2022-04-25, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Jo visst. Men samtidigt behöver man neutralisera sådant som borde vara självklart att kunna tala om genom att pusha gränserna. Åtminstone att det haglar samma typ av retorik som Ebba använder sig utav. Och att det kommer från flera håll.

Men med proffsighet i behåll.
Är man ute efter att vara med och normalisera en ändring i det politiska klimatet så kommer motstånd som ett brev på posten.
Att åtminstone möta externt motstånd ska vara förväntat i hennes läge. Däremot ska ledningen - och hon själv - ha säkrat att det finns en stabil grund att stå på som motverkar behovet av ideologisk reträtt i form av efterhandskonstruktioner eller damage-controll genom att utspelet redan från första stund paketerats på ett tillräckligt proffsigt sätt.
Citera
2022-04-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Det är just att rätta mig. Men bara för att ha kul så är Morgan 157 och Kristersson 168. Det är inte längden jag ute efter utan att det ger kvinnorna en s.k. översittarroll eller härskardito som de troligtvis inte behöver.
Jag har för mig att Kristersson sagt att han är 169.5 cm, men kanske önsketänkande?
Citera
2022-04-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Är man ute efter att vara med och normalisera en ändring i det politiska klimatet så kommer motstånd som ett brev på posten.
Att åtminstone möta externt motstånd ska vara förväntat i hennes läge. Däremot ska ledningen - och hon själv - ha säkrat att det finns en stabil grund att stå på som motverkar behovet av ideologisk reträtt i form av efterhandskonstruktioner eller damage-controll genom att utspelet redan från första stund paketerats på ett tillräckligt proffsigt sätt.

Ja eller att man lär sig att fräsa ifrån när folk kommer med omskrivningar av det man har sagt. Anmäl dom för förtal.
Citera
2022-04-25, 09:37
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Vad Ebba sannolikt menade är att polisen ska tillåtas skjuta skarpt mot de personer som ursinningslöst angriper poliser på ett sätt som allvarligt riskerar deras liv och hälsa. Detta skulle jag bedöma redan är möjligt, och juridiskt skulle sannolikt en polis som öppnat verkanseld mot en person som kastar gatsten eller molotovcocktails gå fri från ansvar om rätten bedömer att åtgärden att skjuta verkanseld stod i proportion till risken för polisen att skadas eller dödas.

En betydligt mer vuxen tolkning än de rambofantasier som vänstern släppt loss på. De fantasierna kommer sannolikt från deras egna våldsfantasier. Svensk polis skjuter inte vilt från höften som vänstern här verkar tro. De har faktiskt träning. Vanligtvis skjuter man först varningsskott i luften, sedan mot ben och sist mot kroppen om möjlighet finns. Vantolkningarna i tråden (och media) tyder på politisk kampanj eller oreda på hjärnkontoret.
Citera
2022-04-25, 09:38
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Ebba kanske vinner billiga röster. Men jag tror alla andra tycker hon är allt bra puckad. Vilket konstigt uttalande från henne. Dessa stockholmare som sitter tryggt i värmen...
Hon vinner många röster. Hon är ju den enda som vågar stå rakryggad och säga det alla tänker.

De flesta skäms ju över vår fega polis som inte klarar av att lösa upp ett kafferep utan att någon av deras bilar blir uppbrända eller uniformer stulna.

Alla svenskar vill få ett slut på muhammedanernas övertagande av det svenska samhället.

Ebba är inte stockholmare. Hon kommer från och bor i Uppsala.
Citera
2022-04-25, 09:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Då får jag fråga igen eftersom du inte kunde svara.

Var står det att hon sagt att polisen ska skjuta in i folkmassan?
Har hon inte sagt, men varför inte skarp, varför inte 100 skadade. I vilket läge ska de separera och skjuta en och en?
Citera
2022-04-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Visa först var hon sagt att polisen ska skjuta rakt in i folkmassan så vi snacka sen. Det är något polisen aldrig gör och ingen har frågat efter det heller. Vad du tolkar in för ”andemening” är dina fanatiser.
Inte alls men du verkar fantisera friskt. För jag har aldrig påstått att hon sagt det du påstår att jag sagt. Men andemeningen är klar. Ebba vill skada folk..
Citera
2022-04-25, 09:44
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Har hon inte sagt, men varför inte skarp, varför inte 100 skadade. I vilket läge ska de separera och skjuta en och en?

Kanske när de kastar sten mot någon polis? Ett skott i benet lär minska på stenkastandet.
Citera
2022-04-25, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uluchsheniye
Hon vinner många röster. Hon är ju den enda som vågar stå rakryggad och säga det alla tänker.

.
Det är bara folk som är lika sjuka som Ebba som tånker och säger så! Långt ifrån alla alltså!
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-04-25 kl. 09:47.
Citera
2022-04-25, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej. När inte ens polisen håller med så är det uppenbart att häxan är ute och cyklar..

Oavsett vad du tycker så är det var jag tycker - Ebba Busch har en poäng.

Svensk polis är feg. Regeringen är feg.

Utvisa ALLA som deltog i upploppet. Inkl deras jävla släkt. Ut med skiten ur vårt land.
Citera
2022-04-25, 09:49
Medlem
YP4XQs avatar
Varför har polisen vapen om inte användas för sånt här? Det är som militären skulle flyga med lösa skott och möta en invasion.
Citera
2022-04-25, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag och de flesta förstod precis vad hon sa och menade. Du verkar inte ha gjort det. Ebba är en skogstokig psykopat och du försvarar henne..

Det är just det du skriver som ger otäcka associationer till envåldshärskare. Söndra och peka ut specifika grupper för att orsaka motsättningar bara hon kan få slut på. Med alla sådana medel, som övervåld och andra medel som demokratiska ledare inte kan använda.

Putin legitimerade sitt krig med Ukraina med generaliseringar om att de var alla nazister, och diskriminerade ryssar, en osanning som är lika befängd som när Ebba Busch påstår att det kan skjutas skarpt mot 100 islamister, då det sunda förnuftet var att det var blandad skara med folk. Det enda de hade gemensamt var olika orättvisor de tycker de varit utsatta för. I en mix av hat mot polisen och Sverige.

Ebba Busch tabbe var att hon talade tydligt om islamister. Där hon bestämde att de som deltar i kravallerna tillhör en specifik grupp, dömda på förhand. Ett ord som islamister, som ska legitimera att de blir lovligt byte, där hon inte reflekterar över colleteral damage.

När det ska förklaras för mig att jag inte hör det jag hör, och att den person som sa det, menade något annat än det jag hörde, vet jag att det inte är fel på min hörsel eller förstånd. Jag ser som dig, att vi har med en psykopat att göra eller med en person med ett autismspektrumtillstånd. Med allvaret att hon skyddas av KD, i ett demokratiskt land

Ebba Busch uppfattar inte lagar som förtal, dess konsekvenser, hon ser inte en åldrings livssituation och utsatthet när hon ska lösa sitt livspussel, hon kränker de som deltar i kravallerna värre än Paludan då hon kallar dem för islamister som man ska skjuta. Hon förstår inte hur hon uppfattas av omgivningen, och vilken sorts likasinnade som ser henne som ledare.

(Gemensamt för alla autismspektrumtillstånd är begränsningar i social kommunikation, socialt samspel, beteenden, intressen och aktiviteter. Personer med autismspektrumtillstånd har begränsningar i social kommunikation och socialt samspel, och begränsade beteenden, intressen och aktiviteter.)
Senast redigerad av Vresrosen 2022-04-25 kl. 09:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in