2022-04-25, 01:58
Medlem
Kanske lär av Elon Musk. Tror inte han har utbildning, men han tjänar ganska mycket.
Citera
2022-04-25, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta.1234
HAHAHAHAHAHAHA, Kontakter? Din mamma eller?
Nej inte min mamma.. jag snackar om DIN MAMMA!
Citera
2022-04-25, 02:32
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det tror jag inte. I det fallet jag minns så anställdes nya och saken löste sig. Konkursen har i så fall inte att göra med frågan om nycklarna.
Reno Norden konkade hösten 2017 (norska moderbolaget) svenska verksamheten togs över av ett spanskt bolag och heter Urbaser idag, och har gått back sedan dess.

LL
Citera
2022-04-25, 07:03
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Vad behöver man för licens för bergtruck och hur enkelt är det att få jobb utan kontakter? Erbjuder de bostad? Är eventuellt sugen på detta!

Du behöver B-körkort. Inget truckkort behövs. Vid anställning så får man utbildning internt av företaget. I alla fall på Boliden.

Nej, bostad erbjuds så vitt jag vet inte.
Citera
2022-04-25, 12:00
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
En sopgubbe där jag bor får ut 23500 efter skatten är dragen...

Så tror knappast den ligger på över 30 i sthlm det var endast de som jobba de där speciella tiderna mitt i city.

från 2017, tror inte dom tjänar mindre idag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6Ed6L/sa-mycket-tjanar-sophamtare-jamfort-med-forskollarare
Citera
2022-04-25, 12:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
från 2017, tror inte dom tjänar mindre idag
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6Ed6L/sa-mycket-tjanar-sophamtare-jamfort-med-forskollarare

Det är bara de som jobbar speciella tider i och kör city som tjänar de där pengarna... jag har ju för fan pratat med polare som jobbat med sophämtning i sthlm.

Här i Sundsvall får en sophämtare 28k!

Runt jul och nyår är det då de kan tjäna bra med pengar men annars.
Citera
2022-04-25, 12:34
Medlem
Tekniker med skift, då kommer man lätt upp i 40+ när man räknar med OB. Finns flera industrier som har behov av skiftgående tekniker, och man kommer långt på intresse.

Är man lite trögare kan man bli operatör. Sämre grundlön men samma OB.
Citera
2022-04-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoggingDoris
kanske inom livsmedelsindustrin. De jobbar ofta femskift och jobbar alltså nätter och helger. Svenskarna är i minoritet och bara det faktum att du ar svensktalande gör att du kommer att bli en påläggskalv om du sköter dig. 35 000 / månad brutto är absolut inte omöjligt om du räknar in all OB och alla skifttillägg.

Exakt. femskift och bra grundlön gör att man lätt kommer upp i 40+ brutto utan utbildning. Jag kan säga från erfarenhet att vissa företag har typ noll krav för att komma in som operatör. Kanske inte världens mest spännande jobb men grymt bra betalt sett till kraven.
Citera
2022-04-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Men är det inte lite märkligt att det är framförallt mansdominerade yrken som ger bra lön utan höga studier?

Nej, det visar ju på att det i praktiken bara är män som orkar med sådana jobb, inget konstigt med det.
Citera
2022-04-25, 12:49
Medlem
wastaahs avatar
Inom bygg & anläggning finns det många teknikerjobb & säljjobb med 40k+, ställs inga generella krav för 85% av branschen är hjärndöda, lite erfarenhet & engagemang är alltid positivt. Krävs ofta kontakter för att få in en fot dock och att du kan visa att du kan ha lite bollar i luften och räkna enkelt.
Senast redigerad av wastaah 2022-04-25 kl. 12:59.
Citera
2022-04-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alva-zin
Kanske lär av Elon Musk. Tror inte han har utbildning, men han tjänar ganska mycket.

Let me google that for you. Han har en kandidatexamen i fysik och en kandidatexamen i ekonomi. Och påbörjade en doktorandutbildning men hoppade av efter två dar. Enligt Wikipedia. Som många andra inom IT-branschen lärde han sig programmera vid 12 års ålder. Idioti att svensk skola inte har haft mer programmering i grundskolan förrän nu.
Citera
2022-04-25, 13:14
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Inom bygg & anläggning finns det många teknikerjobb & säljjobb med 40k+, ställs inga generella krav för 85% av branschen är hjärndöda, lite erfarenhet & engagemang är alltid positivt. Krävs ofta kontakter för att få in en fot dock och att du kan visa att du kan ha lite bollar i luften och räkna enkelt.

stämmer ju inte alls, du kan inte ens söka jobb som rivare utan korrekt utbildning o sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in