2022-04-24, 22:37
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om du har den uppfattningen ska du inte gå på odemokratiskt skitsnack från en skitsnackare.

Det finns borgerlig politik, som med lag kan göra Sverige obeboeligt för kriminella och islamister.

Om du vill att Sverige ska vara en del av den civiliserade världen, ska vi inte lockas till att använda ociviliserade metoder. I USA åker folk som inte har medborgarskap ut för minsta lilla brott. För att få medborgarskap måste man uppfylla flera självklara kriterier.

https://www.uscis.gov/forms/explore-my-options/become-a-us-citizen-through-naturalization

To apply for naturalization to become a U.S. citizen, you must:

Eligibility

- Be at least 18 years of age at the time you file the application;

- Have been a lawful permanent resident for the past three or five years (depending on which naturalization category you are applying under);

- Have continuous residence and physical presence in the United States;

- Be able to read, write, and speak basic English;

- Demonstrate good moral character;

- Demonstrate a knowledge and understanding of U.S. history and government;

- Demonstrate a loyalty to the principles of the U.S. Constitution; and

- Be willing to take the Oath of Allegiance.
Diskussionen handlade om upploppsmakare och att jag anser att det är ok att straffa dem som deltar och är med i upploppet men som inte aktivt kastar eller förstör något. Att helt enkelt ansluta sig till upploppet är lila skadligt enligt mig för det gör upploppet större.

Personen jag pratade med ansåg att jag hade fel.
Citera
2022-04-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Polisen har visat sig undermålig de senaste 10 åren. De behöver dig en politisk uppsträckning från oppositionen alla dagar i veckan. Vi betalar skatt och vi betalar med otrygghet för att polisen inte klarar av att lösa brott eller ens bryr sig om att utreda brott. Så blondinen har all rätt att ryta till.

Politiker fattar korkade beslut om och om igen och politiker slipper utföra alla korkade beslut, Det får folket göra, oavsett om det handlar om sjukvård, polisen, rättsväsendet eller annat.

Ebba och Kd är inget undantag. Hon är snarare en i mängden av politiker som med högt tonläge påstår att allt alltid är någon annan politikers fel. Trots att hennes parti är del ansvariga för att det ser ut som det gör i samhället idag. Alliansens åtta år och dagens regering är alltså i allra högsta grad ansvariga för precis allt som sker i samhället idag ?

För inte kan väl Ebba peka ut vilka unga som växte upp under Alliansens åtta år och vilka som växt upp under detta styret ?

För egen del begår jag inga kriminella handlingar oavsett regering. Kanske har det mer med det personliga ansvaret att göra, än vilka politiker som styr skutan ?
Citera
2022-04-25, 00:11
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Man kan undra, hade Jesus varit överens med Ebba Bus? 😄

Vända andra kinden till, gevärskolven...
Citera
2022-04-25, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Polisförbundet håller med mig, Ebba Bush hör inte hemma i en rättsstat. Kan du räkna upp andra Europeiska länder som skjuter skarpt mot demonstranter?
Bush har tappat verklighetsförankringen, hon hoppade över alla andra hjälpmedel till förmån för dödliga vapen.

Om polisen skjutit ihjäl 40 personer i demonstrationen hade Sverige blivit internationellt utfryst.

Som sagt Ebba är körd, hon är inte rumsren längre.

Det var inga demonstranter snarare terrorister som förtjänar en kula eller tre.
Citera
2022-04-25, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Bestämde sig för att ta över ett område, de flesta bor där, någon dvs Ras- Musen ville göra de illa, polisen blev Ras- Musens garant, och skulle stå i mellan Ras- Musen och de boende, Ras- Musen hade inte fått tillstånd och hindrades nå platsen. Motdemonstranter ville nå Ras- Musen, de trodde polisen hindrade dem för att nå Ras- musens demonstration, fast han var inte där viket de inte visste.
"De flesta bor där". Jag kan ge min högra hand att när polisen har slutfört sin kartläggning och jämförelser för kravallerna i de olika städerna kommer dom hitta samma personer i olika städer. Detta var personer som är kriminella, och använder koranbränningen för "att skapa kaos". Vi har sett det förut, bland annat sommaren 2020 med Black Lives Matter där plundring och skadegörelse skedde med ursäkten "polisbrutalitet".

Det finns en godtarbar ursäkt för att kasta sten på polis, eller att elda på både polis- och civilfordon. Inte för rimliga människor i alla fall.
Citera
2022-04-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Så lätt ger väl ingen upp?
Så lätt? Det kan inte ha varot så lätt för Ebba Bitch att göra ett så monumentalt självmål…
Citera
2022-04-25, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Sverige har ej Stand Your Ground-lagar. Om du har möjlighet att fly ska du göra det framför att freda dig med dödligt våld.
När en molotovcocktail kastas in i en fullsatt polisbuss är det dags för pickadoll.
Citera
2022-04-25, 01:09
Medlem
Vi får aldrig låta högerextremister som Ebba Bush tor vinna.Att undra varför polisen inte skjöt in i folkmassan och skada 100 personer är för mig sinnessjukt .Brevik,Paludan och Ebba Bush tor är sinnessjuka människor
Citera
2022-04-25, 01:20
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarejSvenskar
Vi får aldrig låta högerextremister som Ebba Bush tor vinna.Att undra varför polisen inte skjöt in i folkmassan och skada 100 personer är för mig sinnessjukt .Brevik,Paludan och Ebba Bush tor är sinnessjuka människor

Att du inte ens kan läsa och förstå vad hon sagt är faktiskt mycket sjukare. Hur får kretiner som du rösta? Var står det att hon sagt att polisen ska skjuta in i folkmassan?
Citera
2022-04-25, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Att du inte ens kan läsa och förstå vad hon sagt är faktiskt mycket sjukare. Hur får kretiner som du rösta? Var står det att hon sagt att polisen ska skjuta in i folkmassan?
Hon undrade varför inte 100 protesterade blev skjutna.Är inte det med andra ord varför man ej sköt
Citera
2022-04-25, 01:23
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarejSvenskar
Hon undrade varför inte 100 protesterade blev skjutna.Är inte det med andra ord varför man ej sköt

Då får jag fråga igen eftersom du inte kunde svara.

Var står det att hon sagt att polisen ska skjuta in i folkmassan?
Citera
2022-04-25, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Alltså hon har ju en politisk agenda och det är inte enbart att locka till sig högern och högerextrema utan polarisera mellan invandrare eftersom de är en grupp som kan stärka KD.

Många kommer ifrån religiösa konflikter och självklart innebär det mer oro för dem än den lilla delen som kastat sten.

Hennes motiv är självklart att fånga upp så många kristna invandrare hon kan genom att förstärka motsättningar mellan kristna och muslimer. Precis som en extremistisk muslim vill.

Intressant, men klart jag fattade att hon vill locka väljare på något sätt.
Tycker ändå att det är så grovt att hon måste avgå. Skjuta skarpt på folk utan rättegång är inte rimligt, då är vi apor själva plötsligt.

Hade hon sagt militär och vattenkanoner, eller gummikulor kanske hon kunnat sitta kvar.

Verkar dock som att hon kommit undan med det fint nu. Ingen verkar bry sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in