  #39060
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag förundras än idag över att Gustav Svensson alltid gått före. Haha!

Nu har ju iofs Lewicki tackat nej till landslaget fler gånger än någon annan aktiv spelare, så det kan ju spela in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in