Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Om jag förstått saken rätt är det alltså ett korttidskontrakt för Potter över det återstående VM-kvalet samt eventuellt playoff, som automatiskt förlängs om vi skulle ta oss till VM?
Chansen att nå VM känns ju rätt så minimal, i och med att vi lär få (för) tufft motstånd i playoff, då vi knappast lär klara andraplatsen i kvalgruppen (tack, JDT).
Säg att Potter inte lyckas baxa landslaget till VM-slutspelet (vilket väl ingen som är någorlunda realistisk egentligen tror på), får han i det läget gå och vi är tillbaka på ruta ett igen, eller vad tänker förbundet i ett sådant scenario?
Jag tror för övrigt inte att Potter är den magiska lösningen på landslagets problem. Skulle bli förvånad om han gör några större förändringar i trupputtagningar osv, det lär nog bli ungefär samma manskap som JDT tog ut. Spelmässigt har vi nog att förväntas oss lite mer defensiv balans (av självklara orsaker), men jag blir förvånad om vi ser något spelmässigt revolutionerande direkt i första matchen.
Trupputtagningen lär inte ändras jättemycket nej, vi har ju dom spelarna vi har. Som någon nämnde ovanför, möjligtvis att typ Cajuste och Svanberg, om dom nu har gått bra/ok i sina klubblag, kan komma tillbaka.
Men spelmässigt så både hoppas och tror jag på nått revolutionerande om vi jämför med JDT. Inte en chans att Potter fortsätter med kamikazefotbollen som JDT körde, så där lär det bli något som närmar sig revolutionerande.