2022-04-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Vem fan vågar vara utan utbildning idag? Måste vara någon med en svår diagnos i så fall.

Jag har ingen särskild utbildning. Har aldrig varit utan jobb. När man jobbat ett par år så tenderar erfarenhet bli viktigare och utbildningen glöms bort. Har nog fasen aldrig varit på en intervju ( i sverige i alla fall) där man frågat om utbildning.
Citera
2022-04-21, 10:22
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odaxu
Jag har ingen särskild utbildning. Har aldrig varit utan jobb. När man jobbat ett par år så tenderar erfarenhet bli viktigare och utbildningen glöms bort. Har nog fasen aldrig varit på en intervju ( i sverige i alla fall) där man frågat om utbildning.
Ingen regel utan undantag.
Citera
2022-04-21, 10:23
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
På våran arbetsplats väger arbetslivserfarenhet tyngre än utbildning, tror vi inte är ensamma om det.
Och om man vill byta arbetsplats, vilket man gör ibland. Vad händer då??
Citera
2022-04-21, 10:38
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Hora

Detta dessutom helt skattefritt, så behövs mindre arbetstid för att nå 35k då varje intjänad krona hamnar direkt i fickan.
Citera
2022-04-21, 10:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Och om man vill byta arbetsplats, vilket man gör ibland. Vad händer då??
man byter väll inte innan man fått det nya, en sådan fråga tyder ju på att du inte ens vet hur man byter jobb
Senast redigerad av Nigarn 2022-04-21 kl. 10:56.
Citera
2022-04-21, 12:40
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej jag är ute efter ett arbete där jag inte behöver plugga till men man ändå tjäna minst 35 000 kr och uppåt. Och jag är ute då efter ett fast jobb alltså en bransch där det är lätt att få fast arbete
Nattjobb/skift spelar ingen roll.

Någon som kan komma med tips?
Har gymnasieexamen

Ta C kort, kostar inte många kronor.

Sopåkare tjänat 36-37.000 kr och uppåt i Stockholm
Bra tider du slutar vid tre varje dag
Citera
2022-04-21, 14:36
Medlem
bax88s avatar
Hallå, alla har väl läst tråden "PT eller läkare". Där ser man tydligt att PT är de självklara valet för TS
Citera
2022-04-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odaxu

Exakt. Tycker det mest är underpresterare som inte lyckas så bra i arbetslivet som vill flytta fokus från vad dom gör och presterar i dagsläget till att handla om vilken utbildning dom läste för 20 år sedan.

Lite som alkisar som sitter på parkbänken och skrävlar om hur lovande fotbollsspelare dom var 1978.

Undantaget är som vanligt i princip all offentlig verksamhet (fas3 jobb för intellektuella) och företag där en svag ägare tappat greppet och organisationen kapats av ett allt för stort antal av just lågpresterande akademiker som tillåts se förbi resultat och lönsamhet och i stället skapat en företagskultur och rekryterar efter sina egna lågpresterar-preferenser; hur duktig man var på att läsa skolböcker, skriva cv, vilka kläder man har på sig på intervjun och annat trams som har få kopplingar till vad man presterar i det dagliga arbetet. Allt inramat av rädsla för att göra bort sig i stället för mod att våga satsa på dom riktiga stjärnskotten. Men sådana företag ska man ändå akta sig för så det är bara bra att man inte får jobb där.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-04-21 kl. 17:24.
Citera
2022-04-21, 18:16
Medlem
Är 35k ens en hög lön längre? Känns ju som Lättare Kontorsjobb Ligger runt där.
Ikea kanske? Jobba sig upp, dom tror väll på folk som jobbar hårt.
Citera
2022-04-21, 18:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ta C kort, kostar inte många kronor.

Sopåkare tjänat 36-37.000 kr och uppåt i Stockholm
Bra tider du slutar vid tre varje dag

Lycka te att få de jobbet!
Citera
2022-04-21, 18:53
Medlem
Jofandus avatar
Jag kör timmerbil och ligger kring 45.000/mån.
Citera
2022-04-21, 18:54
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Jag kör timmerbil och ligger kring 45.000/mån.
Men är det inte lite märkligt att det är framförallt mansdominerade yrken som ger bra lön utan höga studier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in