Citat:
Det är faktiskt absurt. Hoppas inte han blir en ny Wendt. Tror Gudmundsson kommer bli bättre men när Wendt dunkade på i Gladbach runt 2014 var han betydligt bättre än M.Olsson och Pierre.
I helgen startade Gudmundsson som fullfjädrad vänsterback återigen och gjorde det bra, det tidigare snacket om att han fungerar bättre som wingback kan vi alltså lägga åt sidan nu. I podcasten Lundh uppmärksammas också hans frånvaro i landslaget:
Vi har en ung kille som drömmer om landslaget och alltid följt sitt land från sidan, gör det bra i en storklubb i en toppliga och som dessutom har många spännande egenskaper på en position där vi är ganska svaga. Detta räcker inte för Janne som förlitar sig på sina vapendragare i Martin Olsson som är passé och saknar utvecklingspotential. Janne har fortfarande inte ringt och grattat Gabriel för sin framgång, inte ens förmått sig att höra av sig och säga att "Vi har koll på dig".
Nej Janne visar sin rätta sida mer och mer, det är något som inte stämmer med honom och landslagsledningen.
Jag skrev ett argsint inlägg i samband med matcherna mot Tjeckien och Polen där jag ifrågasatte det galna i att ta ut 8 spelare som kan spela som anfallare och inte ta ut Gabriel när vi har 2 skadedrabbade vänsterbackar i Augustinsson och Olsson. Och Bengtsson som varit tredjeval senaste tiden. Där de två senare närmar sig 35 års åldern och tillhör Allsvenska klubbar. Med tanke på Gudmundsson's flexibilitet och förmåga att spela på ytterligare 2 positioner är det helt oförståeligt att Janne och pajasarna inom ledningen hållit och fortsätter hålla honom utanför.
Janne's månadslön ligger på ca 300.000 +- och nu när landslaget inte spelar och inte gjort på 3 månader när NL-matcherna bär av i juni undrar jag vad han gör för att förtjäna den lönen? Hans arbetsuppgifter ligger väl i att scouta utlandsproffsen och ha en någorlunda kontakt med dessa? Vad gör han för göra sig förtjänt av lönen han lyfter? Jag såg honom på läktaren på TV när DIF spelade mot Norrköping tror jag det var. Tycker Janne det är roligare att sitta och trycka hemma i Sverige och följa den inhemska bländande fotbollen medan vi har utlandsproffs som gör det bra i toppligorna?
Jannes fotbollsdemens gör sig uppenbar gång på gång. Efter att ha varit en stor försvarare och hyllare av Janne har jag nu tappat mycket av förtroendet som fanns för honom. Han skadar just nu mer än vad han gör nytta.
Jag hade till och med en mardröm för några dagar sedan om landslaget, vaknade upp kallsvettig med hög puls av nyheten att Janne startade med Marcus Berg, Thelin och Toivonen på topp i en NL-match i juni. Det är fan inte normalt att ha mardrömmar om fotbollslandslaget. Det har Janne åsamkat mig.
Kan fortsatt inte släppa hans hjärndöda taktik efter underläget mot både Grekland och Polen i slutminuterna. Och varje gång jag ser clownen Håkan Sjöstrand på TV vill jag spy. Han är en stor anledning till att det spårade ur totalt.
Vi har en ung kille som drömmer om landslaget och alltid följt sitt land från sidan, gör det bra i en storklubb i en toppliga och som dessutom har många spännande egenskaper på en position där vi är ganska svaga. Detta räcker inte för Janne som förlitar sig på sina vapendragare i Martin Olsson som är passé och saknar utvecklingspotential. Janne har fortfarande inte ringt och grattat Gabriel för sin framgång, inte ens förmått sig att höra av sig och säga att "Vi har koll på dig".
Nej Janne visar sin rätta sida mer och mer, det är något som inte stämmer med honom och landslagsledningen.
Jag skrev ett argsint inlägg i samband med matcherna mot Tjeckien och Polen där jag ifrågasatte det galna i att ta ut 8 spelare som kan spela som anfallare och inte ta ut Gabriel när vi har 2 skadedrabbade vänsterbackar i Augustinsson och Olsson. Och Bengtsson som varit tredjeval senaste tiden. Där de två senare närmar sig 35 års åldern och tillhör Allsvenska klubbar. Med tanke på Gudmundsson's flexibilitet och förmåga att spela på ytterligare 2 positioner är det helt oförståeligt att Janne och pajasarna inom ledningen hållit och fortsätter hålla honom utanför.
Janne's månadslön ligger på ca 300.000 +- och nu när landslaget inte spelar och inte gjort på 3 månader när NL-matcherna bär av i juni undrar jag vad han gör för att förtjäna den lönen? Hans arbetsuppgifter ligger väl i att scouta utlandsproffsen och ha en någorlunda kontakt med dessa? Vad gör han för göra sig förtjänt av lönen han lyfter? Jag såg honom på läktaren på TV när DIF spelade mot Norrköping tror jag det var. Tycker Janne det är roligare att sitta och trycka hemma i Sverige och följa den inhemska bländande fotbollen medan vi har utlandsproffs som gör det bra i toppligorna?
Jannes fotbollsdemens gör sig uppenbar gång på gång. Efter att ha varit en stor försvarare och hyllare av Janne har jag nu tappat mycket av förtroendet som fanns för honom. Han skadar just nu mer än vad han gör nytta.
Jag hade till och med en mardröm för några dagar sedan om landslaget, vaknade upp kallsvettig med hög puls av nyheten att Janne startade med Marcus Berg, Thelin och Toivonen på topp i en NL-match i juni. Det är fan inte normalt att ha mardrömmar om fotbollslandslaget. Det har Janne åsamkat mig.
Kan fortsatt inte släppa hans hjärndöda taktik efter underläget mot både Grekland och Polen i slutminuterna. Och varje gång jag ser clownen Håkan Sjöstrand på TV vill jag spy. Han är en stor anledning till att det spårade ur totalt.